Windows Image back up (Systeemkopie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,

Kan iemand mij uitleggen dat een WindowsImagebackup-map slechts 4.00 kb meet? Ik dacht dat dit vroeger toch ± 45 GB was - en zou moeten zijn? Is de echte file misschien elders opgeslagen en dat dit slechts een verwijzing is?

Beste groeten,

Walter

WindowsImageBackup_map.JPG
 
WindowsImagebackup-détail

WindowsImagebackup-détail

L,

Hier is de volledige boom:

WindowsImageBackup2.jpg

Merci,

Benieuwd wat je er van vindt. De mapgrootte heb ik gemeten met op de WindowImageBackup file de eigenschappen te bekijken.

WW
 
De xml bestanden zijn niet de inhoud voor de image want dat is het vdh bestand.
De xml bestanden zijn wel nodig, want deze horen bij de image. Hierin staat een soort van register, of hoe moet ik dit anders noemen.
 
Voor zover ik kan zien, zijn die vhdx bestanden toch wel vrij groot. Via eigenschappen ga je geen correct beeld krijgen van deze map. Kijk naar de size van die VHDX bestanden, zoals Lana net vermelde.

Ik heb ooit al een bare metal restore moeten doen met een Windows Image backup. Was wel van een server. Werkte zeer goed trouwens. Wel een Windows installatie medium nodig, maar dat mag normaal geen probleem zijn.
 
...O.K.,
Als ik goed begrijp is deze file dan toch bruikbaar. Ik zal het maar weten door te proberen, maar dan wacht ik toch liever tot het echt nodig is. Voor alle zekerheid heb ik toch een Paragon backup aangemaakt. Deze file is wel 50 GB groot. Zeker is zeker. Deze kleine waarden heb ik alleen sinds versie 8.1. Oudere WinBackups eigenschappen meten wel 50 GB.
Ik denk dat we het hierbij kunnen laten, tenzij iemand een lumineuze inval krijgt.
Merci guys.
WW
 
Maar waarom een extra Backup via Windows maken als je al jaren met Paragon werkt vraag ik me dan af. Zoiets kost onnodige schijfruimte.

Parogon is niet slecht al gebruik ik zelf True Image.
 
Je hebt gelijk. Dat schrijft Schoone ook. Ik heb wel schrijfruimte zat: 1 TB + 2 TB + 2TB allemaal direct aangesloten met eSata en USB. Ik wil allicht zeker spelen, hoewel ik weet dat het overkill is.
Toch had ik graag geweten waar Windows de 50 GB opslaat en waarom nu anders dan voorheen?
Groeten,
Walter
 
Het onderste bestand in jouw afbeelding is de image. Het vhdx bestand dus van ruim 62 GB.
De xml bestanden zijn hoe moet ik zoiets uitleggen, dit zijn een soort verwijzingen van de bestanden naar de image. Een soort register dus.

Om te restoren kan het er zo uitzien

hv_restore_vmfiles_destination.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan