Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Bedrijven die nu nog Windows XP gebruiken kunnen zich beter op Windows 7 richten dan op het nog te verschijnen Windows 8.
4067.png
Dat stelt onderzoeksbureau Gartner. "De meeste organisaties zijn geinteresseerd in een desktop besturingssysteem", zegt analist Steve Kleynhans. "Ze willen gebruikers niet trainen en geen radicale aanpassingen aan hun omgevingen doorvoeren. Windows 8 is een grote stap voor elke gebruiker en een nog grotere stap voor een Windows XP-gebruiker."

Ongepolijst
Windows 8 is daarnaast ook het slachtoffer van het 'elke tweede release' syndroom, gaat Kleynhans verder. Hij doelt dan op Windows 2000, Vista en Windows 8 die allemaal van hun voorganger verschilden. Het gaat dan om grote aanpassingen, onder andere de manier waarop drivers worden geïnstalleerd en de compatibiliteit met oudere applicaties. Het is voor organisaties lastig om naar dit soort 'plumbing' releases, zoals Gartner het noemt, te upgraden.

Windows XP en Windows 7 waren 'gepolijste' releases, evolutionair en niet revolutionair, merkt Kleynhans op. Daardoor waren beide besturingssystemen een groot succes. "Omdat Windows 8 een plumbing release is, zal het niet op dezelfde acceptatie als XP of Windows 7 kunnen rekenen."

Vista-effecti
Organisaties met Windows XP moeten haast maken, omdat de ondersteuning in april 2014 eindigt. Wie echter Windows 7 wil overslaan kan van een koude kermis thuiskomen waarschuwt de analist. Windows 8 is volgens Gartner als het uitkomt nog nauwelijks volwassen. Ook andere ontwikkelaars en leveranciers zullen hun tijd nemen om volledig compatibel te worden.

Verder zijn er andere vaardigheden nodig om Windows 8 te beheren en beveiligen en kan het wel even duren voordat IT-afdelingen hierover beschikken.

Ook moeten bedrijven met het Vista-effect rekening houden. Volgens Gartner hadden de organisaties die naar Vista migreerden problemen, waardoor er uiteindelijk niet veel overstapten. Daarom stopten veel softwareleveranciers met het ondersteunen van Vista. "Hetzelfde kan nu met Windows 8 gebeuren", besluit de marktvorser.
Lees meer op https://secure.security.nl/artikel/43289/1/"Windows_8_grote_stap_voor_XP-gebruikers".html
 
Ik zou toch voor windows 7 kiezen hoor, mircosoft wil weer geld verdienen maar denk niet aan de gebruikers. Ik zelf heb windows 8 getest op laptop en trek op niets de windows 8 is meer voor tabel dan voor een computer.
 
tuts moet je gelijk geven ik heb win8 ook uitgeprobeerd en om eerlijk te zijn trekt op niets inderdaad.
ik hou me bij win7 bij mij heeft win xp en vista ook afgedaan aangezien er binnenkort geen updates meer beschikbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan