Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een desktop waar Vista op stond en is gewijzigd naar Windows 7. Daar staan 2 gebruikersnamen waarvan ik van geen enkele het wachtwoord ken. Hoe zou ik daar terug opgeraken? Ik heb het progje "Ophcrack" op een cd gezet en daarmee die pc laten opstarten, doch hij vind de wachtwoorden niet.
Groetjes.
 
Laatst bewerkt:
Staat daar belangrijke informatie op?Indien niet, formatteer de schijf en herinstalleer terug Win7. Dat lijkt mij het makkelijkste. Indien er dingen opstaan die jij nog terug wil, ga je toch aan je wachtwoorden zien te geraken, maar hoe is mij ook een grote vraag.
 
Er staat geen belangrijke informatie op en heb zelfs geen installatie-cd van windows 7.

Staat daar belangrijke informatie op?Indien niet, formatteer de schijf en herinstalleer terug Win7. Dat lijkt mij het makkelijkste. Indien er dingen opstaan die jij nog terug wil, ga je toch aan je wachtwoorden zien te geraken, maar hoe is mij ook een grote vraag.
 
Je zou dit met de Ophcrack Live CD kunnen proberen: http://downloads.sourceforge.net/ophcrack/ophcrack-vista-livecd-3.6.0.iso

De ISO branden op een CD en hiervan Booten.

Hier heb je een goede Engelstalige manual wat je met dit moois kan doen: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/gr/ophcrack.htm

Suc6

  1. Download het bestand. Dit is een - zeer groot - ISO bestand.
  2. Brand het bestand op een CD. Het ISO bestand moet als "image" gebrand worden. Bij de meeste CD/DVD software kies je hiervoor de optie Burn image of Write image.
  3. Start de probleemcomputer op met de gemaakte CD in de CD-speler.
  4. De computer zal opstarten, en een Ophcrack scherm laten zien.
  5. Ophcrack gaat nu automatisch zichzelf installeren, en wachtwoorden zoeken.
  6. Als dat gelukt is wordt het wachtwoord (of meerdere wachtwoorden) getoond.
  7. Neem het wachtwoord over.
  8. Je kan de CD uit de computer halen, opnieuw opstarten en inloggen met het teruggevonden wachtwoord.
  9. Maak direct een wachtwoordherstelschijf.
 
Goede morgen DDragon80, Ik heb die site gelezen. Er is heel veel te lezen, doch, daar het in het Engels is, begrijp ik er niet zoveel van. Zou U me kunnen helpen waar ik zou moeten zijn om het te downloaden aub?
Dank bij voorbaat.

Ophcrack gebruik ik nooit. Tenzij je het wachtwoord echt wilt weten. Maar meestal wil je dit niet, maar wil je gewoon toegang tot je systeem. Daarom is het beter een tool te gebruiken die je wachtwoord gewoon reset. Veel sneller en effectiever dus.
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
 
Goede morgen DDragon80, Ik heb die site gelezen. Er is heel veel te lezen, doch, daar het in het Engels is, begrijp ik er niet zoveel van. Zou U me kunnen helpen waar ik zou moeten zijn om het te downloaden aub?
Dank bij voorbaat.

de Offline Windows Password voor gebruik van een cd vind je hier ... CD140201.zip en deze voor op een usb stick vind je hier USB140201

*noteer dat deze voor de usb dezelfde bestanden heeft maar dat deze voor de cd dus een iso is terwijl deze voor de usb een uitgepakte iso is !
neem je deze om je een cd aan te maken dan dien je deze maar 1x uit te pakken zodat je de image ( iso ) verkrijgt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan