Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik wil via windows 7, windows vista home basic installeren omdat mij pc dat niet goed trekt.
ik heb 3 bestanden geinstalleerd: boot.wim , install.wim en nog iets
Als ik windows vista wil installeren zegt hij dat ik ongeveer 500 mb nodig heb,
ik kan niet kiezen tussen verschillende schijven, alleen de schijf:''Door windows gereserveerd'
maar die is 100 mb, te klein dus

Hoe kan je die vergroten?

Hendrik
 
jij wilt dus een bestaande windows7 downgraden naar de vista basic , dit kan dus nooit...ook kun je de 100MB " door het systeem gereserveerd " niet vergroten !
allezins niet vanuit schijfbeheer !

wil je deze vergroten dan dien je een tool te gebruiken zoals de Paragon Partition Manager of de Aomei partition manager standaard (beiden als freeware ).
je heb wel de instal.wim maar denk dat je eerder gebruik dient te maken van een installatie dvd !
 
jij wilt dus een bestaande windows7 downgraden naar de vista basic , dit kan dus nooit...ook kun je de 100MB " door het systeem gereserveerd " niet vergroten !
allezins niet vanuit schijfbeheer !

wil je deze vergroten dan dien je een tool te gebruiken zoals de Paragon Partition Manager of de Aomei partition manager standaard (beiden als freeware ).
je heb wel de instal.wim maar denk dat je eerder gebruik dient te maken van een installatie dvd !


Ik heb 1 gb werkgeheugen, ik wil niet downgraden maar gewoon naast windows 7 windows vista installeren
 
Ik heb 1 gb werkgeheugen, ik wil niet downgraden maar gewoon naast windows 7 windows vista installeren

je heb er maar 1 GB ram geheugen in zitten en dan wil je als ik je goe begrijp een dual boot aanmaken ....
vraagje : welk besturingssysteem stond er eerder op....

Hendrikoz zei:
Mij pc gaat niet beter werken met windows 7 dus dacht ik een lichte versie erop te zetten
denk dat jij gewoon de win7(86) starter dient te gebruiken .. (86 staat voor 32 bit )
 
Windows Vista is in resources zeker niet lichter dan Windows 7, integendeel!
Dus, slecht idee om van Windows 7 naar Windows Vista te gaan.

Probeer zoals qtex vermeld een extra geheugenlatje bij te plaatsen zodat je toch min 2 a 3 GB hebt. Dan is het geen probleem.
Windows Vista gaat helemaal vierkant draaien met zo weinig geheugen. Vermijd Windows Vista gewoon...
 
Windows Vista is in resources zeker niet lichter dan Windows 7, integendeel!
Dus, slecht idee om van Windows 7 naar Windows Vista te gaan.

Probeer zoals qtex vermeld een extra geheugenlatje bij te plaatsen zodat je toch min 2 a 3 GB hebt. Dan is het geen probleem.
Windows Vista gaat helemaal vierkant draaien met zo weinig geheugen. Vermijd Windows Vista gewoon...

Vista basic heeft toch maar 500 mb werkgeheugen nodig
Ik heb maar 1 plaats voor een werkgeheugenkaart. Dan moet er dus een betere in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan