Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn vorige pc aan mijn dochter gegeven wegens aanschaf nieuwe pc.
Op zowel de oude als op de nieuwe pc staat hetzelfde administratoraccount.
Erg vervelend voor mijn dochter,want nu komt op haar pc bij de internetgeschiedenis de links van de websites die ik bezocht heb te staan en raar maar waar,telkens ik de achtergrond van mijn bureaublad wijzig wijzigt dat bij haar ook.
Hoe kan ik nu voorkomen dat deze wijzigingen ook op haar pc komen?
Hoe kan zij mijn account verwijderen en eventueel haar account installeren.
Op beide pc's is windows10 home het besturingssysteem.
Bij voorbaat dank.
 
zij dient dus of te wel het RefreshWindowsTool te gebruiken zonder behoud van persoonlijke instellingen ... daarna kan zij dus zelf haar een administrator account aanmaken ... nadeel van het gebruik van dit tool is dat dus alle programma's niet meer aanwezig zijn na de Refresh .. voordeel van dit tool is dat de bloatware meegeleverd bij merk pc's verwijderd worden ..
*wil zij echter dat de huidige programma's bewaard blijven dan dient zij eerder wel haar een eigen administrator account aan te maken met alle rechten en daarvan ook op te starten ... is zij van hare eigen administrator account opgestart dan dient ze dus de oudere account te verwijderen en los te koppelen van deze computer ...
 
ga via start > instellingen >accounts naar "gezin en andere personen " best dus via het Microsoft account ... en klik verder op iemand anders aan deze pc toevoegen (zorg dus dat zij de rechten krijgt van de administrator ) is deze account aangemaakt dan dien zij deze ook te gebruiken om de oudere te kunnen verwijderen ..
 
Lukt haar niet.
Account aangemaakt bij andere persoon en ingesteld als administrator.
Maar mijn administratoraccount verwijderen lukt niet.
Zij ziet nog steeds de linken van de websites waar ik naar toe ben geweest in haar internetgeschiedenis verschijnen.
Wat doet zij mis en wat is de oplosssing?
 
dan denk ik dus dat het aanbevolen is om deze pc opnieuw in te stellen zonder behoud van persoonlijk instellingen .. er is namelijk iets wat dus jouw belet jouw account te verwijderen ...of je gebruik het eerder vermeld RefreshWindowsTool of je doe dit via de optie start>instellingen >herstel >deze pc opnieuw instellen ..

*er van uitgaande dat je dus niet opstart van je account om zo je account te verwijderen want dat gaat dus niet ... je dient dus daadwerkelijk met haar account op te starten
 
Windows opnieuw instellen om een account te veranderen is er toch een beetje over. De reden dat je dochter nog steeds alles hetzelfde ziet en die betreffende account niet kan verwijderen komt doordat je nog met die account inlogt ipv met je nieuwe aangemaakte account! Zoals ik net lees als laatste lijn van Qtex...
 
Heb alles nog eens overgedaan.
Onder andere personen een nieuwe account aangemaakt,administrator rechten gegeven.
Als ik dan de pc opnieuw opstart heb ik geen keuze met welke account ik wil verdergaan.
M.a.w pc start op met mijn oude account,heb dus geen kans dit te verwijderen.
Doe ik iets verkeerd?
 
nee je heb niets verkeerds gedaan ....
je kan je dus enkel met jouw account aanmelden .... meld je dan eens af ..!
zie jij dan vervolgens het tweede account ook niet tevoorschijn komen ...indien niet dan dien je een register aanpassing te doen ...
ga naar HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System.....en controleer hier dan de "DontDisplayLastUsername " deze heeft bij mij hier waarde "0"
Ashampoo_Snap_2016.11.02_11h08m02s_002_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan