Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Sinds enige dagen is mijn notebook instabiel. Omdat de internetvensters met geen mogelijkheid automatisch maximaal te openen waren, en ik plotseling niet meer de mogelijkheid (machtigingen) had om programma;s op mijn C-schijf (SSD) te wijzigen heb ik na enige aarzeling het programma Reimage PC repair aangeschaft en geïnstalleerd. Dit programma vermeldde dat het systeem instabiel was, alhoewel er wel enige reparaties werden uitgevoerd.
Vervolgens werkte de automatische update van windows niet meer, en ook systeemherstel functioneerde niet meer.
Ik heb Reimage verwijderd, waarna systeemherstel weer werkte en ik heb het systeem teruggezet op een datum waarop alles nog wel werkte. Vervolgens heb ik eerst met Antimalwarebytes en vervolgens met Bitdefender gescand. Beide programma's hebben malware verwijderd. Bitdefender liet weten dat er zo'n 590 met wachtwoorden beveiligde archives waren (ik weet niet of dat normaal is).
Ik constateerde dat mijn wachtwoordenkluis (keepass) niet meer geopend kon worden vanwege een corrupt databestand. Van alles geprobeerd, maar helaas.... ben nu bezig om de wachtwoorden opnieuw in het fris gedownloade keepass weer in te voeren.
De internetwindows zijn weer halve vensters en met geen mogelijkheid dan alleen maar handmatig op maximaal te krijgen.

Vraag 1. Is er een ongevaarlijke manier om mijn systeem te checken?
Vraag 2. Bij het inbouwen van de ssd is windows7 daarop gezet. Ik heb dus geen recoverypartitie, ook geen windows dvd, maar wel een legitieme windowssleutel. Kan ik - als dat echt nodig is - een windows7 downloaden en dan met mijn nummer activeren? Of zijn er betere opties?

Heel verhaal geworden. Hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Groeten,

Louis
 
indien je nu eens vertelde over welke Windows 7 het hier gaat ....vb : windows 7 home premium NL x64 bit of 32 bit
denk dat het hier aanbevolen is om via een installatie medium een herstel op te starten of beter nog een verse installatie ..

*zelf heb ik nog nooit een melding gezien over een met wachtwoord beveiligd archive 's laat staan 590 stuks !
 
Bitdefender liet weten dat er zo'n 590 met wachtwoorden beveiligde archives waren (ik weet niet of dat normaal is).
Dit is vrij normaal. Dit wilt zeggen dat er archief bestanden (zoals ZIP, RAR, ...) op je pc teruggevonden zijn die de AV niet kan uitpakken om te scannen. Hij gaat er dan ook vanuit dat deze met een wachtwoord beveiligd zijn. Of dit al dan niet correct is...? Kan evengoed zijn dat die archief bestanden corrupt zijn, ... Komt erop neer dat hij de betreffende bestanden niet kan uitpakken om de inhoud te controlleren op virussen. Komt dus wel vaker voor en heeft niet onmiddellijk een negatief gevolg aan je systeem. Daar een virus in een archief niets kan betekenen, tenzij uitgepakt en geactiveerd...

Verder raad ik je ook aan om een nieuwe Windows installatie te overwegen. Correct alle drivers van de fabriekant te installeren achteraf! Een goede anti virus scanner te gebruiken. En zeker gezond verstand gebruiken op het internet!
 
Reimage PC repair
Dit progje is natuurlijk brol...die meer kwaad als goed doet!!!
Doe nog eens poging met AdwCeaner ,verwijderd soms meer als Mbam!

*Sluit alle openstaande vensters.
*Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
*Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
*Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
*Klik op Scan.
*Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
*Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

mvg
 
Hallo,

Dank voor de snelle reactie. Zoals ik al aangaf beschik ik niet over een hersteldvd of restorepartitie, maar wel over het bij het notebook geleverde activatienummer. Vraag is of ik ergens windows7 (home premium) kan downloaden en dan dit nummer kan gebruiken?
Groet,
Louis
 
ok welke bit versie is deze nu ...
Ashampoo_Snap_2015.01.02_20h19m41s_003_.jpg
 
je heb dan ongetwijfeld ook een herstart gedaan van je systeem ...hoe zit het met de vensters zelf ...
wil je graag de Windows home premium nl x64 bits iso in handen hebben om deze op een dvd+r te branden of om op een usb stick te zetten dan kan ik u een 100% orginele iso doorlinken .
**indien je daar de interesse voor heb ...uiteraard dien jij je eigen licentie te gebruiken ...dan geef je een seintje ...
 
Helaas, de situatie met de vensters blijft. Als ik de Windows home premium nl x64 bits iso link zou mogen ontvangen, graag. Dan kan ik volgende week (nadat ik de activatienummers ed van andere programma's heb genoteerd aan de klus beginnen.
Alvast dank,
 
Helaas, de situatie met de vensters blijft. Als ik de Windows home premium nl x64 bits iso link zou mogen ontvangen, graag. Dan kan ik volgende week (nadat ik de activatienummers ed van andere programma's heb genoteerd aan de klus beginnen.
Alvast dank,
Lijkt me goed idéé!!!Installeer ook niet teveel rommel meer ..zo als register cleaners en andere optimalisatie tools...let op ook bij surfen!!!
Goede opruimer is deze tool Clean Master
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan