Windows vista start niet meer op! (zwart scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dus een opstartprobleem en hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik kon mijn computer niet laten defragmenteren. Toen ik las op het internet dat je het via opdrachtprompt kon laten doen deed ik dat. Toen het me vroeg welke voor welke schijf dit moest heb ik 'Alle schijven' aangeduid. Dat was dus mijn grote fout want mijn usb-stick stak langs achter nog in.
Nadat het was verlopen kreeg ik hem niet meer opgestart. Hij kwam tot het windows-logo en na de derde keer dat het balkje voor de derde keer ten einde was startte hij altijd opnieuw op na een blauwe flits. Na een hele tijd proberen is het me gelukt om een foto ervan te nemen met een bepaalde foutcode. Dan heb ik de windows cd gebruikt en heb ik windows repair enzo kunnen gebruiken.
Nu is mijn probleem dat het windows logo wel langer laadt, maar als het klaar is krijg ik gewoon een zwart scherm met mijn cursor. Ik maak regelmatig back-ups aan maar heb nooit aan de logica gedacht dat ik die best op een externe harde schijf zet.
Ik kan dus geen enkele optie kiezen die mij helpt, enkel opdrachtprompt krijg ik geopend.
Ook hier heb ik /chkdsk enzo uitgevoerd en ik kon blijkbaar alle commands gebruiken buiten /fixboot.
Volgens een makker van mij was er een manier op als het ware een atoombom op het OS gooien via opdrachtprompt zodat ik enkel vista weer helemaal moest updaten en configureren.
Ik heb ook alle opties in geavanceerd opstarten gebruikt maar dit helpt niet.
Het betreft:
Windows vista 32-bit

Ik heb nu een heel oude computer met pentium 4, windows 2000, 10 gig harde schijf en 128 mb ram. Als je je bedenkt dat ik van een quad-core 2 gig ram kom begrijp je misschien hoe kierewiet ik van deze computer word.
Suggesties? Alvast bedankt!
 
ten eerste je zei hij start op met een zwart scherm waarin mijn crusor flikkert ......heb je dan ook in de bios nagegaan of hij daar vanaf de harde schijf opstart !
welke opdracht heb je in de opdrachtprompt gegegeven .....
was het dezelfde als deze hier vermeld : BootRec.exe /fixmbr
daarna druk je op ENTER
als alles goed is gegaan komt er een melding "bewerking voltooid "
type dan exit druk weer op enter en klik op opnieuw opstarten
 
geachte heer zorro de la vega. ik denk ongeveer in de richting van qtex, namelijk bootvolgorde.

maar wanneer ik de specs van je pc lees en ook dat je langer moet wachten bij het windows-logo dan voordien kan het zijn dat ie gewoon té traag opstart. heb je al eens een uur ofzo gewacht na dat zwart scherm? want dat is een normaal scherm bij opstart, alleen zie je dat niet op een normale pc omdat dat dan te snel weg is.

start de pc eens op met een externe besturing. ik raad hiren's boot cd aan om mini xp te draaien.

en verder: RAM upgraden!!!!!!!!

niet alleen het team hier maar ook andere leden kunnen je zeker en vast aan extra latten helpen! ikzelf kan je alvast pc800 en pc3200 ddr leveren. indien het per toeval nog RIMM geheugen is zul je moeten goed zoeken. en dan niet via ebay of andere en al zeker niet nieuw ( kost +-75€ voor 256mb), maar rechtstreeks aan je pcboer vragen, die houden soms van dat spul bij om oude servers die niet mogen stilgelegd worden te upgraden naar recentere normen. :p
 
niet alleen het team hier maar ook andere leden kunnen je zeker en vast aan extra latten helpen! ikzelf kan je alvast pc800 en pc3200 ddr leveren. indien het per toeval nog RIMM geheugen is zul je moeten goed zoeken. en dan niet via ebay of andere en al zeker niet nieuw ( kost +-75€ voor 256mb), maar rechtstreeks aan je pcboer vragen, die houden soms van dat spul bij om oude servers die niet mogen stilgelegd worden te upgraden naar recentere normen. :p

Ik had hier onlangs nog enkele latten RIMM liggen (met shielding), maar ik weet niet of ik ze nu weggesmeten heb of niet. Als die zoveel waard zijn ga ik ze onmiddellijk eens zoeken :duimop:.
 
Don Diego, laten we beginnen bij het begin.
Je zet de computer aan, wat gebeurt er allemaal voor je dat zwarte scherm ziet met de knipperende cursor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan