Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort heb ik een nieuwe computer van medion.
Met als besturingsysteem windows vista.

Nu om alles over te zetten, had ik mij een externe harde schijf gekocht( had er toch een nodig)

Nu blijkt dat vista deze ziet als gevaarlijk ofzo en hem niet wilt accepteren.
Ook als ik ik hem in mijn computer zijn usb poort laat zitten en ik wil mijn computer opstarten, loopt hij elke keer vast.

kan ik iets doen?

merci
 
Is schijf geformateerd en eventueel gepartitioneerd?
zet firewall eens uit .
of
systeenbeheer - computerbeheer -schijfbeheer -met rechtermuisknop op station en paden wijzen klikken.
wijs de schijf een station letter toe.

schijf zou moeten herkend worden.
 
mss eens een andere USB poort proberen? ik zeg niet dat het gaat helpen maar is toch proberen waard.;) een nieuwe HDD extern formatteer ik altijd eerrst met rechtermuisknop want de meeste staan in FAT 32 ipv NTFS na formatteren staan ze dan weer wel in NTFS ;)
 
Ik veronderstel dat de data van je vorige pc er op staat nu, daar zal dan schadelijke info bijzitten.
Vista is veel beter beveiligd, hoewel er nog genoeg gaten inzitten hoor.
Je kan dan het beste de data met je oude pc op cd of dvd rw zetten en deze inladen in de nieuwe pc.
Probeer eerst eens uac uit te zetten en windows defender ook, deze blokkeren graag de boel, maar dan is je beveiliging zo goed als weg en kunnen er schadelijke programma's op je nieuwe pc terechtkomen.
 
Laat de inhoud van de schijf eens controleren door een anti virus programma,door de schijf aan een andere pc aan te sluiten.
 
Ga naar MEDION Nederland --> service en ondersteuning.
Typ daar je serienummer in van je pc.
Dan kan je vervolgens een bios-update downloaden en deze installeren en dan doet de externe hdd het wel.
Let er wel op dat je echt alle programma's moet afsluiten, ook de virusscanner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan