Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren toen ik mijn pc aanzetten kreeg ik de melding dat ik kon upgraden naar Windows 10. De upgrade verliep vlekkeloos en alles werkt goed. Behalve Windows Update. Gisterenavond kreeg ik melding dat er updates waren voor Windows 10. Ik heb op de knop updates downloaden geklikt maar Windows update blijft sindsdien hangen op 0% (Updates downloaden 0%) en dat dus al sinds gisterenavond.
 
je zegt dat je een melding kreeg omwille dat er update's waren .... dit kan dus niet ...
de update's zullen u nooit een melding geven en vragen of je deze als nog wilt installeren !
sinds de Windows 10 heeft immers Microsoft hier een aanpassing gedaan en de update's worden nu geforceerd geinstalleerd ... wij de gebruikers hebben hier geen zeggenschap meer over !

***de melding die je kreeg om te upgraden kreeg je wellicht dan ook via het icoontje in de taakbalk ...
 
je vermelde toch ..en ik citeer !
Accent FM zei:
Gisterenavond kreeg ik melding dat er updates waren voor Windows 10.
Ik heb op de knop updates downloaden geklikt
daarom dat ik eerder zei : de update's zullen u nooit een melding geven en vragen of je deze als nog wilt installeren !
sinds de Windows 10 heeft immers Microsoft hier een aanpassing gedaan en de update's worden nu geforceerd geinstalleerd ...
wij de gebruikers hebben hier geen zeggenschap meer over !

maar fijn voor u dat het verholpen is ...
 
ik vraag mij soms toch af of het allemaal zo ingewikkeld moet zijn ik had ook problemen met updates heb gewoon via configuratiescherm
systeem en beveiliging
problemen detecteren en oplossen geklikt
en dan op problemen met updates oplossen
voor mij werkte dat prima
dus ik tik wel degelijk voor mij werkte dat prima je hoort mij ook niet zeggen dat het altijd werkt maar als eerste oplossing is het toch het proberen waard;)
 
@zapatha je dient wel te vermelden dat men naar het oude configuratiescherm dient te gaan ...

je kan in de Windows 10 via start > instellingen > bijwerken en beveiliging naar het (nieuw) configuratiescherm Windows 10 gaan ...maar daar is geen enkel mogelijkheid om naar een probleemoplosser te gaan betreffende het oplossen van problemen met je update's.

je kan wel via de Windows toets +X naar het oude Configuratiescherm gaan ...
hier dien je dan de categorie " systeem en beveiliging " te selecteren maar je klikt enkel op de vermelding in het blauw " problemen detecteren en oplossen " daarna dien je nogmaals dit te bevestigen door op "op problemen met updates oplossen " te klikken .

hier een paar afbeeldingen ...
Ashampoo_Snap_2015.09.20_11h51m51s_004_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.09.20_11h52m22s_005_.png

**noteer dat ook deze probleemoplosser niet alle problemen aan kan !

met dank aan zapatha voor de hint .
 
sinds de Windows 10 heeft immers Microsoft hier een aanpassing gedaan en de update's worden nu geforceerd geinstalleerd ...
wij de gebruikers hebben hier geen zeggenschap meer over !

Dat is dan bij u alleen . In Windows 10 is het nog altijd mogelijk om Updates te downloaden en zelf te bepalen welke je wil installeren.
Wat wel Microsoft uitgevonden heeft, dat de Updates kunnen gedownload via een andere lokale computer/laptop in het thuisnetwerk, of extern via een andere computer waar men toegang tot heeft . En volgens mij zal het zoiets wel zijn. Als er geen verbinding is met de andere computer kan er ook niet gedownload worden.
Eens gaan controleren hoe de instellingen staan hoe de updates moeten gedownload worden.
 
@ Qtex

A sorry ik weet ook niet of dat zo blijft maar ik ben er wel naar toe verwezen via
de menu instellingen van windows 10

1.klik op instellingen kies dan bijwerken en beveilinging kies Windows Update
2.Typ links in de zoekbalk probleemoplosser
3.klik dan op problemen detecteren en oplossen

Knipsel.jpg
 
@ Qtex

A sorry ik weet ook niet of dat zo blijft maar ik ben er wel naar toe verwezen via
de menu instellingen van windows 10

1.klik op instellingen kies dan bijwerken en beveilinging kies Windows Update
2.Typ links in de zoekbalk probleemoplosser
3.klik dan op problemen detecteren en oplossen

klopt nu zag ik het ook ...
alleen dacht ik er dus niet aan om het via de zoekbalk te doen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan