Windows 7 64 bit Samsung Solution Center,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Even probleemomschrijving:
Ik heb een laptop Samsung RC730 met Windows 7 64 bit. Daarop staat een Samsung Solution Center, dat soms ongevraagd de raad geeft een pc herstel te doen: Basic (zonder wijziging van progr.'s),Backup en System Solution.
Gisteren deed ik een basic ( ik dacht : dat zal niet schaden, maar baten ), gevolg: IE 9 blokkeert onmiddellijk, als ik onder www.... een site wil intikken, Bij openen VirtualBox zie ik scheefgetrokken bijna onleesbaar schrift. Als ik de pc start krijg ik de mededeling: de webpagina is vernieuwd in de comptabiliteitsweergave, vanwege een probleem met het weergeven van softonic.com, dit laatste heb ik, denk ik, binnengehaald met het downloaden van Revo Uninstaller.
Ik kan Softonic via het configuratiescherm zelfs niet meer verwijderen (heeft dit programma iets met mijn probleem te maken?)
Hoe oplossen: ik heb een System Recovery Media dvd ( Windows 7 Home Premium SP1) (bij het apparaat meegeleverd). Zou ik dit mogen gebruiken zonder een programma te wijzigen (reeds WIN8 in Virtalbox geïnstalleerd)? Ik had ook reeds gedacht aan het upgraden van Win7 Home met Prof.( dvd heb ik en legale keycode), of upgraden naar Ultimate ( ook in bezit van de legale DVD). Zouden deze laatste twee toepassingen mijn probleem kunnen oplossen?
Kan iemand mij helpen?

Koekoek
 
Hallo,
Ik denk dat het best is dat ik de recovery dvd gebruik, ik zal mijn programma's terug moeten installeren, daar ik geen backup kan maken
 
een backup dien je te maken vooralleer de problemen zich aanbieden ...stel je maak nu een backup aan dan neemt ook deze het probleem mee !!!! das niet de bedoeling ! of toch ...
wat betreft de automatische backup functie van jouw samsung solution center ook dat kun je dus uitzetten ...
anders maakt deze om de week , maand een backup aan : das op zich niet nodig ! en kost je alleen maar schijf ruimte !!
 
Normaal maak ik regelmatig een back-up op een externe harde schijf van programma's op mijn desktop. Nu was ik bezig de laptop te laden en voor te bereiden (voor mijn echtgenote) en vond ik het gebruik nog wat te vlug om een back-up te maken.
Ik heb nu voor deze laptop de meegeleverde recovery DVD gebruikt. Tot mijn verbazing zijn al mijn programma's intact gebleven (wat ik niet verwacht dat) en voor de rest is de computer naar zijn oorspronkelijke situatie hersteld.
Ik veronderstel dat u zult zeggen, waarom zou je dat doen? Ik heb een Upgrade Win7 64 bit Ultimate met legale Keycode en voelde kriebels om deze op de laptop te installeren, omdat deze versie, schijnt het, meer mogelijkheden biedt.
Nu de cruciale vraag: zal dat de geïnstalleerde programma's ongemoeid laten?
 
daar durf ik dus niet op te antwoorden ; gewoon omdat ik zelf nooit upgrades heb gebruikt !!
anderzijds heb ik al tegenstrijdige verhalen gehoord ....
1tje die zeidat je met een upgrade te doen gewoon alles behouden blijft echter wordt dan alles in de windows.old map gezet !!
van waar uit je daarna alles wat je wenst te behouden weer over zet naar de upgrade toe .....nadien verwijderen de meesten dan de map windows.old
maar na een maand stellen ze dan weer vast dat ze iets te vroeg de map windows.old hebben verwijderdt !!!
 
Ik heb dit wel eens geprobeerd op een test PC om te kijken wat er gebeurd.
Alle geinstalleerde programma's werkten na de Upgrade nog goed. Misschien dat bepaalde software problemen kan geven, ik had natuurrlijk niet alle software geinstalleerd die er bestaat. Dus een 100% goed antwoorrd kan ik ook niet geven.
 
Ik heb eerst een systeem kopie gemaakt met Acronis. Dan mijn upgrade dvd win 7 ultimate in de dvd drive, gegaan via "Windows Anytime Upgrade " (schijnt de enige weg te zijn voor een upgrade), mijn product code ingegeven, werd niet aanvaard, het systeem vroeg naar een upgradecode. Groot? Voor mij, had deze DVD als geschenk gekregen van een goede vriend, deze gekocht bij Edupartner in Sint-Niklaas ongeveer een jaar geleden. Heb op het internet op YouTube een paar upgrade codes genomen, een daarvan gebruikt en deze werd wel aanvaard: de upgrade begon, na zeven à acht-tal minuten kreeg ik de boodschap: de upgrade kan niet worden voortgezet. Verwijderde de DVD, en achteraf verscheen op het scherm: computer configureert upgrade. Nadien verscheen op het scherm onderaan:Windows Ultimate.
Ik heb naar de inhoud gekeken van Windows, en dit blijkt inderdaad die versie te zijn. Hopelijk blijft dit zo als er updates uitgevoerd worden. Ik ben benieuwd. Conclusie: deze procedure is niet volgens het boekje verlopen, dus voor mij? Voor de toekomst.
 
Wat ik gevreesd had , is gebeurd: Microsoft (via updates?) heeft het gebruik van de niet legitieme upgrade code ontdekt. Wat ik niet begrijp: ik heb een jaar geleden een legale upgrade dvd gekregen met daarop de legale productcode, en deze laatste kan ik niet gebruiken als upgradecode ( deze laatste zou ik graag vinden aan een schappelijke prijs !!, maar waar?)
Ik ga mijn systeem in de vroegere situatie zetten met de recovery dvd van de pc.

Ik vermoed dat dit item niet langer thuishoort op dit forum. Als dat ook jullie mening is , dan stop ik ermee.

Alvast aan iedereen dank.
 
hierbij zet ik er dan een slotje op ....effe dit nog indien je nog kinderen thuis heb die naar school gaan , kunne zij een legaalle versie aankopen op school !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan