Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Goede morgen Qtex, mag ik hier verder op dit onderwerp een vraag stellen?
Als men op deze manier te werk gaat, waarover beschikken we dan nog van eventuele programma's? Is er nog een brouwser aanwezig? Sorry voor die vraag, want dit heb ik nog nooit toegepast.
Groetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook jouw heb ik dus een eigen topic gegeven ...
waarom dit ...als jij een vraag stel in iemand anders zijn topic dan breek je ook in in dat topic en dat is dus niet de bedoeling .... je mag een vraag plaatsen maar verwijs dan naar dat betreffende Topic ...


jouw vraag Bernard zijn eigenlijk 2 vragen ...!
1-waarover beschikken we dan nog van eventuele programma's?
2-Is er nog een browser aanwezig?

en deze werden al beantwoord ..in het kort herhaal ik het nog eens ...
indien jij de optie neemt deze pc opnieuw instellen ...

dan krijg je de keuze om je persoonlijke bestanden te behouden of niet ..
kies je om niets te behouden dan krijg je bij het toepassen van deze optie een maagdelijke Windows 10..(dus geen Windows.old)
kies je om persoonlijke bestanden te behouden dan verkrijg je een Windows.old
onder persoonlijke bestanden worden foto's , muziek , films en documenten bedoeld ...
programma's vallen hier niet onder ...(deze zul je nadien opnieuw dienen te installeren ).
en natuurlijk is er een browser aanwezig immers is de edge de standaard meegeleverde browser ....
ook is de IE11 aanwezig maar deze dien je via start "alle apps" te benaderen .
 
Niet akkoord Qtex. Als je kiest om je bestanden te behouden, behoud je ook alle programma's die je zelf geinstalleerd hebt. Ik heb Win 10 op 2 PC's gezet en het enige dat ik moest aanpassen was mijn standaard printer.
 
daar heb ik dan wel mijn twijfels bij Rolly13
enkel bij een upgrade worden de meeste programma's behouden ... bij "deze pc opnieuw instellen " worden er geen programma's behouden !
heb hier al zeker 20 x een pc geupgrade en zeker al 10x de optie moeten doen voor anderen om deze pc te vernieuwen !
*bij het vernieuwen van de pc kunnen enkel persoonlijke bestanden bewaard blijven maar geen programma's die men zelf heeft geinstalleerd .

dit zijn de 2 opties die je krijgt te zien indien je de optie "deze pc vernieuwen " selecteert..
Ashampoo_Snap_2016.07.02_15h49m59s_001_.png
 
ik sluit me volledig aan bij bovenstaande post #4 : je hebt 2 manieren :
1) upgraden van b.v. Windows 7 naar Windows 10 : je kan kiezen om een "cleane" install te doen of met behoud van persoonlijke bestanden en programma's.
2) bij het "hernieuwen" dus als je al Windows 10 heb kan je kiezen voor je "persoonlijk bestanden" te houden maar je apps , programma's en instellingen worden verwijderd , ofwel alles verwijderen (cleane install).

als je uw pc of laptop upgrade naar Windows 10 met behoud van alles dan maakt Windows 10 een map aan "Windows.old" , hiermee kan je indien gewenst binnen de maand na installatie terug keren naar je vorige configuratie , na een maand vervalt deze optie.

meestal raad ik de mensen aan om een "cleane" install te doen , anders neem je ook alle mogelijke "troep" van je vorig OS mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan