Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een miserie, Na de perikelen met mijn zoon zijn pc nam ik mij voor om me goed te wapenen tegen problemen. Maar mijn eerste poging is al desastreus. Hier op het forum zag ik een topic voor het aanmaken van een "Herstel cd van Windows 8.1". Na het downloaden en unrarren kreeg ik een ISO bestand dat ik op een CD moest branden. Bij gebrek aan cd's heb ik maar een herschrijfbare DVD genomen en hierop de iso gebrand. Na het branden wilde ik die natuurlijk proberen en heb ik de pc herstart maar nu blijft die hangen op het bios scherm. Ik mag nu doen wat ik wil, hij doet niks meer, het enige dat ik kan doen is de pc afzetten.

Opstarten met een andere cd doet hij ook niet meer. De tip van Qtex om de stekker uit te trekken en dan 10 sec op de startknop drukken heb ik ook vruchteloos geprobeerd. Kan er iemand mij verder helpen?

Het betreft ook een pc van den Aldi maar die is ouder dan een maand, wel nog onder garantie.
 

Bijlagen

  • Bios_Medion.JPG
    Bios_Medion.JPG
    88 KB · Weergaven: 162
de tip was enkel bestemd voor de Medion ( deze is niet bestemd voor elk ander systeem !)
*ik gebruik dus nooit een herschrijfbare dvd als ik geen cd's ter beschikking heb ...dan maak ik liever een opstartbare usb stick aan ..
ik ga er dan ook van uit dat de herschrijfbare dvd dus ook klaar gemaakt werd om deze opnieuw te beschrijven ...

heb je al eens de dvd er uit gehaald en opnieuw getracht op te starten zonder dat de dvd geplaatst werd ...
gaat het hier om een merk pc ...laptop / desktop ?
 
Heren bedankt voor jullie reactie.

Het betreft in mijn geval ook een Medion desktop pc, verleden jaar in oktober gekocht.

Natuurlijk is het beter om in dit geval een gewone cd te gebruiken maar nu ik een herschrijfbare dvd gebruikt heb kan toch geen reden zijn om mijn pc naar de bliksem te laten gaan. Het ergste zou kunnen zijn dat de dvd gewoon niet werkt. Ik had voor dat al deze problemen begonnen dezelfde herstel cd al eens gemaakt, op een cd gebrand, maar die werkte ook niet. In de veronderstelling dat ik toen toch iets fout zou gedaan hebben heb ik deze vandaag opnieuw gemaakt (nu op dvd) maar die werkt dus ook niet. Ik hang hierbij een printscreen van de cd. Het valt mij op dat de map source leeg is, is dit normaal?

Opstarten met of zonder dvd maakt geen enkel verschil.

WaWa uw verhaal heb ik wel gevolgd maar de pc die jij onderhanden had startte verder op als de mijne. Deze blijft al hangen in de bios.

Wat nu?
 

Bijlagen

  • Herstel-CD.jpg
    Herstel-CD.jpg
    46.2 KB · Weergaven: 138
je zegt dat de map " source " leeg is !
dit zou niet mogen zijn ....namelijk bevat de map " source " de boot.wim bestand ter grootte van 260045kb

Ashampoo_Snap_2015.03.28_19h28m31s_003_.png

download vanaf hier de iso opnieuw...ik heb deze via wetransfer geupload ...deze blijft dus een beperkte tijd beschikbaar ...(7 dagen !)
 
Qtex bedankt, gedownload en gebrand. Het bestand dat ik vroeger gedownload had moet fout geweest zijn want ik had dezelfde fout zowel bij de cd als de dvd. Dat is nu opgelost.

Maar mijne pc, waarop geraakt die niet voorbij de bios? Zou het helpen als ik de pc open doe en bijvoorbeeld de batterij van het moederbord enkele minuten loskoppel?
 
Laatst bewerkt:
ik versta nu niet wat je bedoeld ...
enerzijds zeg je " dat is nu opgelost " dus ga ik er van uit dat de cd/dvd nu wel opstart ...
maar anderzijds zeg je of vraag je waarom je niet voorbij bios start scherm geraakt !
verwarend !!
 
Zoals je al vermelde kan het even loskoppelen van de CMOS batterij wel een mogelijke oplossing bieden. Dan gaat de BIOS wel terug op factory default instelling komen te staan, maar meestal zijn die wel bruikbaar.
Ben je zeker dat er geen USB opslag apparaat aangesloten is? Zoals een USB stick of externe USB harde schijf? Indien zo, ook even uittrekken en herstarten.
 
denk er aan dat je pc stroomvrij dient te zijn dus volg de tip op om deze stroomvrij te maken ...
het kan tevens ook zijn dat je ook de videokaart dient te verwijderen om aan de knoopcel (batterij) te komen ...
let er tevens ook op dat je deze dus er juist weer terug in plaatst .
dient de videokaart verwijderd te worden dan dien je deze nadien er terug in te drukken tot je deze vast hoort klikken .
 
Heb je dan geen probs achteraf als die knoopcel batterij eruit is geweest? Want die zit er toch niet voor niets in? Of valt dit eigenlijk allemaal wel nog mee? Heb dit nog nooit durven doen.
 
Heb je dan geen probs achteraf als die knoopcel batterij eruit is geweest? Want die zit er toch niet voor niets in? Of valt dit eigenlijk allemaal wel nog mee? Heb dit nog nooit durven doen.

Als het bios batterijtje er uit is geweest gaat het bios in de default settings. Op zich niet erg, de pc zal hiermee normaal op kunnen starten en je kunt de settings alsnog handmatig veranderen en opslaan.
Meestal start een pc ook nog wel op zonder batterijtje, maar dan zal de klok verkeerd blijven staan in het bios en alle wijzigingen in het bios zullen na het uitschakelen van de pc vergeten zijn in het bios.
 
@cve je wist gewoon je bios instelling ...wissen is een verkeerde uitdrukking je zet in feite de bios terug naar de standaard waarden ..
bij het verwijderen en het opstarten zal de pc dan ook rechtstreeks in de bios komen en dien je bijgevolg de datum en tijd terug in te stellen .

kwaad kan het in feite niet maar is in sommige gevallen een noodzakelijk iets .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan