Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Een goeie avond,
Bij het upgraden van een laptop met w7 (sp1) kreeg ik op het einde van de upgrade een blauwscherm en de melding: system thread exeption not handled en dan de zin: er is een probleem met de pc en moet heropgestart worden. Dat herhaald zich eindeloos.

Heb al wat na gelezen op diverse fora en een van de oorzaken kan een oude driver van de videokaart zijn, kan dit niet nachecken omdat ik met een blauw scherm zit.

Heb nu de media creation tool gedownload en ook de windows 10 ISO op een dvd.
Normaal moet die booten en ofwel herstellen of opnieuw installeren.
Hoe zit het dan met de bestanden op deze laptop?
pst files en documenten en skype?
Blijven die nog behouden of heb ik dan een fresh install en is alles weg?
Bedankt op voorhand voor Uw advies.
Jdr
 
je krijgt 3 opties ....
alles behouden ...enkel persoonlijke bestanden behouden of alles verwijderen en een verse instal doen !!

maar aangezien je de upgrade eerste gestart heb en deze op het einde een blauw scherm voordeed denk ik niet dat de upgrade uitgevoerd werd ...eerder zal de pc zich proberen te herstellen naar het vorig besturingssysteem !
**en blijkbaar loopt dit ook goed fout want je vermeld dat deze pc in een soort lus zit waarin hij zich tracht herop te starten !....
wat je eerder kunt proberen is het geforceerd afsluiten afdwingen en dit door tijdens het heropstarten de pc los te koppelen van de stroom toevoer .... wacht dan 1minuutje en koppel deze weder aan en start deze op ...als het geluk aan uw kant is dan zal deze of door op starten of eerder de melding geven dat hij het vorig besturingssysteem gaat herstellen !
 
met de officiële gratis upgrade, de media is nu maar een "redmiddel".
Zal eerst eens uitproberen zoals je voorstelt. Ik laat nog iets weten.
Groeten
Jdr

Veel Windows Upgrates via de officiele weg ( Windows Update ) via het ikoontje rechtsonder lopen fout af. Hierover zijn op alle fora al bijna vele boeken geschreven.
Als de systeem eisen voor Windows 10 goed zijn moet het updaten goed gaan via de Media Creation Tool. Kies uiteraard wel voor een upgrade als je bestanden wilt behouden.
 
Heb terug W7 en de fout voor de mislukte upgrade naar W10 is: c1900101-2000c
vind geen verklaring over deze fout, wel al een paar keer gelezen dat verouderde drivers de oorzaak kunnen zijn.
Heb nu mijn videodriver ge updatet nog eens proberen of het nu lukt of hebben jullie andere informatie?
Grt
Jdr
 
het lukt langs geen kanten! upgrade loopt tot 91% en dan sluit de pc af zonder boeh of bah. Driver grafische kaart vernieuwd geen resultaat.
De cd-rom werkt ook niet, kan dus met de dvd niet installeren.
De cd reageert niet als je een schijf laadt, denk dat laser kop foetsie is. Misschien best de upgrade vergeten?
Groeten
Jdr
 
Hoe staat je bios ingesteld op ide , raid of ahci ?
Want mijne stond ingesteld op ahci en kreeg ook altijd foutmelding heb het dan op ide ingesteld en werkte.
 
op ide werkt het niet, de pc start niet meer op, terug op ahci gezet en start weer op. Vrees dat die cdrom speler zijn geest gegeven heeft.
Weten jullie al iets meer over het "system thread exeption probleem ? Ik denk dat Windows ook nog aan't zoeken is want je vind geen uitleg over die fout c1900101-2000c.
 
Gebruik MediaCreationTool
Windows 10

Kies voor Installatiemedia voor een andere pc maken..
Volg de schermafbeeldingen
Kies bij versie wel voor WINDOWS 10 HOME als je nu WINDOWS 7 HOME PREMIUM hebt

01.jpg
002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg
 
Dank U voor de hulp, ik heb ondertusen de producent van de laptop, Acer, gemaild en heb een lijst gevonden van laptops die wel en die niet ondersteund worden voor de upgrade. Had al 6 andere laptops en desktops geupgraded zonder problemen maar de Acer Aspire 7540G is blijkbaar niet compatibel.Ik wacht nog op antwoord want misschien is er een update van de bios nodig en kan Acer die doormailen.
Ik hou jullie op de hoogte, wie weet komen er nog zulke vragen over Acer.
Grt
Jdr
 
Je kunt met de (als je die hebt, anders kun je die ook downloaden) windows10 iso dvd de computer opstarten en teruggaan naar de oude versie die op de laptop stond.

Ik heb zelf een Acer Aspire WLMi 5102 van 8 jaar oud en daar draait windows 10 "soepel op"

Hier op het forum kun je een recovery disk (http://www.pctuts.be/windows-recovery-cd/download-112-recovery-disk-windows-10-32-bit.html) downloaden die kunt gebruiken om je vorige versie terug te zetten.
 
de vorige versie terugzetten is geen probleem; bij het booten naar w10 de spanning er afgooien (ook accu verwijderen) en w7 start weer op.
Acer heeft me bevestigd dat de 7540G niet kan geüpgraded worden naar W10 omdat de drivers niet compatibel zijn met de nieuwe W10 eisen.
Ze zeggen wel dat een update naar de laatste driver versies misschien kan helpen maar zonder garantie.
Ik vind het wel eigenaardig dat de update naar W10 dat niet weet en me laat updaten. Op ca 91% stopt echter alles en zit ik in een loop.
Dus, w10 vergeten en dapper met w7 verder doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan