Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Win 8 defender heeft schadelijke software gedetecteerd maar kan het niet verwijderen. Mijn cpu is met 56% belast, dus defender is wel rondjes aan't draaien. Het gaat om een Trojan win32/Tracur.B
Had ook eens gescand met Stop Azila en die noteert een paar honderd problemen!
Waar dat allemaal vandaan komt is me een raadsel. Voordien op W7 had ik AVast en die heeft niets genoteerd voor de upgrade naar W8.
Heeft iemand goeie raad?
Dank bij voorbaat,
Jdr
 
je heb blijkbaar eerst géén systeemscan gedaan ...vooralleer je de upgrade heb uitgevoerd..

installeer malwarebytes ...
gebruik eerst de tijdelijke volledige versie gedurende een maand ...deze schakelt daarna om naar de gratis versie indien je deze niet aankoopt.
blijf in elk geval deze verder gebruiken ...
laat de malwarebytes zich eerst updaten vooralleer je de voledige scan opstart ...
gebruik de pc in de tussen tijd niet en laat ook elke externe opslag media meescannen ..

vraagje wat is stop azila ( dit ken ik niet )
 
W8 defender

W8 defender

Sorry voor de verkeerde benaming het is "STOP zilla"
Wat de scan in W7 betreft, die heb ik twee keer per week gedaan met Avast. Ook de dag voor ik W8 geüpdatet heb.
In mijn mail box vind ik wel een rare mail van ING bank (nooit bij geweest) met belangrijke mededeling, heb die mail in mijn vuilbak gekieperd. Zou die de Trojan binnengebracht hebben?
 
Malwarebytes werkt niet zoals het hoort, af en toe mededeling "malwarebytes reageert niet"( sommige infecties blokkeren antivirusprogramma's?)
zal malwarebytes eens her installeren.
ps het programma stopZilla kun je niet deinstalleren! Er moet een tool bestaan die dat wel voor je doet maar ik heb hem nog niet gevonden.
Groetjes
 
de installatie opstarten met rechts klik op de setup.exe en uitvoeren als admin

indien je de test versie heb van de malwarebytes pro klik je op start / programmas / malwarebytes
open de map malwarebytes ....en klik op de map tools
klik verder op cameleon en start deze op .
de cameleon heeft 12 opties om de malwarebytes op te starten indien deze word geblockeerd ...
mijn advies is dan direct optie 12 te starten ...
opmerking er verschijnt een opdrachtpromptscherm om de malwarebytes te starten via de cameleon functie ..
 
Door malwarebytes te her installeren met firewall en Defender uitgeschakeld werkt malwarebytes perfect. Na twee scans geen enkele infectie gevonden!!! Als ik defender inschakel dan blijft die rinkelen dat er schadelijke software is gevonden.
Zal een tijdje zonder defender werken en malwarebytes gebruiken. De free versie heeft natuurlijk geen realtime bescherming, weet U waar de trojan win32/Trocur.B meestal zit. Heb een snelle scan gedaan en dan worden een aantal bestanden niet gescand maar door veilige bestanden zoals foto's-muziek-bepaalde programma' niet mee te laten scannen gaat het wat vlugger. Vandaar mijn vraag.
 
hoe verwijder je StopZilla

sluit al de lopende processen af van StopZilla
zet de StopZilla toolbar uit ....vooralleer je naar de C toegaat !
ga vervolgens naar “ C:\Program Files\Stopzilla “ en verwijder daar al de files welke in deze map te vinden zijn .
verwijder tenslotte de map StopZilla ook ...

bemerk je dat je zoekprogramma verranderdt werd van google search naar de ask zoek programma ,
dien je google terug in te stellen als je standaard zoek machiene.

zorg nu dat malwarebytes up to date is even als je antivirus programma ..
start beiden op en doe een voledige systeem scan ...

na dat de scan gedaan is herstart je de pc ....StopZilla moet nu verwijderdt zijn van je systeem .

effe een vraag .... je draait de windows 8 zie ik ....
wel de windows defender die we kenen van eerder is niet de zelfde die hier nu aanwezig is in de windows8
in de windows8 hebben ze wel de naam behouden van deze defender maar eigenlijk is dit het voledige antivirus pakket van microsoft ...
dus indien jij een andere antivirus bescherming gebruikt dien je deze defender in het onderhoudscentrum uit te zetten ...
ik zelf gebruik de avg internet security 2013 samen met de malwarebytes pro , de defender staat hier voledig uit ...
 
heb toevallig iemand gezien die ook problemen had met stopzilla.
had deze verwijderd met Hitman pro.

ik raad zelf ook avg internet security 2013 en malwarebytes pro aan, ik gebruik die combo (vanaf avg 2009) samen met malwarebytes al sinds ik mijn eigen computer in elkaar heb gezet, het draait licht in de achtergrond en je merkt het nauwelijks, behalve dat malwarebytes zijn websiteblokkeerder wel erg veel tegenhoud zelfs enige betrouwbare websites zolang er wordt geconstateerd dat er schadelijke programma's/bestanden actief zijn.

en windows defender is niet echt mijn persoonlijke favoriet, in windows 8 zorgt het na mijn smaak alleen voor problemen, dat omdat hij aanpassingen in de host file onmogelijk maakt en dat hij een voorstander is van irritante reclames (het zorgt ervoor dat adblockers zoals Adblock (plus) in firefox en chrome niet goed functioneren.

het beste zou zijn als je het hier boven vermelde advies van qtex zou opvolgen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan