Status
Niet open voor verdere reacties.
R

riensylvia

Gast
Hallo, mijn naam is Sylvia Theunissen, ik ben 68 jaar oud, ik heb in december een Acer laptop gekocht, met Windows 10 er op, nu wil ik eigenlijk weer terug naar Windows 8.1, maar dat gaat niet meer volgens Acer, dan moet ik weer voor 43 euro die cd's kopen. En waarom wil ik nu pas terug (na 3 maanden pas) omdat Windows 10 verschillende programma's niet ondersteunt, die ik wil hebben en ik ziek word van de muziek-app Groove, bahbah.-m- Wat kan ik hier nog aan doen?
 
met welke programma's heb jij dan problemen ?
ik draai hier de Windows 10 al van vanaf de eerste dag en heb nog geen programma gehad dat niet wilde werken ...
immers de oudere programma's die je te installeren met een rechts klik op de setup en je kiest vervolgens uitvoeren als administrator ..
eenmaal deze geinstalleerd zijn dien jij dan rechts klik op de snelkoppeling te doen en je kiest dan er voor om deze uit te voeren in de compatibiliteitsmodus Windows 8.1 of een lagere Windows zoals de Windows 7..

*tevens heet ik u van harte welkom hier op het forum .
 
Hallo Sylvia. Stond er toen je deze laptop kocht Windows 10 op of stond daar Windows 8.1 op ? Heb je daarna een upgrade uitgevoerd naar Windows 10 ?
Als Windows 8.1 er op stond heb je toen recovery disks aangemaakt of is er misschien een recovery partitie aanwezig ?
Zo ja, kun je naar de fabriekssettings terug en zal de pc weer hetzelfde zijn als toen je hem kocht.

Is dit allemaal niet het geval en je wilt terug naar Windows 8.1, zal je deze met licentie aan moeten schaffen.

Of je gaat door met Windows 10 en probeer de programma's aan de praat te krijgen via de compabiliteitsmodus. Dit doe je door met de rechtermuisklik op de snelkoppeling van het programma gaan staan en dan onderaan op eigenschappen klikken, daarna opent er een venster met daarin een tabblad compabiliteitsmodus. Vink dan aan Dit programma uitvoeren in compabiliteitsmodus voor en daaronder kun je een besturing kiezen.


Die Groove app ken ik niet, maar die moet uit te schakelen zijn lijkt mij.
 
Met Groove om die uit te schakelen overal steekt die de kop omhoog wat ik niet wil, televisie ondersteunt die niet van de kpn die ik heb, en dan nog enkele progr. waarvan Windows 10 zegt, dit programma ondersteunt windows 10 niet. En nu wil ik terug naar Windows 8.1 maar dat lukt dus niet meer, alleen de 1ste 3 maanden na de aankoop, en die ben ik net voorbij. Vandaag nog contact met Acer gehad en die zeggen idd. dit kan nu niet meer en dan moet ik die 3 nwe cd's kopen om opnieuw te installeren, kost mij weer 43,00 euro pfff
 
Nou, er stond dus W. 8.1 op en toen kon je gratis overstappen op W.10 en de app van Groove-muziek heeft windows er in gezet. Ik kan wel apps verwijderen en toevoegen, maar deze geeft grijze kleur aan dus niks aan te doen
 
de groove app is inderdaad te vervangen ...
hier voor klik je op start > instellingen > systeem > standaard apps >
klik op de Groove app en maak een keuze uit de player die jij vervolgens als de standaard app wenst te gebruiken ...
letop: telkens er een upgrade komt naar een nieuwere build dien je deze aanpassing weer te doen !

41461c3702-Ashampoo_Snap_2016.03.24_17h17m00s_001_.png
 
Het probleem is dat je er niet op kan klikken omdat het grijs is, maar het liefste zou ik terug gaan naar de orginele windows 8, die er ook op zat, snap je? Had ik nooit geen problemen mee
 
Nou, er stond dus W. 8.1 op en toen kon je gratis overstappen op W.10 en de app van Groove-muziek heeft windows er in gezet. Ik kan wel apps verwijderen en toevoegen, maar deze geeft grijze kleur aan dus niks aan te doen

Dan even antwoord op mijn vraag #3. Heb je iets van recovery ? Een schijf gemaakt of is er een recovery partitie aanwezig?

Start de laptop eens op met de Alt en de F10 toets ingedrukt en kijk wat er gebeurd. Waarschijnlijk is er dan de mogelijkheid om het besturingssysteem opnieuw te installeren.
Safe wel eerst alle belangrijke bestanden, want die ben je na een recovery allemaal kwijt.
 
maar goed U bent nu uitgewerkt denk ik, een fijne avond en tot na de Pasen want wij gaan 4 dagen naar Antwerpen toe en voor jullie ook "FIJNE PAASDAGEN
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan