Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Sinds het begin van de lancering ben ik ingegaan op de hardnekkige uitnodiging om over te gaan van W7 Prof naar W10 Prof. Ik moet zeggen dat ik daar in het algemeen heel tevreden over ben geweest. Sinds kort krijg ik onderaan mijn scherm de melding Activeer Windows. Ga naar instellingen om Windows te activeren. Kan iemand mij helpen hoe dat te doen. Ik heb m.i. nl. nooit een productcode van Windows ontvangen toen zij mij min of meer automatisch de overgang hebben "afgedwongen". Ik heb een schermafdruk van de melding bijgevoegd.

Knipsel.JPG
 
Als dit inderdaad een upgrade is die toegepast is hoeft u geen productcode in te voeren en voldoet de aanwezige digitale licentie.

Gewoon activeren dus en alles zou goed moeten gaan.
 
Deze Windows is geinstalleerd door de leverancier van mijn computer. Verder al sinds het begin prima gedraaid ook na de conversie door Windows zelf. Ik moet zeggen dat ik hier wel een beetje van opkijk / schrik. Volgens mij ga je me vertellen dat ik maar eens even een goed contact met mijn leverancier moet gaan hebben ipv het telefonische contact wat ik to nu toe met hem heb gehad inzake dot voorval....
 
Deze Windows is geinstalleerd door de leverancier van mijn computer. Verder al sinds het begin prima gedraaid ook na de conversie door Windows zelf. Ik moet zeggen dat ik hier wel een beetje van opkijk / schrik. Volgens mij ga je me vertellen dat ik maar eens even een goed contact met mijn leverancier moet gaan hebben ipv het telefonische contact wat ik to nu toe met hem heb gehad inzake dot voorval....

Dan moet er ergens (achterzijde?) van uw pc een sticker hangen met daarop de sleutel van uw W7.
 
Lijkt er op dat Windows 7 niet geactiveerd of illegaal was. Logisch dat je dan Windows 10 niet kunt activeren. Hier kan Microsoft niet zo veel aan doen.

Enige wat je dan kunt doen is om een legale licentie sleutel te bemachtigen. Deze kan ergens op een stikker op de pc staan, of anders zou de leverancier hem moeten hebben, maar ik vrees dat dit laatste niet het geval is.
Anders zit er niet zo veel op dan een licentie aan te schaffen. Uiteraard bestaan er ook illegale manieren, maar daar is dit forum niet voor en kunnen / mogen we je niet bij helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan