Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik loop te dubben tussen 2 gratis virusscanners. Zat te denken aan Qihoo 360 omdat deze veel functies heeft en schijnbaar gebruik maakt van de bitdefender engine en dan is er ook nog Roboscan deze heeft ook veel funcites en maakt ook gebruik van de bitdefender engine.

Logische wijs zou je zeggen dat ze even goed zijn omdat ze alle 2 de technologie van bitdefender gebruiken of zie ik dat verkeerd?
 
Bitdefender verkoopt zen engine inderdaad aan verschillende andere producten.
Een "engine" is één ding, en je hebt ook natuurlijk de AV signatures. De herkenningspatronen dus. Deze kunnen wel verschillen per product.
Om eerlijk te zijn, Qihoo 360 geniet hoog aanzien. Maar bij mij komt dat product er in geen 100 jaar op. Heb in het verleden en heden zeer veel moeite om gelijkaardige producten van 360 te weren in men professionele omgeving. In China maakt men de mensen wijs dat ze 360 in huis moeten halen omdat IE niet veilig zou zijn... en ze gebruiken daar trouwens ook een zeer agressieve strategie voor. Het verschil met een virus en dat product is een zeer vage lijn! Laat staan de hand van de Chinese overheid op dat product (wat natuurlijk niet officieel is). Vergelijk het met het paard van troje binnenhalen. De "westerse" versie van hun product pakt het wel iets voorzichtiger aan, maar helaas ken ik de Chinese producten hiervan ook, en daarmee weet ik meer dan voldoende.
 
een heel goede "gratis" internet security suite die ik altijd aanbeveel bij kennissen,vrienden en familie die niet willen betalen voor hun computer veiligheid ( -m- ) :
https://www.comodo.com/home/internet-security/free-internet-security.php
heb er eigenlijk nog nooit klachten over gehoord , is te installeren in het Nederlands maar beetje opletten bij installeren zodat er geen onnodige andere software wordt meegeïnstalleerd....( PC-Geek , hun web browser , kiezen voor aangepaste installatie en deze afvinken indien niet gewenst ).
 
een heel goede "gratis" internet security suite die ik altijd aanbeveel bij kennissen,vrienden en familie die niet willen betalen voor hun computer veiligheid ( -m- ) :
https://www.comodo.com/home/internet-security/free-internet-security.php
heb er eigenlijk nog nooit klachten over gehoord , is te installeren in het Nederlands maar beetje opletten bij installeren zodat er geen onnodige andere software wordt meegeïnstalleerd....( PC-Geek , hun web browser , kiezen voor aangepaste installatie en deze afvinken indien niet gewenst ).

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/

Als ik de testresultaten eens bekijk komen ze er toch maar povertjes uit.
 
Kijk, je vraag gaat over over gratis antivirusscanners, maar met de verschrikkelijke malware die nu circuleren en Ransomware in het bijzonder, ben je best degelijk beschermd en dat gaat - volgens mij - alléén met betalende virusscanners. Iedereen heeft zijn voorkeur en dat kan een ellenlange discussie worden van voor en tegen...
Zelf heb ik al vijf jaar Emsisoft en ben er echt tevreden over.
Mijn Emsisoft heeft zopas (toevallig) nog js.Teslacript.1.Gen en generic.js.downloader.a4eed6cf gevonden en verwijderd. Hierbij een Emsisoft scan er van (als bewijs...) . Je moet maar eens Googelen om vast te stellen dat het eerste hier om Ransomware gaat die $500 vraagt om je files te ontsleutelen.
Ik betaal € 27 per jaar en dat is me het méér dan waard. Alléén de eerste keer is het €49 of zoiets..
Voordien had ik Norton, maar dat was te zwaar voor mijn Pc'ke en er was niet meer treffelijk te werken. Bovendien waren er veel pop-ups om dit of dat te vertellen. Kaspersky heb ik ook eens begonnen, maar dat gaf me Blauwe schermen... Emsisoft Anti-Malware (nu versie 9) laat me gerust, behalve als ze malware tegenhouden, dan weet je er van. Verder werkt het licht in de achtergrond.
Uiteraard is dat mijn persoonlijke ervaring en geen veroordelingen van andere AntiVirus dingen, betaald of niet. Avast free wordt zeer dikwijls aangeraden, maar ik blijf liever mijn €27 betalen!

Emsisoft17-4-16.jpg [klik er op om beter te zien]
 
Laatst bewerkt:
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/

Als ik de testresultaten eens bekijk komen ze er toch maar povertjes uit.

tja staat tussen allemaal te betalen software , er staan er maar 2 gratis tussen en dat zijn dan alleen maar een antivirus programma , Comodo bied meer en zoals ik al aanhaalde heb ik er nog geen klachten over gehad.......ikzelf gebruik trouwens tot mijn volle 100% tevredenheid Norton Internet Security...
het is ook normaal dat een "gratis" programma nooit zoveel zal bieden als een te betalen....
de laatste tijd beveel ik kennissen , vrienden en familie die nog geen goeie beveiliging hebben èn klant bij Telenet zijn , hun betalende software aan : 4 € per maand erbij in het abonnement en is van F-Secure , toch een van de beste...
 
Wat heb ik voorspeld? Blijvende discussie. Vijf personen = tien meningen. :)
Waar iemand tevreden over is, blijft voor hem/haar zijn gebruikte virusscanner verkiezen.
Iedere virusscanner laat wel eens een steek vallen, maar met een goed betalend programma ben je toch een stuk beter beschermd.
Is je dat geen €25 per maand waard? (Vb.: Emsisoft anti-malware 9). Zeker nu, met de dreigingen die in omloop zijn. Zie bericht 5 en onze TopTips deel 18 waar we het hebben over Ransomware. Dat het reëel is heb ik gisteren ondervonden - en gered door mijn virusscanner.
 
De beste beveiliging begint bij jezelf.
Ik blijf bij mijn standpunt dat de beste softwarematige beveiliging niet bestaat. Elke beveiliging loopt net iets achter de feiten of dit nu free of betaald is.

Momenteel heb ik geen free beveilingssoftware meer in gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan