Windows live mail 2012 hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Bij start van pc opent win live mail zich niet meer spontaan. Ik krijg op het scherm: " Windows Live mail kan niet worden gestart. Het programma is mogelijk niet juist geïnstalleerd. Controleer of er voldoende schijfruimte en geheugen beschikbaar zijn. (0x80041161) ".
Via computer en eigenschappen heb ik het virtueel geheugen verhoogd( raad van Microsoft )Postvak In heb ik een stuk leeggemaakt, Verwijderde items volledig verwijderd, Prullenbak leeggemaakt.-m- Ook heb ik enkele programma's bij het opstarten gedeactiveerd, o.a. Genie timeline.. en Glary Utilities. Mijn probleem is eigenlijk begonnen na het installeren van deze progr.'s. AVG internet security 2014 regeert hier trouwens regelmatig furieus op. Zou ik die progr's beter verwijderen? ( Ik ben tevreden van Avg tuneup utilities 2013 )

Dank voor jullie raad.
 
Kan je even iets verduidelijken aub? Je vermeld dat Windows Live Mail nietmeer opstart? Maar je kan wel de Inbox en verwijderde items leegmaken enzo...?

Een mogelijke oorzaak is dat de Windows Live ID sign-in assistant service niet automatisch gestart wordt, of kan gestart worden.

Virtueel geheugen verhogen heeft in de meeste omstandigheden geen enkel nut en dient daarom best ook op automatisch beheer blijven te staan.

Betreffende programma's als AVG TuneUp, Glary Utilities, ... ben ik ronduit tegen. Velen hier zullen me daarin niet volgen helaas. Ieder zen mening daarrond. Uit ervaring weet ik dat allerhande extra tools je Windows omgeving niet beter maken, maar een extra onnodige belasting leggen op je systeem. Ik kan me dan ook geen enkele reden bedenken om zulke tools te gebruiken. Ze beloven betere performantie, maar die beloftes zij lucht in een zak. Helaas vangen ze hiermee zeer veel mensen.
 
Vooraleer ik Windows live mail kan openen ,krijg ik midden op mijn scherm een klein vensterje met het betreffende bericht, zoals voorheen genoteerd. Nadien kan ik live mail wel openen.

Uw raad indachtig, ga ik morgen Genie Timeline en Glary .. verwijderen ,en zien wat dit geeft.
AVG tuneup utilities en Malwarebytes...premium misschien voorlopig behouden, zeker het laatste.
Wat denkt u?
 
Of de betreffende tools aan de basis liggen van je probleem, denk ik niet. Maar daarbij blijf ik wel bij men standpunt betreffende die dingen.
Kijk eens na of die Service automatisch gestart is welke ik vermeld. Mogelijk wordt deze gestart na je eerste poging.
 
► Mag ik even tussenkomen voor wat het waard is? Waarom her-installeer je Live Mail niet? Dat heb ik éénmaal moeten doen - ook na een dergelijke melding. Ik had schrik dat al mijn instellingen zouden moeten opnieuw gedaan worden en ook mijn contactpersonen en andere er mee verbonden mailadressen zouden ook te her-configureren zijn. Gelukkig gebeurde niets van dat - na de herinstallatie was alles perfect zoals voorheen Ik werk er nog altijd mee. Je gaat naar: » Windows Essentials - Download Windows Live Essentials « en download het. Let echter wel op dat je niet de ganse boel download die samen met Live gevraagd worden. Gewoon alléén het vinkje laten staan bij 'Live Mail' en de rest weg.
► Nog één opmerking i.v.m. Glary Utititlities: Ddragon80 heeft gelijk voor wat het z.g. schoonmaken er mee betreft. Ik raad het aan het alléén te gebruiken voor de andere praktische functies die je toelaten bepaalde Windows-functies in gang te zetten met één klik, zoals een systeemkopie maken (back up van een Image), systeem controle, systeem informatie, herstel en deze die ik vermeld in de TopTips. Blijf alleen af van het register gefoefel. Dat terzijde dus.
► Ook GenieTimeLine is een tof back-up programma die bij mij loopt sinds het uitgekomen is. Zoals voor alle gratis programma's moet je opletten niets onnodig mee te installeren. Deze programma's zorgen niet voor een foutmelding of een ander euvel. Gebruiken voor wat ik aanraad, download van de sites die ik vermeld en dat is alles.
► Lees ook eens wat ik schrijf i.v.m. het Virtueel Geheugen in TopTips 10.
Her-installeer Live Mail gerust en je probleem is weg.
Success woensdag. | WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan