Status
Niet open voor verdere reacties.
PC: Medion Erazer X7710 D (MD 8888) van oktober 2010

Sinds de SP1 van Windows 7 uit is heb ik alles geprobeerd om die te installeren, maar dat lukt niet. Foutcodes opgezocht, oplossingen geprobeerd. Alle soorten fora afgezocht voor een oplossing, maar niets helpt. Ligt dat aan de software die Medion er op gezet heeft of wat is hier aan te doen? Microsoft helpdesk verwijst mij naar Medion.

Antwoord van Medion:

Wanneer u problemen heeft met het installeren van Windows 7 Service Pack 1 raden wij u aan de onderstaande stappen te volgen:

1. Download het volledige Service Pack 1 vanaf Download Details Windows 7 en Windows Server 2008 R2 Service Pack 1 (KB976932) en klik op 'Doorgaan'. Windows zal gevalideerd worden waarna u het Service Pack kunt downloaden.
2. Download de hotfix op http://go.microsoft.com/?linkid=9665683.
3. Hierna kopieert u beide bestanden naar de D-schijf.
4. U zet het systeem terug naar de fabrieksinstellingen. Hierbij zal de C-schijf gewist worden, maak eerst een backup van uw belangrijke bestanden! Koppel hierna alle externe hardware zoals printers, scanners en/of externe harde schijven los.
- leg de Application en support cd in een lade
- herstart de pc
- kies de optie: starten van cd-rom
- volg de aanwijzigen op het scherm
5. Wanneer het systeem opnieuw is opgestart in de fabrieksinstellingen voert u nog geen Windows Update uit maar installeert u de hotfix vanaf het bestand op de D-schijf.
6. Vervolgens installeert u Service Pack 1 ook vanaf de D-schijf.
7. U kunt nu weer Windows Update activeren en het systeem gebruiken met Service Pack 1.


Nog al drastisch lijkt me. Is er een andere oplossing? Heeft iemand hier ervaring mee?
PS
(Heb/had 3 laptops, 5 PC's van Medion in het gezin en nooit enig probleem gehad wel met andere merken.)
 
Ik heb ook nog steeds problemen met het SP1 van Windows 7. Maar ik kan je wel enkele tips geven die je mss verder kunnen helpen.
Kan je eerst even de exacte foutcode vermelde welke je terugkrijgt bij de melding dat de installatie gefaald is aub?

Verder kan je zowiezo het Windows Readiness Tool even laten lopen. Hier de link voor een 64bit Windows 7:
Download details: System Update Readiness Tool for Windows 7 for x64-based Systems (KB947821) [February 2011]
Deze tool kan mogelijke beschadigingen herstellen aan je windows.
 
Hallo,
Bedankt voor de reactie. De sys readiness tool heb ik ook al geprobeerd, maar helpt ook niet. Ik heb de virusscanner uitgezet en weer een poging gedaan maar krijg weer de error: Installatie mislukt, sxs_assembly_missing (0x80073701) ;-(
 
Hoi allen,

gisteren is het update spook ook hier gepasseerd en heeft 2 werkstations op Win7 HP 64bit helemaal naar de bliksem gehaald.
'k ben eigenlijk blij en droef te lezen dat er nog mensen zijn met problemen met dit service pack.
Ik krijg dus sinds gisteren niks anders dan blauwe schermen op beide computers (beide i 7 systemen)
Ik vermoed dat het heeft te maken met de specifieke software die ik draai voor audio processing (FM broadcasting en VST Plugins) en afspeelprogramma's.

ook tijdens de veiligheids update (die tegelijk uitgevoerd is met de SP1) van Microsoft Visual C++ 2005 - x64 zijn er fouten gemeld.

Vandaag een systeemherstel gedaan en het lijkt er op dat de problemen weg zijn. Al betrouw ik het zaakje niet geheel.

Nu is mijn vraag, kan ik ergens in Win7 een log vinden met foutmeldingen die gegenereerd zijn tijdens de blauwe schermen? Zodat ik een beter beeld krijg wat er juist mis gelopen is. De blauwe schermen bleven maar een paar seconden zichtbaar, waarna de computer terug opstartte.

Ik heb ondertussen de bovenstaande hotfix geïnstalleerd, hopelijk blijft alles onder controle nu.
Ik kan mij weinig onderbrekingen permitteren met een radio station.

bedankt allen :duimop:
 
Beste,

Er zijn manieren om na te gaan wat er is foutgelopen. De beste manier is een analyze te doen van je dump file (als die al bestaat). Je kan via systeem eigenschappen - Geavanceerd naar "Startup and recovery" gaan en nakijken wat voor dump er gegenereerd wordt. In het beste geval wordt er een Kernel memory dump gemaakt onder C:\WINDOWS\MEMORY.DMP. Indien deze file bestaat en enkele gigabytes groot is dan kan je deze met de windebugger openen en laten analyzeren.
Op volgende kb van microsoft kun je een gedetailleerde beschijving terugvinden hoe dit allemaal werkt voor een minidump. (Je bent er wel een tijdje mee bezig moet ik toegeven).
How to read the small memory dump files that Windows creates for debugging

Hier een artikel voor een full dump:
My First Windows 7 Beta BSOD and How to Analyze It | kombitz.com

Er bestaat ook een tool welke gelijkaardig is maar daar heb ik zelf geen ervaring mee:
Resplendence Software - WhoCrashed, automatic crash dump analyzer
 
Laatst bewerkt:
Je kan eventueel je events nalezen of je daar iets raars ziet.

Soms kan dat een uitkomst bieden.
 
Ook bedankt voor de suggesties. Er wordt echter geen dumpfile gemaakt. De update lukt gewoon niet met als resultaat voorgaande foutcodes.
Ook de programma's die verwijzen naar de foutcodes proberen te installeren. Echter geeft het "Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows 7 voor x64-systemen (KB947821) [februari 2011]" geen enkel resultaat. Het programma wordt geladen en dan is er verder geen enkel verloop in de statusbar. Blijft gewoon zo uren lang staan.

Kortom, nog steeds hetzelfde ;-(
 
Probeer dit eens, ik denk dat er ergens iets beschadigd is.
Ga bij Start naar alle programma's en dan Bureau-accessoires. Je ziet dan staan Opdrachtprompt. Ga hier op staan en dan rechtermuisklik en kies voor : Als administrator uitvoeren.
Er opent een Dos scherm, en geef hier de opdracht sfc.exe /scannow
Ga nu even een bak koffie zetten, want dit kan lange tijd duren, maar wacht tot dit helemaal klaar is. Start voor de zekerheid eens opnieuw op en probeer SP1 te installeren.
 
Bedankt, maar is ook al gedaan en zonder enig resultaat ;-) Jammer maar waar. Zijn er nog meer met suggesties?
 
Probeer dit eens, ik denk dat er ergens iets beschadigd is.
Ga bij Start naar alle programma's en dan Bureau-accessoires. Je ziet dan staan Opdrachtprompt. Ga hier op staan en dan rechtermuisklik en kies voor : Als administrator uitvoeren.
Er opent een Dos scherm, en geef hier de opdracht sfc.exe /scannow
Ga nu even een bak koffie zetten, want dit kan lange tijd duren, maar wacht tot dit helemaal klaar is. Start voor de zekerheid eens opnieuw op en probeer SP1 te installeren.

Je kan best de logs even nalezen na het uitvoeren van het sfc.exe command. Deze is terug te vinden onder C:\Windows\Logs\CBS.LOG. Indien best het originele bestand even renamen naar CBS.LOG.BAK ofzo. Dan ga je bij de volgende uitvoer van het sfc.exe /scannow command met een nieuwe log starten en is alles een klein beetje duidelijker. Hier kan je best kijken naar fouten in volgende folder: C:\Windows\winsxs\
Dit is de folder welke windows gebruikt om beschadigde systeem bestanden te herstellen. Tenzij dat er fouten in deze folder staan! Bij deze kan men de nodige systeem bestanden niet herstellen en heeft het betreffende commando niet veel zin.
Indien er fouten gevonden worden in de C:\Windows\winsxs\ folder kan je deze herstellen door het windows installation media bestand (install.wim) van je windows setup DVD te mounten en de bestanden manueel te copiëren naar de winsxs folder. Maar dit gaat ook niet zonder slag of stoot omdat de owner rechten van deze folder op "Thrusted Installer" staan, ... maar hier meer over indien gewenst.
 
Ik heb ondertussen uitgezocht wat het probleem was na de update van SP1
Blijkbaar is het zo dat het systeem mijn intel systeem aanzien heeft als een AMD
Nu lijkt alles terug in orde te zijn, maar ik denk dat ik SP1 maar ga overslaan.
Ik heb er eventjes genoeg van gehad met al hun bazaar bij microsoft.

Heel erg bedankt voor de hulp in elk geval.

Mvg
Gunther
 
@ guntherM : je kan sp1 uitstellen en toch de verdere updates die na dit sp1 uitkomen blijven installeren ;maar indien microsoft beslist om sp2 aan te bieden ( je weet immers nooit bij hen zoals ze de laatste tijd bezig zijn )
wel stel dat sp2 morgen aan je deur klopt dan ben je verplicht om eerst sp1 te installeren ..doe je dat niet , krijg je ook sp2 niet met de daarop volgende update's

ik bied meestal deze link aan Microsoft Update Catalog
en elke keer lukt het de andere om langs die site de betreffende updates op te halen en te installeren ..

in het zoek venster rechts boven geef je ,je OS in
en klik je vervolgens op zoeken ..
elke update die ook maar is uitgekomen wordt hier vermeld..
zoals je kunt zien heb ik nu als zoek opdracht "windows 7"x64 update ingegeven en zoals je kunt zien links in beeld zijn er 426 update's
om de update's te downloaden klik je op de download en plaats je deze in het mandje , dat je rechts boven vind ..
nadat je al de update's in het mandje hen geplaatst klik je op het mandje zelf ...
er opent zich nu een ander scherm en hier kun je aangeven waar dat deze update's naartoe gedownload word ...
ik maak in de map DOWNLOAD's meestal een nieuwe map aan met de naam win7 x64 updates
zodat ik deze snel terug vind ..
let op nu : elke update die je langs hier gedownload heb word aangeleverd in een map , je opent deze dan en je klik op deze update om te installeren ..

hier op deze site haalde ik al de update's op om een unattended win7 ultimate x64 aan te maken ...niet met het tool RT7-lite want die liep telkens vast ...ik gebruikte Vlite whit WIM-filter en die werkt ook voor de win7
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie over Microsoft Update catalog. Heb het geprobeerd en op 2 na krijg ik: deze update is niet voor uw computer of deze update is al geïnstalleerd.
Nog eens SP1 proberen te installeren, maar dezelfde meldingen en het lukt nog steeds niet. ;-(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan