Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Vandaag eens een upgrade gedaan van een legale Windows 7 Home naar Windows 10 op een test pc.

Ik kreeg een Windows old map die met geen mogelijkheid te verwijderen was.

Dit adres gaf mij de oplossing: De map Windows.old verwijderen - Windows Help

Er komen wat pop-up's waar vinkjes geplaatst moeten worden bij wat je wilt verwijderen. Hierna is de map old definitief verwijderd.
 
hier bleef de Windows.old map aanwezig maar dan in een grootte van 222kb !
deze krijg ik dus niet weg , telkens ik dit probeer te verwijderen krijg ik de melding dat deze bestanden in gebruik zijn !
 
heb ik gedaan echter word er geen vorige Windows vermeld !

Ashampoo_Snap_2015.08.20_21h36m14s_013_.png
 
1 ding klopt niet in de oplossing die Microsoft geeft en dat is de eerste zin: "Zo open je het Configuratiescherm: veeg vanaf de rechterrand van het scherm naar binnen"

Misschien dat zoiets wel goed werkt op een touch screen, maar niet op een gewone pc.

Je komt hier dus door linksonder op het logo te klikken.

Dit zijn zo van die zogenaamde verbeteringen die ik eerlijk gezegd verslechteringen noem. Was veel handiger allemaal in Windows 7
 
ok na het aanklikken van " Systeembestanden opruimen " herstart de schijfopruiming en gaat deze alles herberekenen ... nu word ook de vorige Windows Installatie vermeld ...

Ashampoo_Snap_2015.08.20_21h51m13s_014_.png

na het aanvinken van deze vorige Windows installatie dien je dit nogmaals te bevestigen ...

Ashampoo_Snap_2015.08.20_21h55m16s_015_.png

de schijfopruimer gaat van start ...
wellicht dien ik het systeem te herstarten ..
want kijk ik op de C dan zie ik nog steeds de Windows.old map vermeld staan !

Ashampoo_Snap_2015.08.20_22h00m56s_016_.png

ik ga nu dan ook mijn systeem herstarten en kom er zeker op terug !
 
wel wel hij is weg ...!
ik had de C geopent nu en rechtsklik op deze Windows.old om deze te verwijderen ..
ik diende een bevestiging te geven en foetsie was deze !!

Ashampoo_Snap_2015.08.20_22h13m05s_002_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan