Windows 10 op stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een stick waar Windows 10 op staat. usb stick.PNG
Om de 10 te installeren, moet ik gewoon de setup doen of moet ik de laptop laten opstarten met de usb?
Beleefde groeten.
 
In W10 heb je dat niet nodig, maar als je het toch doet, via de USB en indien een UEFI, dan via de UEFI USB stick en geen key's ingeven als W10 er al op stond en ook niet laten updaten.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options
PC opnieuw instellen gebruiken.

Dit is een volledig nieuwe laptop ter waarde van een goede €1200 die ik voor de helft van de prijs heb gekocht daar de verpakking open was en ze die niet meer als nieuw mogen verkopen. Er stond Windows 8.1 op en ik heb Windows 10 opgezet, doch die werkt niet naar behoren. Daarom zou ik hem volledig opnieuw willen installeren.
 
bernard zei:
Daarom zou ik hem volledig opnieuw willen installeren
dan ga je toch via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel>deze pc opnieuw instellen ..
en je kiest dan om niets te behouden zodat je zelfs de land/taal instellingen opnieuw dient in te geven ..
 
sorry LP had niet gezien dat je deze optie al vermelde ...
men kan vanaf dat de build 15063 uitgekomen is ook de store gebruiken onder het lokaal account .
 
dan ga je toch via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel>deze pc opnieuw instellen ..
en je kiest dan om niets te behouden zodat je zelfs de land/taal instellingen opnieuw dient in te geven ..

Ik doe wat jij schrijft, doch hij zet nu weer alles naar fabrieksinstellingen; dus zal hij terug zetten naar Windows 8.1?
 
Ik doe wat jij schrijft, doch hij zet nu weer alles naar fabrieksinstellingen; dus zal hij terug zetten naar Windows 8.1?

dit kan dus nooit .. indien je deze pc opnieuw instelt door de optie te nemen " deze pc opnieuw instellen " verkrijg je gewoon een Windows 10..
ook indien de recovery partitie Windows 8.1 nog aanwezig zou zijn ...in feite dient deze dus niet meer aanwezig te blijven indien je besluit om toch nooit meer terug te gaan naar de Win8.1
 
dit kan dus nooit .. indien je deze pc opnieuw instelt door de optie te nemen " deze pc opnieuw instellen " verkrijg je gewoon een Windows 10..
ook indien de recovery partitie Windows 8.1 nog aanwezig zou zijn ...in feite dient deze dus niet meer aanwezig te blijven indien je besluit om toch nooit meer terug te gaan naar de Win8.1

Je hebt me gerust gesteld Qtex.
 
is dit normaal vraag je ..voor een nieuw systeem is dit dus al uitzonderlijk lang ...zie jij echter een ledje flikkeren betreffende de schijfbewerkingen dan is deze dus met een bewerking bezig ... dit onderbreken kan nadelige gevolgen hebben ...in het slechtste geval zit je met een niet opstartbaar systeem ... in het beste geval zal deze indien je de bewerking nu stopzet of doorgaan met de bewerking nadat je de pc heropgestart heb of eerder een herstelbewerking opstarten ...*mijn advies is zolang dat je een ledje zie flikkeren om deze gewoon ongestoort te laten ..
 
is dit normaal vraag je ..voor een nieuw systeem is dit dus al uitzonderlijk lang ...zie jij echter een ledje flikkeren betreffende de schijfbewerkingen dan is deze dus met een bewerking bezig ... dit onderbreken kan nadelige gevolgen hebben ...in het slechtste geval zit je met een niet opstartbaar systeem ... in het beste geval zal deze indien je de bewerking nu stopzet of doorgaan met de bewerking nadat je de pc heropgestart heb of eerder een herstelbewerking opstarten ...*mijn advies is zolang dat je een ledje zie flikkeren om deze gewoon ongestoort te laten ..

Ik zie nergens een ledje branden of flikkeren. Mijn scherm zegt "deze pc opnieuw instellen 40%" en daarboven een ronddraaiende cirkel.
 
is het een laptop dan dien je links vooraan te kijken ..betreft het een desktop dan zou je waarschijnlijk boven of onder je drive een ledje zien branden afhankelijk van welke case er gebruikt werd kan dit maar een spelde kopje groot zijn ...zo was het hier haast onmogelijk om een schijfbewerking vast te stellen dit werd hier opgelost door het gaatje (niet groter dan een speld) groter te maken en er een doorschijnend buisje voor te zetten dat iets uitsteekt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan