Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Download Windows 8 bèta
De download van de Windows 8 Consumer Preview is ongeveer 2,5GB groot en de ISO is hier te downloaden. Een 64-bit versie ISO-download je hier (3,2GB). De product key is:
DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J.
Werk je liever niet met een ISO dan kun je ook deze installer starten om Windows 8 te installeren.

<address>Windows 8 minimale hardware eisen:</address>
  • <address>Processor: 1 GHz</address>
  • <address>RAM: 1 GB (32-bit) of 2 GB (64-bit)</address>
  • <address>Harde schijf : 16 GB (32-bit) of 20 GB (64-bit)</address>
  • <address>Grafische kaart: Microsoft DirectX 9 graphics device

    Bron: computeridee.nl
    </address>
 
Men eerste indruk is dat ze vooral mikken op hun gemiste kans, de tablet en mobile markt... En de modale desktop/portable gebruiker wordt mee naar die GUI getrokken. Volgens mij een slechte keus. Het is goed dat ze een poging wagen op die nieuwe markt, maar zeer gewaagd om heel de GUI mee te nemen voor standaard computergebruik. Ik zie me nog niet een hele dag die "gadgets" aantoetsen met men vinger. Want dan heb ik op het einde van de dag een stijve arm. Doet me sterk denken aan de typische gadgets van een iphone en dergelijke. Mooi om even te zien maar het blijft een hype volgens mij. Nee, denk niet dat Microsoft hier de goeie richting mee inslaat.
Mac rust hun PC's niet uit met hetzelfde OS als hun iPhone. Windows gaat deze weg wel op. Kzie dat niet goedkomen. A toy on a desktop.
 
Nee, denk niet dat Microsoft hier de goeie richting mee inslaat.
Mac rust hun PC's niet uit met hetzelfde OS als hun iPhone. Windows gaat deze weg wel op. Kzie dat niet goedkomen. A toy on a desktop.

Windows heeft een paar jaar terug de monitor getoond die horizontaal ligt. Om dan met de vingers te bewerken kan dit zonder "stijve arm" te krijgen. Voor mensen die bedlegerig zijn is dit misschien een prima alternatief. Maar dan niet op schoot. Want de monitor geeft ook zijn warmte af. Maar een goed onderhoud van de monitor dringt zich dan ook op. Het wordt al vlug een vuile boel. Als ik zie zoals op diverse plaatsen hoe mensen hun toetsenbord "onderhouden"....... Als dit dan op de monitor komt te zitten stel ik me vragen.
 
Ik ben hem van plan te testen maar nog weekje wachten wat te druk nu.
 
Wilt blijkbaar niet opstarten op VMWare Workstation 7.1.1. :(
Met versie 8 daarentegen wel... installing...
Ok, laatste update. Installatie "voltooid", maar faalt weeral op zen HAL tijdens startup in VMWare.
Weet niet goed wat ik ervan moet denken maar ziet er toch niet echt stabiel uit, ofwel doet Microsoft moeillijk met 3th party virtualizatie apps wegens concurentiële redenen. Zeer triestig in dat geval.
 
Laatst bewerkt:
heb al een paar repairs, lees downgrade naar win7, achter de rug. gebruikers zijn nieuwsgierig, hebben het gevoel dat ze een nieuwe Vista hebben, niet tevreden dus(x)(x)(x)!

gouden raad: probeer het uit in een sandbox/VMWare of andere virtuele omgeving!!!
 
Ik vind het allemaal nog niks.

Draai het nu op een Tablet, maar krijg kramp in m'n vingers en pijn in m'n armen.
 
hoe lang gaat die Windows 8 blijven werken
en is die achteraf gemakkelijk terug te verwijderen ?
 
hoe lang gaat die Windows 8 blijven werken
en is die achteraf gemakkelijk terug te verwijderen ?

Geen idee hoelang deze beta versie zal blijven werken?

Natuurlijk is dit simpel te verwijderen, je installeerd op een eigen partitie. Heb je een dualboot, is een format voldoende om de partitie leeg te maken. Gebruik je een test pc is het ook simpel te verwijderen door een format.
Je moet natuurlijk een beta besturing niet als hoofdbesturing gaan gebruiken, maar dat lijkt me logisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan