Win 7 ultimate student

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik zit een beetje met een luxe-probleem....

Een paar jaar terug volgde ik een cursus en kon toen Win7 ultimate student kopen aan 50€.
Ik heb die op mijn toenmalige laptop geïnstalleerd en gebruik die ook nog.

Nu kocht ik een tijd geleden een PC met win7 home voorgeinstalleerd.

Gister zij een vriend van me dat ik die Ultimate-student versie op meerdere PC kan installeren, dus ook ter vervanging van mijn Home-versie op de PC.

Ik twijfel en wou hier wat raad vragen voor ik mezelf in de problemen werk.

Op google vind ik hierover niet veel info

Alvast dank
 
indien je voor de Win7 ultimate student meerdere licenties heb , dan zou je dit kunnen doen .
indien je er maar 1 enkele licentie van heb doe je dit dus best niet ....de kans bestaat immers dat Microsoft dan merkt dat deze 2x gebruikt werd met gevolg dat deze licenties ingetrokken worden .
bijgevolg zit je dan met 2 besturingssystemen die niet als legaal aangezien worden .

de pc die je aangekocht heb heeft waarschijnlijk de Windows 7 home premium ...tuurlijk heeft deze iets minder in huis dan de ultimate maar voldoet ruimschoots ...
 
@qtex : Dat is nu exact wat ik bedoel......

Ik heb bv ook een studentenversie van office 2003 en die kan ik op al mijn computers (4) en op die van enkele vrienden installeren met dezelfde key.
Bij mijn Win7 ultimate student is ook maar 1 key en dat is wat ik bedoel; of ik met die 1ne key ook meerdere installs kan doen ???

En dat wou ik ff zeker weten natuurlijk

gr
 
opgelet : je heb dan wel een Windows office 2003 die je 4 keer kunt activeren maar bega niet de fout om een licentie weg te geven aan je vrienden want dan nog heeft Microsoft het recht ook deze in te trekken ...
je mag de 4 licenties gebruiken onder hetzelfde dak .

wat betreft de licentie van de ultimate deze mag je dus nooit op een 2de pc gebruiken ....
 
Bedankt qtex.......onder het motto "verzint eer gij begint" was dat wat ik wilde weten.

Ga dan maar door met de Home versie (die is trouwens lang niet slecht)

Jammer van die Officed 2003 maar heb intussen de 2007 ook, dus..
 
ik ben zeer te spreken over de Ashampoo office 2008 heb deze destijds aangekocht voor 5€ terwijl ze me dit aanboden omdat de probeer versie bijna verstreken was ...de versie kost normaal 54€
deze heeft enkel het nodige en voldoet ruimschoots voor thuis gebruik ...

**bij ashampoo is het zo dat indien je eerst de probeer versie neemt van 30dagen ( al de fucnties werken ! )
en je wacht tot de aankoop tot de probeer periode haast verstreken is dat men u allerhande kortingen aanbied en dan is het dus juist de kwestie toe te slaan op het juiste moment .....;)

onder tussen kan ik de Ashampoo office 2008 upgraden naar de versie 2012 voor 15€ maar wacht hier nog mee ...het word dan nog voordeliger !
 
Maar toch even opmerken, dat op het hoesje van de Ultimate DVD de key op een oranje etiketje staat en niet op dat lichtgroene dat we van Microsoft gewend zijn.

Daarom dacht ik dat het een licentie voor meerdere PC's betreft van de school ????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan