Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mijn laptop heeft het gisteren begeven en geraakt niet verder dan het windows logo bij het opstarten. Uiteindelijk blue screen dat veel te snel verdwijnt. Ik vermoed dat de hdd wat fouten bevat waardoor opstarten niet lukt.
Laptop: Acer Aspire; Win 7 Home Prem 64bit (+- 6j oud). Van de meeste bestanden heb ik wel een backup, maar enkele recente belangrijke bestanden nog niet. Welke ik nog hoop te kunnen recupereren.

Ik heb al alles geprobeerd; veilige modus, herstelpunt, recovery disks, niets helpt. Bij aankoop heb ik zelf de recovery disks (3 dvds) aangemaakt. Maar ook deze blijft al hangen bij disk 1 alvorens ik een keuze kan maken (factory reset of repair). En terug naar herstelpunt blijft eveneens eeuwig hangen.

Mijn laatste optie is een nieuwe ssd er in en met behulp van de recovery disks terug de beginsituatie er op te krijgen.
Of is een volledige kloon van hdd naar ssd nog aan te raden indien de harde schijf fouten bevat?

Gr,

Isabel
 
Indien je de schijf niet in een andere PC erbij kan hangen om hem met HDtune te kunnen kontroleren zou je ook op kunnen starten met de UBCD waar divere tools op staan om de schijf te controleren.

Lijkt idd de schijf wel maar zeker weet je het niet.
Ultimate Boot CD - Download the UBCD

Indien je hem wel in een andere PC erbij kunt hangen en hij is daar gewoon bereikbaar maar wel fouten bevat dan zou je een kloon met Minitool kunnen maken.
MiniTool Free Partition Manager for Window 8/7/vista/xp | Partition Wizard Free Edition
 
Thx @lange pier voor de tips en tools.

Ik heb ondertussen de nieuwe ssd geplaatst en uiteindelijk windows 7 opnieuw kunnen installeren. Misschien ook beter zo, dan zit ik terug met een propere windows versie. Dit vraagt wel terug wat installatiewerk, maar ben vooral blij dat ik terug een werkende laptop heb.

Gr,

Isabel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan