Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal goed en wel, die nieuwe updates, maar het neemt heel veel van de harde schijf in beslag , bestaat er een mogelijkheid om het te veel aan ruimte te verwijderen???
 
Er bestaat in Windows 8 een mogelijkheid om sommige vervangen updates te verwijderen zodat de Windows cahce folder (WinSxS) kleiner wordt.

Open een opdracht prompt scherm (command prompt) met administrator rechten en voer volgende opdrachten uit.

Code:
dism.exe /online /cleanup-image /startcomponentcleanup

en daarna...

Code:
cleanmgr

Selecteer daar Windows Update Cleanup (of gewoon alles) en druk verwijderen.

Verwacht hier geen wonderen van. Updates zijn nodig en je kan niet zomaar dingen verwijderen die ergens voor nodig zijn.
 
Vergis je niet in de bestandsomvang.
Er wordt wel gemeld dat het om een bepaalde hoeveelheid gaat, maar tijdens het installeren van een update worden er ook bestanden overschreven / vervangen of verwijderd.
Voorbeeld: Het kan gebeuren dat een bestand van 100kB vervangen wordt door een bestand van 110kB. Hierdoor lijkt het dat de update 110kB is omdat de download dit zegt , maar uiteindelijk is het verschil maar 10kB
 
ik zie bij mezelf na het installeren van deze 12 update's dat ik 1Gb kwijt ben op de SSD , hoeveel ben jij dan kwijt op de HDD.
jij wilt deze verloren ruimte terug halen ...versta ik uit je vraag ?
dit kan enkel indien je deze update's verwijderd van je systeem...echter is er 1 tje van deze 12 die zich niet laat verwijderen en dit is de KB2989647

deze update is een onderhoudspakket en bevat de nodige bestanden/middelen die nodig zijn om een Windows te repareren.
dit onderhoudspakket wordt opgenomen in alle Windows-installaties.

**om een paar bestanden op te noemen die zo bijgewerkt werden ...
ietwprocystub.dll >50kb
ieUnatt.exe > 109kb
jsprocy.dll > 42kb
msraming.dll > 161kb

**ook de bibiotheken werden bijgewerkt !
 
Bedankt iedereen voor de reactie, maar mits deze updates echt nodig zijn, zal ik deze dan maar laten zoals ze zijn, om geen misverstanden te ondergaan, ik heb Windows 8.1, met 8gb ram geheugen, intel core i7 2630qm, laptop is acer aspire 7750G;
 
Bedankt iedereen voor de reactie, maar mits deze updates echt nodig zijn, zal ik deze dan maar laten zoals ze zijn, om geen misverstanden te ondergaan, ik heb Windows 8.1, met 8gb ram geheugen, intel core i7 2630qm, laptop is acer aspire 7750G;
8gB ram geheugen is het interne geheugen. Daar staat uiteraard niet de besturing niet op.
De besturing en de rest van de software inclusief data staat op een harddisk of ssd disk. Daar worden dus de updates geinstalleerd.
Heb je dus bijvoorbeeld een harddisk van 500GB of misschien wel meer, dan zou ik de updates zeker wel installeren.
 
Met zoveel schijfruimte zou ik me niet al te druk maken om grootte van de updates.

Updates zijn er niet voor niets, ze zorgen voor een veiliger en goed of beter werkend systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan