Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
Ik heb al een tijdje windows 10 Home,upgrade van windows 7,
in windows 7 heb ik ooit een netwerk gemaakt, als ook een thuisgroep ,een werkgroep was er...,maar mijn vraag is
is het normaal dat ik op de hoofdPC in windows 10 een map Netwerk heb met Jan-PCen Ma-PC erin) en een map Thuisgroep(kan lid worden) en op de laptop (draadloos)
ook win 10 een map netwerk (ma-Pc en Jan PC)en thuisgroep
Mag ik die mappen verwijderen en opnieuw een netwerk (Wifi liefst) proberen te configureren?
de werkgroep van win 7 vindt ik in Win 10 niet meer terug,

Bij voorbaat dank,

mvg
 
Laatst bewerkt:
om een Thuisgroep in te stellen dienen er 2 of meerdere computers in huis en in gebruik te zijn ... daar ik maar 1 werkende pc in huis heb kan ik je hier niet mee verder helpen vrees ik ..
 
win 10 netwerken

win 10 netwerken

om een Thuisgroep in te stellen dienen er 2 of meerdere computers in huis en in gebruik te zijn ... daar ik maar 1 werkende pc in huis heb kan ik je hier niet mee verder helpen vrees ik ..

Beste Qtex,
als ik zou weten of er op uw computer met win 10 standaard een map netwerk en thuisgroep opstaat,weet ik al veel meer

mvg,
 
die zijn inderdaad aanwezig ..

Ashampoo_Snap_2015.08.19_08h23m16s_001_.png
 
Thuisgroep & PC's op dit Netwerk

Thuisgroep & PC's op dit Netwerk

Zoals U bij mij kan zien heb ik dus 2 PC's die aangesloten zijn op de Thuisgroep. Die gebruiken dus het NETWERK. De Thuisgroep maak je eerst aan op de hoofd-PC en als je daarmee gedaan hebt zal je gevraagd worden om het wachtwoord ofwel af te drukken ofwel te noteren. DIT IS BELANGRIJK! Want op alle aangesloten PC's moet je hetzelfde wachtwoord gebruiken.
Of je nu al een andere PC hebt aangesloten of niet die thuisgroep bestaat al en heeft zijn inlogcode (wachtwoord) Het hoeft dus niet zo te zijn dat beide of meerdere PC's continue draaien. Als je ze aanzet komen ze automatisch in je Thuisgroep - en dus ook in het NETWERK. En of dat nu de ene PC via kabel gaat en de andere via WIFI speelt dus ook geen rol. De hoofd-router daarentegen wel. die moet dezelfde zijn.

Bij de 2° PC ja je naar Netwerk - Thuisgroep - je mag hier geen nieuwe aanmaken of je hebt 2 verschillende thuisgroepen. Nee, je moet proberen verbinding leggen met de bestaande thuisgroep van de andere computer. Je gaat even moeten scannen naar netwerken en als ie het netwerk gevonden heeft zal je gevraagd worden om verbinding te maken, daarbij behoort ook de procedure van het invullen van het Wachtwoord. Zie foto hieronder.

Zo doe je dat met elke PC die op je Router staat ingelogd. Wat het delen betreft dit kan je zelf allemaal regelen door mappen aan te duiden en met de rechter muisklik (delen) aan te klikken. In feite kan je dat dus met elke map doen. Delen voor een bepaald persoon of delen voor "iedereen" ook met inbegrip van onderliggende mappen ( en bestanden )
Bekijk bijlage 15058
Bekijk bijlage 15057
 

Bijlagen

  • Wachtwoord Thuisgroeep.jpg
    Wachtwoord Thuisgroeep.jpg
    46.9 KB · Weergaven: 157
  • Thuisgroep & Netwerk Win10.jpg
    Thuisgroep & Netwerk Win10.jpg
    54.2 KB · Weergaven: 166
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan