Status
Niet open voor verdere reacties.
Wiko Lenny 3

Inleiding.
Het eigenaardige Franse merk die niet bang is om het buitenbeentje te zijn in GSM land heeft een opvolger op de markt voor de Lenny 2 die ik eens heb mogen testen en die mij toen wel erg is bevallen moet ik eerlijk bekennen. Behalve de zware skin over de Android vond ik het een prettig in de hand liggend, heel licht toestel die nog eens vrij vlot werkte ook. Daar is nu een opvolger voor op de markt en je krijgt een 5” HD smartphone in een hip kleurtje met metalen achterkant.
Hij ligt in de winkel voor 99€ wat echt niet duur is voor een 5” HD Smartphone die nog wel enkele troeven uit te spelen heeft, maar ook enkele mindere kantjes heeft, zoals een iets verouderde processor, maar het is een Smartphone voor 99€, dus moet je ergens op besparen natuurlijk.

Scherm.
Deze Wiko lenny 3 krijgt een mooie 5” 1920x720 pixel IPS TFT scherm, wat neerkomt op een fraaie 294PPI. Voor wie mijn reviews volgt zal weten dat ik steeds zeg dat dit eigenlijk al een heel mooie resolutie is, en dat voor een toestel die nog geen 3 cijfers heeft.

Camera’s.
Deze Wiko Lenny 3 heeft net als alle andere Smartphones 2 camera’s aan boord,
Achteraan steekt er een 8MP camera met een LED flitser , meer informatie heb ik daar jammer genoeg niet over.
Aan de voorzijde prijkt een 5MP camera wat in dit prijssegment eigenlijk uitzonderlijk is. Wat nog uitzonderlijk is, dat je scherm mee kan werken als FLITS. Zeer goed gevonden van Wiko vind ik. Dit zijn dus 2 extra troeven voor deze Wiko voor een telefoon van net geen 100€.

Chipset.
Deze Lenny3 komt met een Mediatek MT6582 processor geconfigureerd in quad core, geklokt op 1,3GHz Cortex A7. Hij krijgt hierbij hulp van 1GB RAM en krijgt maarliefst 16GB intern geheugen mee aan boord.
Let wel op beste mensen, deze processor stamt al vanuit 2013, en dit is dus al een vrij oude processor. Hier is dus flink op bespaard. Bij de eerste tests die ik gelezen heb, is hij wel vrij vlot, maar zal hij dit blijven in de toekomst?
Uit de doos draait hij op Android 6.0, maar zoals we van Wiko gewend zijn, is daar een serieuze schil over gezet.

Batterij.
De Lenny 3 komt met een 2000mAh verwijderbare Li-Ion batterij aan boord. Dit is niet bijster groot. Daar is dus ook op bespaard. Maar voor de gemiddelde gebruiker , daar hoor ik dus niet bij. Zal het wel nog lukken om er een dag mee door te komen denk ik.

Specificaties.

Wiko Lenny 3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan