Status
Niet open voor verdere reacties.
Zowiezo Windows Up-to-date houden en kijken of je de laatste drivers voor de geluidskaart hebt geïnstalleerd.

Als je probeerd om iets af te spelen via het Netwerk, kan ook hier de fout zitten. Check de Netwerkinstellingen.
 
Beste DDragon,
Klopt, MP3 en WMV zijn afspeelbaar, waarbij aangetekend dat WMV bestanden ook soms problemen geven.
AVI is niet afspeelbaar en MP4 ook niet (maar MP4 klopt, want ik heb op deze PC WMP 11)
Ik gebruik WMP 11 heel weinig daar ik de VLC player veel beter vind, maar dit is ook de laptop van mijn vrouw en die wil WMP hebben!
Groeten van Jo en bedankt voor je snelle reactie
 
Gaat volgens mij een CODEC probleem zijn. Microsoft Media Player is vrij beperkt hierin. Alles wat "afwijkt" van doorsnee CODEC is meestal een probleem. Je zou de ontbrekende CODEC's kunnen installeren. Afhankelijk van welke je nodig hebt. Er bestaan ook samengestelde CODEC paketten. Maar ik ben daar niet zo'n fan van. VLC heeft standaard alle CODECs aan boord en daar hoef je al die apparte software (CODECs) dus niet voor te installeren. Minder "systeemvervuiling".
Hier kan je eentje vinden; Media Player Codec Pack for Microsoft Windows
 
mocht de fout nog aanwezig zijn nadat je de Codec opgehaald heb kun je overwegen om de Windows Media Player te herinstalleren ...
via deze link vind je de Player betreffende Windows ...Vista x32 bit

voor de vista x64 bit neem je dan deze link

note: de links verwijzen u door naar de WMP voor xp maar deze zijn dus ook te gebruiken voor Vista het betreft immers om de WMP11 te gaan.

**er dient een validatie te gebeuren om te kunnen downloaden !
 
Laatst bewerkt:
WMP11 maakt deel uit van Windows Vista, zit bij wijze van spreken ingebakken in het besturingssysteem, deze kan je niet verwijderen en herinstalleren. In Vista WMP11 downloaden en installeren over de aanwezige WMP werkt niet, dan krijg je deze melding:

52b6b6c0beb3e-mediaplayer.jpg
 
Klopt qtex, heb het getest in Vista Home Premium. Nu, die K en N-versies waren standaard niet uitgerust met Windows Media Player, maar op de PC van jovanmulken is die dus wel reeds aanwezig.

Tuts, Media Player Classic zit ook bij het K-lite Codec Pack (standaard versie en hoger), zo heb je meteen alles aan boord. Wanneer het puur om de codecs gaat heeft jovanmulken de link in bericht 5, K-lite Codec Pack Basic is een andere mogelijkheid.
 
Allemaal bedankt voor jullie zeer nuttige informatie in deze discussie.
Ik ben me bewust van het feit dat WMP 11 een onderdeel is van Vista Home premium en zeer moeilijk is te de-installeren / verwijderen.
Toch is er een methode en die wil ik jullie wel meegeven als iemand dat nodig zou hebben.
Ikzelf heb eerst de Media codec pack voor windows gedownload / geactiveerd en WMP 11 werkt weer (DDragon, mijn dank hiervoor!)
Als WMP 11 niet had gewerkt na downloaden van de codec pack, dan had ik WMP 11 gede-installeerd en wel als volgt:

Gebruik de methoden in de aangegeven volgorde om WMP 11 te verwijderen11.
Methode 1: Windows Media Player verwijderen in de veilige modus
1. Start de computer in de veilige modus. Ga hiervoor als volgt te werk:
a. Start de computer opnieuw op.
b. Druk op F8 terwijl de computer opnieuw wordt opgestart.
c. Klik op de Veilige modus en druk op ENTER.
2. Klik op Start, klik op uitvoeren, typ appwiz.cpl en klik vervolgens op OK.
3. Klik op Windows Media Player 11 en klik vervolgens op verwijderen.
4. Volg de aanwijzingen voor het verwijderen van Windows Media Player 11 en start de computer opnieuw op wanneer u daarom wordt gevraagd.
5. Als Windows Media Player 11 niet is verwijderd, probeert u methode 2.
Methode 2: Een programma voor het verwijderen van Windows Media Player uitvoeren
Als methode 1 niet werkt, kunt u deze procedure voor het verwijderen van de kern van Windows Media Player uitvoeren:
1. Klik op Start, klik op uitvoeren, typ %windir%\$ntUninstallwmp11$\spuninst\spuninst.exe en klik op OK.
2. Klik op volgende en klik vervolgens op Voltooien.
Als U Windows Media Player 11 niet meer op uw system wilt hebben; Ga dan als volgt te werk om te voorkomen dat Windows Update Windows Media Player 11 zal downloaden:
1. Klik op Start, wijs Alle programma's en klik vervolgens op Windows Update.
2. Klik op aangepassen, klik vervolgens in het deelvenster voor de Microsoft Update-introductiepagina op Software, optioneel.
3. Vouw in Windows Media Player 11.
4. Schakel het selectievakje deze update niet meer weergeven. Opmerking Als het selectievakje deze update niet meer weergeven niet beschikbaar is of grijs wordt weergegeven is, schakelt u het selectievakje Windows Media Player 11 en schakel het selectievakje deze update niet meer weergeven.
5. Klik op updates weergeven en installeren om de instelling opslaan.
OKE DAT WAS HET!!
Het probleem is opgelost!!
Groeten van Jo van Mulken en fijne feestdagen!!
 
Toch is er een methode en die wil ik jullie wel meegeven als iemand dat nodig zou hebben.
Ikzelf heb eerst de Media codec pack voor windows gedownload / geactiveerd en WMP 11 werkt weer (DDragon, mijn dank hiervoor!)
Als WMP 11 niet had gewerkt na downloaden van de codec pack, dan had ik WMP 11 gede-installeerd en wel als volgt

Problemen opgelost door de installatie van de codecs dus, mooi zo !(y)

Maar, zoals reeds eerder aangehaald lukt het verwijderen van WMP niet op de manier die je aangeeft als andere mogelijke oplossing: deze oplossing is voor Windows XP en is helaas niet toepasbaar op Windows Vista.

Fijne feestdagen ! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan