windows 7 blijft hangen op vlaggetje als ie koud opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
een klein probleempje,
betreft een pc met een nieuwe HDD en een volledig nieuwe windows erop.
alles is picco bello, tot ik hem uitzet en de dag erna weer aanleg.
dan blijft deze hangen op het vlaggetje.
nekeer dat hij gedraaid heeft dan mag ik hem zoveel opstarten als ik wil,alles gaat dan als een trein !!
maar eenmaal een nachtje stilstand,blijft deze bij de eerste start pauzeren bij de vlag.
daarvoor stond W7 op de maxtor schijf van 2006, (veel opstartproblemen mee gehad)
ik heb dan alles geformateerd en een nieuwe HDD gestoken van WD, de maxtor zit er nu bij als extra.
de besturing:
windows 7 ultimate SP1 32 bit
cpu ; intel core 2 duo E6400 2.13 Ghz
mobo: abit ab9pro (intel 965 + ich8)
graka; Gforce 7300 GS 256Mb (msi)
western digital green caviar 2TB/64Mb cache/sata (nieuw)
maxtor diamond 10/ 320 Gb /sata (2006) extra schijf.
2,00 Gb dual channel DDR2 272Mhz geheugen ( 4 latjes van 512 )
ik heb gezien dat er 3 verschillende type's geheugen inzitten, 2x512 Mb samsung, 1x512Mb infineon,1x512Mb Qimonda.
heb 2x memtest laten lopen en alles ok.
alles gaat zeer vlot en loopt als een trein, ook als ik hem een halve dag laat staan geen probleem.
weet iemand raad hiermee
 
Dat is een vaag probleem en niet simpel een oplossing voor te geven.

Het lijkt ergens op een hardware probleem. Als de PC warm is start hij normaal op en als de PC geheel afgekoeld is blijft hij hangen.
Als een PC opgestart is, worden de elektronica onderdelen warm en deze zetten dan iets uit, als de PC uit staat, koelen deze ondedelen af en krimpen weer. Hierdoor kan het gebeuren dat door het uitzetten en inkrimpen ergens een onderdeeltje wat losgeraakt is, waardoor het geen goed kontakt maakt. Als de PC weer warm is maakt het weer wel goed kontakt. Als dit bij een belangrijk onderdeel gebeurd, start een PC helemaal niet meer op.

Dit is de enige verklaring die ik hiervoor kan geven.

Om zoiets te traceren waar het probleem zit is veel werk en je moet over verschillende onderdelen beschikken. Telkens een onderdeel vervangen en dan proberen te lokaliseren waaraan dit probleem kan liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed dat je het antwoord zelf al gegeven hebt.

daarvoor stond W7 op de maxtor schijf van 2006, (veel opstartproblemen mee gehad)
ik heb dan alles geformateerd en een nieuwe HDD gestoken van WD, de maxtor zit er nu bij als extra.

Die schijf had ervoor al problemen, vermoedelijk nu ook nog. Eenmaal die warm loopt zal het vlotjes gaan zoals je zegt. Koppel die Maxtor schijf eens terug af en test het dan nog eens. En Maxtor was rond die periode niet echt goed, eigenlijk vrij slecht als ik eerlijk mag zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan