Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Technologiebedrijf Microsoft heeft aangekondigd dat het nieuwe besturingssysteem Windows 8 klaar is.
Aan de software werd twee jaar gewerkt, en zal vanaf 26 oktober officieel verkrijgbaar zijn.
Hardwarepartners en softwareontwikkelaars zullen het populaire besturingssysteem al vroeger kunnen binnenhalen.


surface.jpg

Windows 8 zal vanaf 26 oktober verkrijgbaar zijn. Zowel een fysiek als digitaal exemplaar zullen besteld kunnen worden.
Een prijs werd nog niet bekendgemaakt, maar als u al een legaal exemplaar van Windows XP, Vista of 7 hebt, dan kan u
een upgrade aanschaffen voor 32 euro.

Volgens Microsoft is Windows 8 de meest beproefde software ooit.
Zo zouden testversies op maar liefst 16 miljoen computers geïnstalleerd zijn.
7 miljoen daarvan draaien op de meest recente Release Preview, die alle nieuwe functies van Windows 8 bevat.

Aangezien zo veel mensen de nieuwe software al hebben uitgetest, zijn er ook al veel reacties op te vinden.
De recensies lopen erg uiteen. Aangezien Windows 8 geoptimaliseerd werd voor aanraakgevoelige input,
is het erg handig voor tablets. Voor desktops en laptops zijn de commentaren heel wat minder positief.
Onder meer het nieuwe startscherm en de afwezigheid van de start-knop worden zwaar bekritiseerd.

BRON: iHLN
 
allemaal goe en wel , maar de deze hier blijft bij de win7...
pas al der géén update's meer uigebracht worden voor de win7 stap ik over naar de nieuwste versie welke dit dan ook moge zijn ...
wellicht de windows10 !!
 
hewel qtex groot gelijk ik wacht ook op win 10 allemaal te doen om het geld.binnen 2 jaar zijn ze al bezig met win11 en wat heb je eraan paar veranderingen voor de rest zelfde als de voorbijgaande windows systemen
 
hewel qtex groot gelijk ik wacht ook op win 10 allemaal te doen om het geld.binnen 2 jaar zijn ze al bezig met win11 en wat heb je eraan paar veranderingen voor de rest zelfde als de voorbijgaande windows systemen

Is er één bedrijf dat hem het niet om het geld te doen is? :vraagteken: Is toch vrij normaal. Microsoft heeft de boot gemist betreffende de mobiele markt en touchpad toestanden. Dit proberen ze met Windows 8 goed te maken.
En die veranderingen, het feit is dat de software ontwikkeling dikwijls serieus achterloopt op de hardware ontwikkelingen. Dus dat is vrij normaal dat men moet vernieuwen enzo. Er zijn dikwijls veel meer veranderingen dan je op het eerste zicht kan zien. Vooral onder de motorkap dan. Ik zeg wel niet dat die veranderingen altijd positief zijn... kijk maar naar Vista etc.
 
Het feit dat microsoft nu (tijdelijk) ook hardware zal produceren wekt bij mij de interesse om de overstap te maken!
Heb tot nu toe bij elke nieuwe besturing een nieuwe PC gekocht maar besef dat op deze manier dit niet vol te houden is. ;-)
M'n interesse voor elk OS zal waarschijnlijk wel altijd blijven, alsook m'n lege portefeuille... LOL
 
er zijn zovele besturingsystemen.dat je in den duur er niet meer aan uit kan. heb hier 2 laptops staan eentje met win7 en vista dus ga ik er nog 2 bij kopen voor xp en win8 en eentje die wacht op win9?
 
er zijn zovele besturingsystemen.dat je in den duur er niet meer aan uit kan. heb hier 2 laptops staan eentje met win7 en vista dus ga ik er nog 2 bij kopen voor xp en win8 en eentje die wacht op win9?

Waarom een laptop bijkopen voor Windows XP? Als je toch graag wat experimeteerd met verschillende OS'n, gebruik die dan als een Virtual Machine. Dan hoef je geen extra hardware te kopen.
 
Waarom een laptop bijkopen voor Windows XP? Als je toch graag wat experimeteerd met verschillende OS'n, gebruik die dan als een Virtual Machine. Dan hoef je geen extra hardware te kopen.
ja maar je moet weten hoe je dat doen moet?of kan jij dat doen voor me ik kan je toelaten in mijn pc?
 
ik geraak niet op die link webpagina niet gevonden of verbinding onderbroken maar mijn verbinding werkt perfect
 
ik heb vitualbox op mijn pc staan via mijn antivirus panda had vista opgegeven maar doe niets
 
Je maakt met zulke hypvizors een virtuele omgeving aan. Deze dient op dezelfde manier geïnstalleerd te worden als een gewone pc/server. Deze heeft dus een virtuele harde schijf, DVD, CPU's, geheugen,... en een BIOS zoals elke andere PC. Je moet dus dat virtueel systeem installeren met de nodige installatie media. Dit kan een DVD zijn of zelfs een ISO bestand van een installatie medium welke je gebruikt als "virtuele CD/DVD".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan