Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Die Windows herstel CD of laten we zeggen zijn "zeer beperkte herstelmogelijkheden" zit in feite op elke CD of DVD waarop een OS zit. Waarom er hier zoveel tamtam over gemaakt word begrijp ik niet. Misschien hebben niet zoveel mensen hier een origineel OS op een DVD ?

Ik heb zijn herstelmogelijkheid via een DVD met een OS op in elk geval al een paar maal nodig gehad en het is me slechts 1x gelukt het OS te herstellen of startklaar te maken zullen we zeggen. Nochthans waren het geen beschadigde harde schijven of zo maar enkel een OS dat van het ene moment op het andere niet meer wilde opstarten.

En ... nicole .. na XP is W7 het 2e beste OS ooit door MS in elkaar geprutst. Want een gepruts blijft het, hoe je het ook bekijkt. Maar dit laatste zal me wel strafpunten kosten uiteraard, want off topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ TheDon je heb gelijk dat er beperkte mogelijkheden zijn met de Windows herstel cd ..
deze mogelijkheden zijn ook weer afhankelijk of je een systeemkopie heb bewaard op een externe media .
ook het feit dat sommige systemen géén instal.wim bestand bezitten draagt hier in bij ..
want indien dit Wim bestand wel aanwezig is dan is de opdrachtprompt aangewezen om je systeem te herstellen..
 
Ik sprak hier idd. enkel over gevallen waar er geen systeemkopie beschikbaar is. Dan zijn die herstelmogelijkheden eerder aan de beperkte kant vond ik in de praktijk. Een goede herstel CD of DVD zou al die bestanden voor verschillende Windows OS's die nodig zijn om op te kunnen starten in feite aan boord moeten hebben. Maar bestaat zoiets wel ?
 
de Ultimate Boot CD for Windows komt er dicht bij .. lees meer over de UBCD
Heb ik, maar die kon mij ook niet helpen bij de laatste keer dat ik een Vista wou herstellen op een van mijn laptops, met een SSD op. Mogelijk moet ik die SSD (van 1TB dan nog wel) dan maar eens formatteren, want ik had gelezen dat als die het begeven het vrijwel hopeloos is om daar nog iets van te maken. Nochthans had hij 2 partities: een met het OS op (Vista) en een met een hoop bestanden, YT video's enz.. De partitie met het OS is totaal niet te vinden en geeft aan RAW, maar de partitie met de bestanden op, daar was niets aan. Persoonlijk is dus mijn ervaring met SSD's dan ook bijzonder negatief. Ook had ik eens gelezen dat men daar zeer voorzichtig mee moet mspringen en dat zelfs het aansluiten als passieve drive bestanden kan beschadigen. Ik heb het dan toch wel moeten doen om de bestanden op de andere dan de OS partitie, te redden.
 
. Mogelijk moet ik die SSD (van 1TB dan nog wel) dan maar eens formatteren, want ik had gelezen dat als die het begeven het vrijwel hopeloos is om daar nog iets van te maken..

je dient de SSD niet te formateren ... je dient enkel de C te verwijderen in zijn geheel zodat dit een niet toegewezen ruimte word ...dit kun je vermits je de geavanceerde station opties neemt bij het opstarten vanaf een installatie medium ( dvd of usb stick )...

je vermeld ook dat de C partitie een RAW indeling heeft wel dan is het zeker aan te raden om via de geavanceerde station opties de C partitie te verwijderen voor dat je met een verse instal begint !
 
Ik heb sedert nu bijna een jaar die SSD in feite niet meer aangeraakt, nadat ik alles op de E partitie met data, docs, video etc.. gered heb (de enige partitie die nog volledig te redden viel)

De C partitie met OS Vista op gaf dus RAW aan, en dat zal nu ws. ook zijn. Totdat iemand mij een bijna fullproof methode kan geven om die C partitie te redden of gewoon terug gebruiksklaar te maken als OS hou ik dat zo.

Ik gebruik dus nu een HDD van 1TB met W7 OS op, omdat mijn vertrouwen in SSD's voor goed gedaan is. Dat werkt van het ene moment op het andere niet meer, en dat zonder voortekenen of te verwittigen, wat ik nog nooit heb meegemaakt met een HDD. En laten we eerlijk zijn een HDD kan je voor 95% benutten wat niet kan gezegd worden van een SSD waar je slechts ong. 80% van kan en mag benutten naar het schijnt.
 
ik heb je berichten een eigen topic gegeven !

concreet ben je dus in het bezit van een SSD waarop vista geinstalleerd staat maar deze word dus aangezien als een RAW indeling ..en is daardoor onbruikbaar ... dienen de bestanden op deze SSD bewaart te blijven ?
 
ik heb je berichten een eigen topic gegeven !

concreet ben je dus in het bezit van een SSD waarop vista geinstalleerd staat maar deze HDD word dus aangezien als een RAW indeling ..en is daardoor onbruikbaar ... dienen de bestanden op deze SSD bewaart te blijven ?
Liefst, maar best gewoon het OS terug kunnen gebruiken. Mag ik een link nr. het verplaatste topic svp ?
 
helaas kun je enkel de SSD terug gebruiken indien je deze ga bewerken met de Aomei partition assistant pro...
je zal de SSD leeg dienen te maken door deze dus te gaan bewerken als een niet toegewezen ruimte .
via deze link kun je de A.p.a. ophalen via de site Techno360 lees deze pagina goed door ..
 
Ik bedoel je #8 hier in combinatie met het ontvangen PM, dacht ik dat dit alles in feite niet meer bij "Windows herstel mogelijkheden met gebruik van de herstel cd" hoorde en je het verplaatst had naar een andere rubriek (wat ik kon opmaken aan je PM > maar die link verwijst terug naar hier)... wat in feite niet slecht is omdat waar jij en ik nu over bezig zijn, in feite nog weinig te maken heeft met het originele topic, maar daarom nog wel het discussieren waard is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan