Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Nieuwe smartphone gekregen Huawei P8Lite, probleem wil NIET verbinden met mijn thuisnetwerk
Alle andere apparaten op het thuisnetwerk werken normaal PC, tablets
De smartphone vind wel mijn netwerk maar wil niet verbinden, op free Wifi spots wordt wel aangelogd

Mijn netwerk is een Accutouch modem en als router een Linksys 300N

Weten jullie een oplossing ?

Alvast mijn dank, Albert
 
Beste, mijn vrouw heeft ook een Huawei P8 Lite en haar telefoon vind amper Wifi en als het dan super sterk is vind hij het wel, maar krijgt net als bij u nooit verbinding. Kan inloggen, maar krijgt geen verbinding. Ik denk dat dit toestel een super groot probleem heeft met Wifi. Ik heb er jammer genoeg geen oplossing voor gevonden tot op heden.
 
Op internet kom je veel problemen tegen met deze smartphone, maar wat ik ook veel tegenkom is de oplossing.
Een defecte wifichip.
De wifichip van het moederbord laten vervangen en het probleem moet opgelost zijn.

Dus: Nieuwe smartphone gekregen betekend meteen terug met dat ding
 
Op internet kom je veel problemen tegen met deze smartphone, maar wat ik ook veel tegenkom is de oplossing.
Een defecte wifichip.
De wifichip van het moederbord laten vervangen en het probleem moet opgelost zijn.

Dus: Nieuwe smartphone gekregen betekend meteen terug met dat ding


Heb inmiddels vastgesteld dat mijn router Linksys WRT 300N,Android NIET ondersteund,de router moet een SMART router zijn!!!

Groeten Albert

Hoe router instellen dat Android wordt toegelaten
 
Dan moet u router al een ouder modelletje zijn denk ik. Wij hadden een 8 jaar oude modem van Telenet en ik heb nooit problemen gehad om mijn Android Smartphone op wifi te laten werken. Ik denk eerlijk gezegd dat u OS niets er toe doet. Het is een signaal dat jij opvangt en waarmee je verbinding kan maken. Ik denk niet dat het OS daar een probleem kan geven. Maar mijn vrouw had een windowsphone en die kon ook zonder problemen gekoppeld worden, nu heeft ze ook net als jij een Huawei P8 Lite en die geraakt ook niet op ons wifi netwerk, we hebben sinds enkele weken een compleet nieuwe Modem, switch en 2 nieuwe powerlans waarvan er 1 ook als Acces point werkt en een vers wifi signaal uitstuurt. Zelfs met deze nieuwe combinatie die heel nieuwe technieken bevat lukt het niet met haar Huawei P8 Lite om hier op het wifi netwerk te geraken. Ze geraakt wel verbonden, maar hij doet het eigenlijk niet. Als ze een grote update wil doen of een grote app binnenhalen op wifi doet hij eigenlijk niets of ze moet hem eigenlijk op een 2 tal meter van de Modem gaan leggen en dan nog duurt het eeuwen voor het lukt. Ik denk dus eerlijk gezegd dat eerder u P8 Lite het probleem is en niet u router, net als het hier de P8 Lite het probleem is.
 
Dan moet u router al een ouder modelletje zijn denk ik. Wij hadden een 8 jaar oude modem van Telenet en ik heb nooit problemen gehad om mijn Android Smartphone op wifi te laten werken. Ik denk eerlijk gezegd dat u OS niets er toe doet. Het is een signaal dat jij opvangt en waarmee je verbinding kan maken. Ik denk niet dat het OS daar een probleem kan geven. Maar mijn vrouw had een windowsphone en die kon ook zonder problemen gekoppeld worden, nu heeft ze ook net als jij een Huawei P8 Lite en die geraakt ook niet op ons wifi netwerk, we hebben sinds enkele weken een compleet nieuwe Modem, switch en 2 nieuwe powerlans waarvan er 1 ook als Acces point werkt en een vers wifi signaal uitstuurt. Zelfs met deze nieuwe combinatie die heel nieuwe technieken bevat lukt het niet met haar Huawei P8 Lite om hier op het wifi netwerk te geraken. Ze geraakt wel verbonden, maar hij doet het eigenlijk niet. Als ze een grote update wil doen of een grote app binnenhalen op wifi doet hij eigenlijk niets of ze moet hem eigenlijk op een 2 tal meter van de Modem gaan leggen en dan nog duurt het eeuwen voor het lukt. Ik denk dus eerlijk gezegd dat eerder u P8 Lite het probleem is en niet u router, net als het hier de P8 Lite het probleem is.


Het is wel niet te begrijpen dat de smartphone WEL aanlogt op het netwerk van mijn broer, heb er zelfs een update gedaan van chrome en 2 apps geinstalleerd, en dochter, ook op free wifi wordt verbonden

Ik weet niet wat ik kan doen !!

Zou ik uw geval, de wifi chip van de smartphone defekt kunnen zijn ?

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Het is wel niet te begrijpen dat de smartphone WEL aanlogt op het netwerk van mijn broer, heb er zelfs een update gedaan van chrome en 2 apps geinstalleerd, en dochter, ook op free wifi wordt verbonden

Ik weet niet wat ik kan doen !!

Zou ik uw geval, de wifi chip van de smartphone defekt kunnen zijn ?

Groetjes

Denk ook dat er iets defect is in Uw toestel. Zou er terug mee naar de dealer gaan waar je het toestel kocht.
 
Mijn echtgenote had zelfde probleem.
Huawei kent en weet van dit euvel. Gewoon toestel met aankoopfactuur in een huawei service center binnenbrengen en ze plaatsen een nieuw moederbord. Er is een service center in Brussel, 2 dagen later kan je het toestel terug afhalen.
 
Mijn echtgenote had zelfde probleem.
Huawei kent en weet van dit euvel. Gewoon toestel met aankoopfactuur in een huawei service center binnenbrengen en ze plaatsen een nieuw moederbord. Er is een service center in Brussel, 2 dagen later kan je het toestel terug afhalen.
Dat is inderdaad de snelste en goedkoopste oplossing. Het vervangen van de WifiChip kan een lastig en tijdrovend klusje zijn en zit op het moederbord gesoldeerd met smd techniek.
 
Mijn echtgenote had zelfde probleem.
Huawei kent en weet van dit euvel. Gewoon toestel met aankoopfactuur in een huawei service center binnenbrengen en ze plaatsen een nieuw moederbord. Er is een service center in Brussel, 2 dagen later kan je het toestel terug afhalen.


Gisteren is de oplossing gekomen!!

Een update van het OS Android op de smartphone Huawei P8 Lite van versie 5.0 naar 6.0 heeft de oplossing gebracht zonder wijzigingen aan de router

Misschien kunnen andere lezers, met hetzelfde probleem hierop aanpikken

Groeten Albert
 
Mijn vrouw haar P8 Lite draait al sinds enkele maanden op Android 6 en toch lukt het haar niet om op Wifi te geraken. Haar vriendin die met een Y6 zit gaat ook omwille van connectie problemen nooit op Wifi en haar man moet met zijn Y5 ook heel erg goed opletten wat hij doet met wifi. Dat hebben ze hier gisterenavond gezegd. Ik vrees dus dat het merk Huawei een probleem heeft dat toch wel frequent voor komt. Ik weet hoe haar Huawei werkt en dat is dus een merk net als Samsung dat er bij mij nooit in komt of ze zullen moeten ernstig werken aan hun mikmak dat ze bij de PURE Android lappen. Ik hou van kale Android, is veel makkelijker en overzichtelijker in de instellingen dan die merken die er een skin over zetten dat het niet meer normaal is. Jammer genoeg hebben de meesten begonnen met een Android toestel waar er zo een mikmak op zit en weten dus van niet beter. Ik ben van Samsung naar Sony gegaan en er was toen een wereld voor mij opengegaan. Ik heb dan een Motorola gehad en die was nog kaler als de Sony, op sommige vlakken is dat dan wel iets te kaal, maar dat zijn dingen die op te lossen vallen. Ik heb nu een Vernee zoals jullie ondertussen wel allemaal wel weten en die heeft een ook zo goed als kale Android versie erop staan en dat bevalt me echt prima. Ik vind persoonlijk de kleine toevoegingen dat Sony bij de kale Android heeft toegevoegd echt wel subliem. Een meerwaarde brengen aan het kale bestaande en niet te overdreven. Dus ben ik wel fan van hoe Sony het aangepakt heeft, een beetje en zeker niet te veel. Samsung, Huawei/ Honor, Wiko, Asus en nog veel andere hebben het echt wel te ver gedreven. Sony heeft er volgens mij de oefening het beste gedaan. Motorola heeft het echt kaal en dat is super snel, Vernee heeft de oefining net als Sony ook heel goed gedaan, de tekortkomingen in de standaard stock Android zijn mooi aangepast en zeker niet te veel. Dat zijn bevindingen, als jullie tevreden zijn met die skin die eraan toegevoegd is op jullie merk telefoon, dan is dat ook goed hoor, maar hou van kale Adroid.
 
Si juni 2016 ook een p8lite met Android 6 nooit problemen met Wi-Fi niet in België niet in Zuid Frankrijk. Prima toestel
 
In de avondlessen moet ik telkens extra inloggen op die wifi. Dat is Zyxel ,een groen venster waar je extra moet inloggen met gn en ww .
Zolang de phone daar is ,zelfs volledig uit en herstart hoef je de Zyxel niet in te vullen.
Maar elke week wel . Een extra veiligheid denk ik .
-Je opent Google-'n veeg naar onderen-en dan verschijnt die Zyxel-ik heb wel een Moto 3G-en is bij andere phone's wellicht anders.
 
In de avondlessen moet ik telkens extra inloggen op die wifi. Dat is Zyxel ,een groen venster waar je extra moet inloggen met gn en ww .
Zolang de phone daar is ,zelfs volledig uit en herstart hoef je de Zyxel niet in te vullen.
Maar elke week wel . Een extra veiligheid denk ik .
-Je opent Google-'n veeg naar onderen-en dan verschijnt die Zyxel-ik heb wel een Moto 3G-en is bij andere phone's wellicht anders.

Dat is niet erg. Die beveiliging van de school is iets dat om de zoveel tijd een andere code meekrijgt. Vandaar dat je bij het aankomen 1x moet inloggen en daarna niet meer. Dat is iets dat je gewoon moet ondergaan vrees ik, u klasgenoten zullen dat waarschijnlijk ook moeten doen. Indien je klasgenoten dit niet hoeven te doen is er iets misgegaan met je logingegevens. Indien jij de enige bent is het daardoor. Dan eens de login van de school u Smartphone doen vergeten en dan terug herinloggen. Moeten de andere klascolega's ook herinloggen is het een beveiliging van de school en daar kan je helaas niets aan doen.
 
Ik weet of je Zyxel kent.
De phone verbindt automatisch, herkent de wifi ginds. En het symbool wifi bovenaan is aan. Maar je kunt niet op Google.
Als je niet weet dat er extra Zyxel zit dan geraak je niet verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan