Windows verplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Is het mogelijk om windows te verplaatsen of de partitie waar windows op staat samen te voegen met een andere waar programmas opstaan?
Het probleem is als volgt,
Een pc met een schijf van 300 GB met 20 gig voor partitie1(C) met Xp.
De rest (E) van de schijf is voor programma's en docomenten.
Maar een spel (world of warkraft)dat oorspronkelijk op E geïnstalleerd is doet al zijn updates op de C schijf zodoende dat deze nu vol is.
Ik zou dus een manier moeten vinden om zonder verlies van data ofwel alles te herleiden naar één partitie,of windows bij op E zetten,waarna ik deze zal hernoemen naar C en E dan houden voor ik weet niet wat.
 
Is het mogelijk om windows te verplaatsen of de partitie waar windows op staat samen te voegen met een andere waar programmas opstaan?
Het probleem is als volgt,
Een pc met een schijf van 300 GB met 20 gig voor partitie1(C) met Xp.
De rest (E) van de schijf is voor programma's en docomenten.
Maar een spel (world of warkraft)dat oorspronkelijk op E geïnstalleerd is doet al zijn updates op de C schijf zodoende dat deze nu vol is.
Ik zou dus een manier moeten vinden om zonder verlies van data ofwel alles te herleiden naar één partitie,of windows bij op E zetten,waarna ik deze zal hernoemen naar C en E dan houden voor ik weet niet wat.

Ik begrijp je concept van je schijf. Best je besturingsprog op een niet-default partitie zetten en deze niet verder belasten; andere partitie voor data en een derde voor progfiles enzo maken.

Bij nogal wat progs kan je niet manueel bepalen waar het opslaat en updatet.Het zal dan alyijd de C: zijn. En een tweak om de default save-locatie te bepalen heb ik nog niet gevonden ( ben er nl al een tijdje zelf naar op zoek ) ;!
 
Ik ga de oplossing van gerard zeker eens proberen maar dan moet ik eens tot bij die pc geraken of die pc tot bij mij ...
Word zeker nog vervolgd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan