Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn laptop teruggezet van Windows 10 naar Windows 7. Ik heb een schone installatie gedaan met HP Recovery Manager. Nu probeer ik de Windows Updates te installeren maar hij blijft maar zoeken. Dat sinds gisterenavond al. Ik heb ook al enkele tools geprobeerd. Maar niets helpt.
 
zet het zoeken naar update's stil en doe het volgende ..

tart een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

**denk er wel aan dat het over de 200 updates kunnen zijn !
ook zal de Windows 10 update zich vervolgens weer aanmelden !
 
mooi dat ze binnen gekomen zijn ..
echter ook al heb je de Windows 10 uitgevinkt en verborgen dan nog zal deze blijven aankloppen ..
om deze nooit meer aan je deur te krijgen dient er een register aanpassing gedaan te worden !

Deze volgende update's mag je zeker niet installeren op je systeem.. deze update's dien je te verbergen !
KB3035583 - KB2952664 - KB3021917 - KB2999226 - KB3075249 - KB3080149 - KB3083710
ook dien je de standaard verborgen map "$windows.~BT" op je c:-schijf te verwijderen.
Die is zou zo'n 3 GB groot en heb je dus niet nodig als je geen Win10 wilt.

de register aanpassing zelf :

start een regedit op door de Windows toets+X in te klikken en uitvoeren te selecteren ..
type regedit en klik op enter ( geef de bevestiging)
Ga vervolgens naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ WindowsUpdate \ OSUpgrade.
Deze map moet er staan als deze er niet vermeld word dien jezelf deze aan te maken .
Klik met de rechtermuisknop in de geopende map en kies Nieuw>DWORD (32bits)-waarde en geef dit de naam AllowOSUpgrade, klik even op het scherm.
Daarna dubbelklik je op de net gemaakte sleutel en een waarde venster verschijnt, kies hier de waarde 0 en klik op OK.
Sluit het register af en start de Pc opnieuw op om deze nieuwe sleutel door te drukken .
Let op!
Het opstarten duurt nu iets langer dan je gewend bent... wees dus geduldig .
 
Recent deze gevonden bij uw collega's

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX]
"DisableGWX"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"DisableOSUpgrade"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
"AllowOSUpgrade"=dword:00000000
"ReservationsAllowed"=dword:00000000

Knippen en plakken in Kladblok en opslaan als "Disable GWX.reg"

Daarna kunt U er op dubbelklikken en zal het de aanpassingen in Uw register aanbrengen.

Zelf gisteren gebruikt bij een nieuwe install.
Niet schrikken als hij zegt PC is up to date, hij haalt gewoon je updates binnen als je de PC afsluit.
 
das toch hetzelfde als wat ik dus beweerde ...jij heb nu een code opgehaald om in kladblok op te slaan om zodoende een regel in het register aan te maken zonder zelf in het register te duiken .
*'t was wel zo fijn als je ook de bron vermelding er bij gezet had .
 
Heb na het opnieuw laten installeren van windows 7 (na vervangen van harde schijf) net hetzelfde probleem. Bij laatste poging om het op te sporen zou er een updatefout gebeuren: 0x80070003 (2016-01-27-T-11-34).
Graag uw advies.
 
Ondertussen heel veel updates binnengekregen. Twee niet gelukt: KB3068708 update win 7 mislukt en KB3046269 beveiligingsupdate geannuleerd. Ik zoek verder. Als er iemand een tip heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan