Windows 10 niet meer als kale .iso te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is nog steeds mogelijk heb ik zojuist bemerkt met het MCT tool om een iso te verkrijgen ...
ik heb zelf in 1 handeling zowel de x64 bit als ook de 86 bit verkregen ...

Ashampoo_Snap_2016.01.12_18h10m31s_015_.png

Ashampoo_Snap_2016.01.12_18h44m05s_018_.jpg
 
Het is info die ik zelf niet verzonnen heb.
Maar er staat: Microsoft wil dat je het besturingssysteem alleen nog installeert vanaf de Media Creation Tool

Dus misschien wel logisch dat het lukt met de MCT Tool.
 
ik beweerde ook niet dat dit verzonnen was ...maar reageerde eerder op een zinspelling in het betreffende tekst waarnaar verwezen werd ...
en ik citeer ""
Huidige installatie

Met de MCT is het nog steeds mogelijk om een .iso te maken, maar alleen van je huidige installatie inclusief alle programma's en instellingen. Een kale installatie is er niet mee mogelijk. ""

het rare is dat ik dus de iso's verkregen heb door het MCT te gebruiken in een virtuele Windows 10 build 10586*34
eenmaal deze binnen waren heb ik deze vanuit de virtuele Windows verplaatst naar mijn externe schijf en kan ik deze dus gewoon gebruiken .
dit terwijl er duidelijk vermeld word dat de iso aangemaakt word inclusief alle programma's en instellingen !

het sterretje stelt een punt voor !
 
dat klopt ... het is via het MCT dat ik ze dan ook verkregen heb .
 
Dat is toch maar normaal . De upgrade is gratis . Een kale installatie is installeren op een volledige lege harde schijf (nieuwe installatie) . Een upgrade kun je niet uitvoeren op een volledige lege harde schijf, je moet je W7 of w8(1) kunnen upgraden naar W10 .
 
@Ranger het gaat hier om het punt dat er vermeld word dat men dus een iso kan aanmaken inclusief alle programma's en instellingen.
men bedoeld dus dat alles meegenomen word in deze iso !
*en opzich vind ik dit dus merkwaardig dat men dus vermeld ..
""
Huidige installatie

Met de MCT is het nog steeds mogelijk om een .iso te maken, maar alleen van je huidige installatie inclusief alle programma's en instellingen. Een kale installatie is er niet mee mogelijk. ""
lees de info eens door waarnaar Lana verwijst !

*dat men geen kale installatie kan doen is me immers duidelijk en daar gaat het ook niet om ...
het gaat me om de regel " inclusief alle programma's en instellingen."
 
Er zijn twee manieren van Upgraden .
1. Met behoud van programma's en instellingen .
2. Een schone installatie , en hierbij word alles verwijdert van programma's , instelingen, persoonlijke mappen en worden ook je e-mails verwijdert . Na de schone Upgrade moet je terug al je programma's installeren . Een schone installatie is geen kale installatie zoals velen denken .
Bij een installatie met behoud van programma's en instellingen kan men binnen 30 dagen terug downgraden naar je vorige W7 of W8(1) . Bij een schone installatie kan men niet meer downgraden .
Of het zou ook kunnen gaan om de W10 test versie die niet meer te downloaden is .
Er liggen al W10's in de winkel te koop , wat moet je hiermee dan als je volgens Microsoft alleen MCT mag gebruiken .
 
er staat duidelijk vermeld dat men een iso kan aanmaken van je huidige installatie inclusief alle programma's en instellingen.
dit komt bij mij zo over alsof er dus een iso bestand word aangemaakt waarin dus al je programma's en instellingen behouden werden ...of zie ik dit verkeerd !
 
Ik lees daar

Technisch gezien was het wel altijd mogelijk om een kale installatie te doen, maar die optie werd goed verstopt door Microsoft, waarschijnlijk om piraterij van het OS te ontmoedigen.

Inderdaad dat klopt Maar je kon dan W10 niet gebruiken omdat je geen licentiecode in bezit had die moest geactiveerd worden .
En dan heeft Microsoft zelf de uitvinding gedaan dat je met de MCT een ISO bestand kon maken met ingebakken produktcode die bij jouw laptop of PC hoort om een kale installatie te kunnen uitvoeren . Weten ze het bij Microsoft zelf nog wat ze allemaal uitspoken .
 
dit komt bij mij zo over alsof er dus een iso bestand word aangemaakt waarin dus al je programma's en instellingen behouden werden ...of zie ik dit verkeerd !

Nee je begrijpt dat verkeerd . Je maakt met de MCT een ISO bestand om een installatieschijfje te maken of opstartbare USB stick . Bij het upgraden word gevraagd welk type installatie je wil uitvoeren .
Met behoud of schone installatie .
 
ik heb zo juist de upgrade iso Windows 10 van November vergeleken met de iso die ik vandaag heb opgehaald nadat ik de info in de link gelezen had waar Lana naar verwees ... er zijn merkbaar verschillen in beide iso's * je dient zeer goed te kijken om deze te zien !

59bc5af528-Ashampoo_Snap_2016.01.13_01h20m51s_001_.png
 
Dan kan je die ISO toch enkel gebruiken op je eigen toestel. Dus als we een installatie willen doen op een nieuwe computer, dan kan dit niet. Of wel?
 
dat heb ik dus nog niet geprobeerd ....eerder wel heb ik nu 3 maanden geleden een HDD waarop Windows 10 pro aanwezig was van de ene desktop naar de andere desktop verhuist en daar werkte deze dus ook gewoon ( immers doet deze het nog steeds ).
*denkelijk is dit enkel voor je eigen toestel ...en kan een ander deze niet gebruiken .
m.a.w. doet iedereen er goed aan om deze dus op te halen zolang deze beschikbaar is !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan