Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Wie kan mijn aub vertellen hoe ik windows 8 van een HP laptop kan verwijderen.
Ik wil er windows 10 opzetten maar ik krijg die windows 8 er niet af als het nu Windows 8.1 is geweest
kon ik er windows 10 erop zetten.Kan ik misschien via de Bios windows 8 formateren en dan Windows 10 erop zetten
er zit helemaal geen cd bij die laptop die hebben we nieuw gekocht maar helemaal vergeten een back up te maken in het begin
dus ik durf er niet aan te beginnen omdat je weer een origeneel HP cd moet hebben.

bvd

E.Visser;!
 
**aangezien je vermeld dat het hier om een merk pc gaat dien je dus op te letten met wat je doe ... neem je voorzorgen .

je vermeld dus dat je de Windows 8 gebruikt en niet de Win 8.1 heb jij dan deze niet geupgrade naar de 8.1
maar ook de Win 8 zou je moeten kunnen upgraden naar de Win10


**wil jij echter een verse installatie doen van de Windows 10 dan je dient op te starten vanaf de Windows 10 installatie dvd
(dit mag dus niet een upgrade dvd zijn !)
van het moment je de taal /land instelling heb ingegeven dien je op te letten dat je dus de geavanceerde station opties gebruikt..
hier heb je dan de mogelijkheid om het besturingssysteem te verwijderen ( let op je krijgt een melding maar ga hier mee door )
doordat je het besturingssysteem verwijderd zal je een niet toegewezen ruimte verkrijgen ...
eenmaal je deze niet toegewezen ruimte verkregen heb klik je op doorgaan om de installatie Windows 10 te laten gebeuren ...
 
Windows 8 kan je niet upgraden naar Windows 10! Je moet eerst upgraden naar Windows 8.1. Dit kan normaal via Windows updates.

Dat staat ook op de site van Microsoft dat je systeem Up-to-date MOET zijn VOOR je de update naar Win 10 KAN doen. Dus ff alle updates binnenhalen, ook dus die naar 8.1 en dan kan je zo updaten naar Win 10 zoals DDragon80 vermeld. Maar Qtex heeft hier op dit forum wel al eens vermeld dat hij zijn pc heeft geupgrade van Win 8.0 naar Win 10 zonder eerst al de updates te doen.
 
Voor je alles begin te doen kan je de Systeem Recovery Discs maken.

[video=youtube;-zcdzJt0ikI]https://www.youtube.com/watch?v=-zcdzJt0ikI[/video]
 
Maar Qtex heeft hier op dit forum wel al eens vermeld dat hij zijn pc heeft geupgrade van Win 8.0 naar Win 10 zonder eerst al de updates te doen.

inderdaad heb ik hier op de SSD die ik in de (nieuwe ) desktop geplaatst heb een verse installatie gedaan van de Windows 8 (deze werd geactiveerd met een upgrade licentie )
toen deze geinstalleerd was heb ik vervolgens direct de instellingen aangepast van de update's en deze gewoon uitgezet...
daarop heb ik dan op het bureaublad een map geplaatst met de Windows 10 upgrade bestanden en vervolgens deze setup.exe aangeklikt ...het resultaat is dat ik de Windows 10 pro verkregen heb en er nu toch al 2 weken moeiteloos meedraait... ook is deze geactiveerd .

**opmerking : de SSD bezat eerder dus een Windows 10 pro en deze heb ik dus er gewoon vanaf gezwierd door op te starten met de Windows 8 upgrade /installatie dvd en gebruik te maken van de geavanceerde station opties " verwijderen "
en zo bekwam ik een SSD met een niet toegewezenruimte ...vanwaar ik de verse instal Windows 8 voltrok .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan