Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Hoe ga ik 't best te werk om windows 8 (officiële cd) op mijn laptop met windows 7 te plaatsen.

Ik heb dat vroeger gedaan van Vista naar windows 7. geen probleem gewoon overschreven.

Nu heb ik een laptop met windows 7 en wil de windows 8 op plaatsen, hoe zou ik 't veiligste te werk gaan.

Bedankt.
Groetjes
 
heb je de installatie dvd windows 8 dan kun je kiezen voor een verse instal maar ook om een upgrade te doen ...
doordat jij kiest voor een upgrade zal er eerst nagegaan worden of er mogelijk programma's zijn die voor mogelijke problemen kunnen zorgen ...hier van krijg je een melding en het advies om deze dan ook te verwijderen .
het voordeel van een upgrade is dat al je programma's en bestanden ook meegaan naar de win8
**er kunnen er een paar zijn die je eerst dient te verwijderen ....zo had ik onder de windows 7 de acronis treu image 11 draaien deze diende ik te verwijderen ..
nadien stelde ik vast dat deze versie 11 niet meer te gebruiken viel onder de windows 8 ik diende versie 13 te gebruiken..
**om een upgrade te doen dien je de windows7 op te starten en vervolgens plaats je de windows 8 dvd in de drive en start je deze op..
doe je een verse instal dien je de dvd windows 8 op te starten ( deze dien dus als eerste boot optie ingesteld te worden in de bios )
 
hier vind je het upgrade proces beschreven ...deze werd destijds door mezelf vast gelegd .

UPGRADE WIN7 > WINDOWS 8 PRO

-Start de windows 7 op.

-Plaats de Windows 8 upgrade dvd in de drive , start deze dan ook op .

-Het voorbereiden gaat van start.
Selecteer de eerste optie om ook de update’s mee te nemen en klik op volgende .
De update’s worden opgehaald.

-Geef de upgrade code in die je verkregen heb bij aankoop van deze upgrade versie.

-De code word vervolgens ook gecontrolleerd ,
en je klikt verder op volgende bij aanvaarding van deze code .

-Ga akkoord met de voorwaarden opgelegd door Microsoft.

-Klik op volgende met behoud van instellingen en bestanden .

-De installatie word verder voorbereid .

-Indien er nu word vast gesteld dat er software aanwezig is op de windows welke je gebruikt die niet geschikt is voor de Windows 8 ( pro) dan zal dit je ook vermeld worden ...
Er word je dan tevens ook aangeraden om deze te verwijderen vooralleer je verder gaat !
In mijn geval gaf deze enkel een melding over de Acronis true image 2011
dat deze dus niet geschikt was .Al de overige software blijft behouden ( dit zijn er 114 ..).

-Na het verwijderen van de software die niet geschikt is word de pc de eerste maal herstart ..
Deze gaat dan ook verder na de herstart daar waar hij gestopt was .

-Je dient een bevestiging te geven om door te gaan met de upgrade.
Je dient tevens een bevestiging te geven om je keuze te bevestigen dat je de windows 8 ( pro)
wenst te Installeren met behoud van je instellingen en bestanden .

-De setup (upgrade) gaat nu van start .

-De pc word verschillende malet her-opgestart ( telkens als de 100% behaald is )
laat alles op zijn beloop .

-De 3de keer dat de pc zich herstart zie je de vermelding “ Apparaten voorbereiden “
Bij 100% herstart de pc zich...

- Nu zie je de vermelding “ Voorbereiden “ Ook hier herstart de pc zich als de 100% is behaald.
( Hier sprong de schermbeveiliging aan op 92% * effe de muis bewegen zonder te klikken )

-Nadat de pc herstart is worden nu uw instellingen verplaatst ..
Het betreft hier om de instellingen dus die je wenste te behouden van de vorige versie .

-In de volgende stap kun je je eigen persoonlijke voorkeuren instellen ...
Neem er nota van dat het beeldscherm van kleur veranderdt ,dit is niets om je ongerust te maken !

**De pc herstart nog éénmaal en deze is dan klaar voor gebruik .
 
Ik zou dit niet doen.
Uiteraard is iereeen vrij om te doen wat hij wil, maar ik zou wachten tot er een betere Microsoft versie uitkomt en gewoon Windows 7 blijven gebruiken.
 
Ik had geprobeerd om een Back-up van Windows 7 via externe harde schijf te doen, maar is niet gelukt.
wat bedoel je hier ...?
bedoel je nu dat je getracht heb om een eerder aangemaakte backup ( wellicht een windows7 systeemkopie ) terug te plaatsen die op een externe schijf werd bewaard !

indien zo dien je op te starten met de win7 opstart cd ( ook wel herstel cd genoemd ) tevens dient de externe schijf met de backup aangesloten te zijn ...
door het opstarten vanaf de win7 herstel cd krijg je de keuze te zien om een systeemkopie terug te plaatsen ...en het is deze optie dan ook die je dient te nemen ..

**is de upgrade dan niet vlot verlopen of bevalt de windows8 u niet ....onder vind je moeilijkheden met het start menu
installeer het classic shell start menu en je verkrijgt terug het start menu zoals deze was in de Windows 7
 
Goede middag,
Bedankt voor je reactie.
Sorry dat ik misschien onduidelijk ben geweest.
Ik heb nog nergens een backup gedaan van mijn laptop met Windows7.
Voor ik de Windows8 zou installeren zou ik om veilig te spelen, eerst een Back-up van mijn laptop met window 7 willen maken en die plaatsen op mijn externe harde schijf. Je weet maar nooit. En die Back-up is niet gelukt.
Heb je een bepaald programma om dat te doen?
Bedankt
Groetjes
Lapecosa
 
ja ik verstond je verkeerd ...
het is duidelijk nu ...jij wilt eerst een backup gaan aanmaken en deze veilig bewaren op de externe schijf ...
wel er zijn heel veel programma's die dit aankunnen ....
standaard heeft de windows ook alles meegekregen om een systeemkopie aan te maken + de daar bij horende opstart cd ..
*je vermeld nu dat je getracht heb een backup aan te maken maar dat deze nooit gelukt is ....ok welk tool heb jij hier voor gebruikt ?
 
ga naar je Configuratiescherm en klik verder op de vermelding back-up maken en terug zetten ..
klik vervolgens in de linker zijde op een systeemkopie aanmaken ...
( belangrijk : zorg dat de externe schijf is aangesloten voor dat je dit doe ! )
vervolgens zal Windows zelf de meest geschikte opslag media selecteren
( dit kun je als nog veranderen mocht je voor keur naar een andere opslag media gaan )...

**gebruik de pc tijdens het aanmaken van deze systeemkopie niet ...
nadat het aanmaken van de systeemkopie voltooid is zal men u ook vragen om de systeemherstelschijf aan te maken ...( doe dit dan ook )
**zonder deze opstart cd kun je immers de extern opgeslagen systeemkopie niet terug plaatsen .
Ashampoo_Snap_2014.10.13_12h54m26s_002_.jpg
 
SyncBack is eerder bedoeld om het up2date te houden van een eerder aangemaakte backup ik heb hier dus het vermoeden dat deze eerder niet geschikt is om een systeemkopie ( image) aan te maken .
zelf zou ik SyncBack niet gebruiken ..te omvangrijk Handleidingen | Profielen
.men haalt hier waarschijnlijk een paar woorden door elkaar !
enerzijds spreekt men over een backup..of een image ..of over een systeemkopie ...( een image is dus hetzelfde als een systeemkopie ) een backup is dan weer iets anders ...

wil je 1 van de betere tools gebruik dan de Easeus Todo Backup Free 7.0
zelf gebruik ik de Acronis true image 2013 (aankoop versie !)**top programma !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan