Windows 8 -8.1 to go voor iedere Windows 8 gebruiker !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Zoals we weten heeft Microsoft destijds toen de Windows 8 uitgebracht werd ook besloten om een Windows to go op een usb stick uit te brengen ...
echter is dit eerder met de bedoeling geweest voor de zakelijke wereld en werd deze optie enkel en alleen toegevoegd aan de Enterprisse versie van de Windows 8 - 8.1

*m.a.w. de gewone windows8 - 8.1 of de pro versie hebben deze optie dus niet in het configuratischerm vermeld staan ..
niet getreurd er is een legale omweg om toch een Windows to go aan te maken en dit via het software pakket " Aomei Partition Assistant "

namelijk heeft deze Aomei Partition Assistant links in het menu de optie " Windows to go creator " vermeld staan ..
en geloof het of niet maar ik heb me vandaag een Windows to go aangemaakt op een usb schijf van 250Gb
stel ik mijn bios in om van deze schijf op te starten , dan start hij er ook van op ...
denk er aan dat ook voor deze Windows to go een licentie key vereist is .....

(daar ik maar 1 licentie heb kan ik het ook anders doen
m.a.w. ik ontkoppel de SSD of de HDD waarop mijn geactiveerde windows staat en gebruik deze licentie code om ook de windows to go te activeren ...
let op : dat je nooit de 2 besturingssystemen te samen gebruikt !!!!


**opmerking : enkel de windows 8 versies zijn te gebruiken om een windows to go aan te maken , dit werkt niet met een lagere windows..!
 
Laatst bewerkt:
Het is al laat, maar even hoor ...................

Je zegt : Windows to go op een usb stick uit te brengen en ik heb me vandaag een Windows to go aangemaakt op een usb schijf van 250Gb

Ik ga er van uit dat je hiermee een USB stick van ?? GB en een USB harddisk van 250 GB bedoeld.

Wat is hier de overeenkomst van ?? Ik ben onalfabeet wat Windows 8 betreft. Dat onding komt niet op mijn pc's.
 
Dit lijkt mij interessant. Toch een vraagje: Bij "Windows to go creator" vraagt het programma: "select windows 8 installation file". Mijn vraag is nu waar moet ik die installatie file halen op mijn schijf met windows 8?
 
inderdaad bevind de " instal.wim " zich op de windows 8 dvd ...
hoe kom je hier aan ?
je gaat van je dvd een iso file dienen te maken die je dan kunt mounten ...of je plaatst de dvd in de drive en je opent deze via de verkenner ...(zeker de dvd niet opstarten !!)

is deze gemount of geladen in de drive dan open je deze in de verkenner ..en je ziet dan het onderstaande afbeelding ..*1**dus géén dubbel klik op deze maar rechts klik en openen kiezen !!
Ashampoo_Snap_2014.07.29_15h23m28s_001_.png
hier klik je dan verder op de map " sources " en je opent deze ..
scrol in deze geopende map naar beneden en kopieer de " instal.wim " naar bijvoorbeeld een eerder aangemaakte map eender welke plaats van je voorkeur .
Ashampoo_Snap_2014.07.29_15h27m47s_002_.png

succes er mee ..
ik heb er ook een filmpje van maar deze is wat onduidelijk ...mocht je intresse hebben ...

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan