wifi verbinding met usb stick lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik heb mijn bureau verhuist naar een andere plaats in mijn huis maar kan daardoor geen vaste internet verbinding meer maken .
Ik heb me dus een usb 3.0 sitecom wla 7100 ac1200 stick aangeschaft maar de connectie maken met het internet lukt maar niet .
Ik heb windows 7 en de modem is er een van telenet, een motorola docsis3 wireless.
Nochthans heb ik via mijn laptop en mijn tablet perfect verbinding.
Ook zie ik na het installeren van de cd-rom(voor de drivers) dat mijn stick knippert met een groen lichtje ,dus veronderstel ik dat hij in connectie staat met mijn pc ....maar dus niet met mijn modem -router.
Heb al van alles geprobeerd en bij het inloggen de codes en het wpa2 paswoord gebruikt die op de sticker staan vd modem ....zonder resultaat .
Kan iemand mij helpen aub ?

Mvg

Johan
 
dank aan allen voor jullie reactie :

Nochthans staat er bij de technische beschrijving : Backwards compatible with 802.11 a/b/n network devices


Meer nog :

Ik heb deze stick geconfigureerd met mijn oude hp laptop waar windows xp opstaat .
Ik kreeg met zeer weinig moeite automatische verbinding met mijn telenet modem .
Dus de stick is wel degelijk compatibel met de telenet modem.
Ik denk dat het probleem bij de stuurprog. van windows 7 zit want ik krijg iedere keer de foutmelding 651.
Blijkbaar zou de raspppoe.sys file die in system 32 onder drivers zit het probleem kunnen zijn .
Ik heb dus deze file uit mijn windows xp gekopieerd naar windows 7 in mijn desktop zonder resultaat.
Ik heb zelfs al dezelfde file uit vista gekopieerd ook zonder resultaat.

De wanhoop nabij !!!!
 
Dat Backwards compatible with 802.11 a/b/n network devices slaat wel op die router. Nogal logisch anders kunnen er geen andere toestellen draadloos verbinding maken.
Kijk nog eens goed bij je laptop of het niet de ingebouwde WIFI is die verbinding maakt met de telenet modem.
Kijk eens bij eigenschappen van je wifi.
WIFI.png
 
Dat Backwards compatible with 802.11 a/b/n network devices slaat wel op die router. Nogal logisch anders kunnen er geen andere toestellen draadloos verbinding maken.
Kijk nog eens goed bij je laptop of het niet de ingebouwde WIFI is die verbinding maakt met de telenet modem.
Kijk eens bij eigenschappen van je wifi.
Bekijk bijlage 11650


Dag Luc,


Ik heb dit zoals u het voorsteld ook gecheckt en ik had wel degelijk verbinding met mijn telenetmodem
Het was duidelijk te lezen dat het een verbinding was met de sitecom stick .
Ik had trouwens het blauwe ledje, dat duid op een interne verbinding op mijn Hp ook afgezet.
Nu zopas nog even nagezien en nogmaals bevestigd : sitecom usb stick heeft verbinding met HP laptop via windows XP
 
De adapter ondersteunt draadloze snelheden tot 300 Mbps op de 2,4 GHz frequentie en tot 900 Mbps op de 5 GHz frequentie.
Als je nu eens je telenet modem op alleen de 2,4 GHZ frequentie zet dan komt dat exact overeen met het maximum van 802.11n
Werkt hij dan niet.
 
Had dit nog niet gezien.
Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 23/11 22u tot zondag 24/11 20u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.

Inderdaad Luc , maar ik ga het zeker proberen .
Hoewel ik toch ergens geloof dat het met de sturing van windows 7 te maken heeft .
Van sitecom zelf heb ik een website gekregen om drivers te downloaden maar er staan er zoveel op dat ik niet weet welke te nemen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan