Status
Niet open voor verdere reacties.
B

benheijden

Gast
Na een succesvolle installatie vanuit windows 7 naar windows 10 en vrijwel geen problemen op een enkel programma na had ik na 1 of 2 dagen ineens bij het opstarten een probleem.
Geen groot probleem want ik kan het zo wegklikken door OK te klikken.
Het volgende: bij het opstarten als bijna alles is gestart komt er plots een scherm van regsvr32 met rood kruis (fout) waarnaast de mededeling:
U dient de naam van een binair bestand op te geven als u een module wilt registreren

Ik heb van alles geprobeerd: sfc /scannow, malware controle, viruscontrole, fixit, registry cleaner, . Het hele systeem lijkt keurig in orde , alles blijft goed werken maar ik vind dit toch heel vreemd. Het betekent dus dat de regsvr32 wordt gestart zonder bijbehorende module.
Ik weet niet waar ik moet zoeken waarom dit fout gaat. Ik heb 2 keer regsvr32 , een in system32 en een in Syswow64 (omdat ik een 64 bit PC heb). Dus dat moet ok zijn.
Is er een mogelijkheid om te onderzoeken waar dat foute commando vandaan komt ?
Ik kan ook in de opstartlog geen vreemde zaken vinden.
Ook bij cleanstart (zonder services en opstartitems) blijft deze mededeling komen. Bij veilige modus komt de mededeling NIET !

Gaarne hulp, nogmaals geen groot probleem, maar ik wil er vanaf !

Hartelijk dank

BvdH
 
Gebruik eens de toetscombinatie Windows key + X
Open dan de Command Prompt als administrator.

Je krijgt dan een zwart Dos scherm met C:\jouw gebruikersnaam>


Heb je een 64 bits besturing geef hierachter dan deze opdracht: %windir%\SysWoW64\regsvr32.exe %windir%\SysWoW64\namedll.dll
 
Gebruik eens de toetscombinatie Windows key + X
Open dan de Command Prompt als administrator.

Je krijgt dan een zwart Dos scherm met C:\jouw gebruikersnaam>


Heb je een 64 bits besturing geef hierachter dan deze opdracht: %windir%\SysWoW64\regsvr32.exe %windir%\SysWoW64\namedll.dll

Wat moet dit commando dan doen ?
Ik krijg steeds de mededeling syntaxis , map of file error en dan niets meer ?
Ik heb de indruk dat bij het opstarten op het eind de regsvr32.exe zomaar nog en keer wordt opgeroepen.
Als ik regsvr32 zonder iets start krijg ik dezelfde mededeling.
Mis ik dll bestanden?
De windows versie werkt verder perfect; ik denk niet dat ik iets mis ...toch vreem dat ik dit niet wegkrijg!

Hartelijk dank voor evt. extra hulp in deze

BvdH
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan