Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik krijg nu al ruim 2 weken bij het afsluiten van de computer dat ik niet mag afsluiten (!) omdat er Windows updates geïnstalleerd moeten worden. Maar daar zitten fouten en dus sluit het systeem uiteindelijk toch af. Bij het opstarten hetzelfde verhaal. Er gaat dan iets mis bij het installeren (foutmelding). De computer sluit zelf weer af en start dan daarna weer op. Dat duurt en duurt maar en dat nu al zo ruim 2 weken. Heel irritant. Ik kan het proces niet doorbreken, want ik weet niet of het om essentiële updates gaat. Iemand een oplossing?
 
Heb je geklikt op meer herstelpunten weergeven.

Herstel.jpg
 
Ik zie daar dat er getracht is om ongeveer 400 (!) keer een updates uit te voeren! Dat is op 11-3 2015 begonnen met een update voor de compatibiliteitsweergavelijst in IE8 voor Windows 7 voor x64-systemen.
Daarna continu mislukkingen voor alle volgende (verschillende en soms dezelfde) updates
 
Ik ga toch nog even door op mijn antwoord #8 waar je nog geen antwoord op hebt gegeven.

Check eens of de Installer opgestart is.

Ga naar start en tik daar in Services en klik op enter.
Er komt nu een schermpje te voorschijn. Links staat Services. Ga daar op staan en dan opent er rechts een lange lijst met services.
Ga nu naar Windows Installer ( bijna onderaan ) en dubbelklik hier op. Kijk of deze gestart is en kijk bij opstarttype of dit niet uit staat.
 
Ik heb het nog een keer geprobeerd en toen zat ik in Microsoft Fix it. Er staat: Deze Microsoft Fix it is verwerkt.
Ik zie nu geen installer. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Geen idee of je iets verkeerd heb gedaan, maar in antwoord #3 zeg je het volgende: Helaas! Hij kan de installer niet verwerken... En dat had betrekking op het MSI bestand van Microsoft FixIt uit antwoord #2

Vandaar dat ik daar op verder vroeg om een oplossing te vinden.

Wat bedoel je met: "Ik zie nu geen installer" ??

Ik zou deze tool ook eens draaien http://go.microsoft.com/?linkid=9767096
Klik na het uitvoeren op de button rechtsonder, Accepteren en daarna Problemen vaststellen en reparaties toepassen kiezen.

Ik zal ook een bijlage plaatsen voor een klein tooltje om update problemen te verhelpen.
 

Bijlagen

  • Tweaking.com-RepairMSIWindowsInstaller.exe
    1.3 MB · Weergaven: 131
Probeer ook eens om je installatie cache folder op te kuisen en terug te rebuilden.

Open een command prompt (opdracht prompt) scherm met Administrator rechten (rechts klik en open met Administrator rechten)
Voer dan volgende opdrachten uit:

Code:
net stop wuauserv
del c:\windows\SoftwareDistribution /q /s
net start wuauserv

Start daarna Windows update opnieuw, en laat deze terug achter updates zoeken (en installeren).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan