Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien domme vraag, maar hoe krijg ik win 7 van engels naar nederlands heb de recovery disk gebruik om pc te herstellen en toen klaar was stond er alles in het engels ipv nederlands wat ook de gevolgen heeft dat pc alle programmaas zoals outlook morzella ook in het engels instaleert.

bvd, jo

indien mogelijk antwoord ook geven op mijn hotmail, [edit] knip [/edit]
 
Zit hier toch nog even verder over na te denken.

Toen Windows 7 net op de markt was, heb ik computers in de bladen zien staan met een Engelstalig en Nederlandstalige besturing.
Vraag mij niet wat het nut hiervan was, want dit ontging mij ook.

Ik heb zo'n pc zelf nog nooit in mijn handen gehad, maar ik kan me voorstellen als je een recovery gaat doen dat je dan een keuze krijgt om de nederlandse of engelse versie terug te zetten.
Als zo'n fabrikant z'n recovery programma goed geconfigureerd heeft, lijkt zo'n vraag mij logisch.
 
bij gebruik van een recovery partitie of eerder een recovery disk ; dien je eerst je taal en land instelling aan te geven ....
doe je dit niet word de engelse recovery optie gehanteerd...
 
Volgens mij heb je de Engelstalige recovery disk gebruikt ipv de nederlandstalige.
Je moet eens kijken of die niet beschikbaar is, zou kunnen dat die onder de naam "Dutch" staat (is de engelse benaming voor nederlands).
Taal, land en keyboard instellingen in het begin van een Windows (her)installatie dienen om de regionale instellingen van Windows correct te zetten en hebben geen invloed op de taal gebruikt door het OS. Hier moet je echt over een Nederlandstalig installatie medium dienen te beschikken.
 
Zit hier toch nog even verder over na te denken.

Toen Windows 7 net op de markt was, heb ik computers in de bladen zien staan met een Engelstalig en Nederlandstalige besturing.
Vraag mij niet wat het nut hiervan was, want dit ontging mij ook.

Deze vraagt bij een eerste opstart welke taal je wilt installeren. Hierbij wordt er een image met de juiste taal weggeschreven naar je harddisk. Daarna volgt een normale Windows setup procedure. De taalkeuze kan echter nietmeer ongedaan gemaakt worden na de eerste keuze.
 
Deze vraagt bij een eerste opstart welke taal je wilt installeren. Hierbij wordt er een image met de juiste taal weggeschreven naar je harddisk. Daarna volgt een normale Windows setup procedure. De taalkeuze kan echter nietmeer ongedaan gemaakt worden na de eerste keuze.

Ontgaat mij nog steeds het nut hiervan.
Zonde van de ruimte op de recovery partitie, want welk Nederlands sprekend mens zou voor een Engelstalige versie kiezen ?
 
Ontgaat mij nog steeds het nut hiervan.
Zonde van de ruimte op de recovery partitie, want welk Nederlands sprekend mens zou voor een Engelstalige versie kiezen ?

Ik ;). Bij mij komt er geen nederlandstalige software op men pc tenzij het niet anders kan. Bij problemen ga je ook veel sneller antwoorden vinden op het net omdat je achter Engelstalige foutboodschappen kan zoeken.
Zakelijke portables en pc's gaan in veel gevallen ook Engelstalig geïnstalleerd worden wanneer men over een multiculturele employee bezetting beschikt waar normaal gezien Engels de standaardtaal is dan.
 
Ik ;). Bij mij komt er geen nederlandstalige software op men pc tenzij het niet anders kan. Bij problemen ga je ook veel sneller antwoorden vinden op het net omdat je achter Engelstalige foutboodschappen kan zoeken.
Zakelijke portables en pc's gaan in veel gevallen ook Engelstalig geïnstalleerd worden wanneer men over een multiculturele employee bezetting beschikt waar normaal gezien Engels de standaardtaal is dan.

Ik denk dat je tot een hele kleine groep behoord.
Nagenoeg iedereen die een huis, tuin en keuken pc koopt, kiest voor een nederlandse besturing. Het is ook voor deze doelgroep dat deze pc's op de markt verschijnen.

Dus kan ik het nut hiervan nog steeds niet ontdekken, ondankt er mensen bestaan die liever een engelse besturing hebben. Maar deze doelgroep koopt meestal geen kant en klare pc.
 
Dat weet ik nog zo niet. Op 't werk heb ik altijd alles in het engels gedaan met Qwerty keyboard ook. Eigenlijk beter voor de Nederlandse taal. Nu heb ik Azerty omwille van het Frans. Dat is de kwaal van ons landje hier.
Op Google zoek ik ook meestal op de Engelse versie. Je hebt beter resultaat.
De argumenten van de Draak zijn legetiem, ik kan er inkomen.
MvG |||| WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan