windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste

ik was een progr aan het installen en kreeg de melding te weinig virtueel geheugen,nadien download ik nog iets en mijn pc loopt vast
niet meer af te krijgen ,dus de stroom er uit en terug proberen op te starten
foute boel nu wil de pc niet meer opstarten, krijg steeds het scherm voor veilige modus maar dat doet hij ook niet.
wat kan ik nu doen om de pc te kunnen opstarten??;!
besturing is windows xp pro met een pentium 4

groetjes amigo
 
ik weet niet wat er gedaan word ...gebruik al meerdere jaren géén xp meer ...
deze opstartdiskette werd gisteren door Tuts zelf hier beschikbaar gesteld ...en dacht dus dat deze u nu kon helpen ...
ik vermoed dat dit dus te vergelijken valt met de win vista , 7 en de win8 herstel cd's enkel is deze dan voor de xp pro...normaal bij gebruik van de vista , win7 /8 herstel cd's geraak je niets kwijt .....
hoe dit zit met de XP herstel cd's weet ik NIET ..
 
Schijf eruit halen en aan een andere (werkende) computer hangen. Dan een checkdisk uitvoeren hierop. Ofwel via windows tools ofwel via aan command prompt.
Code:
chkdsk [disknummer:] /F /R

vb. 
C:\>chkdsk d: /f /r
 
alvast bedankt hoor,gewoon opstarten via cd ron dus en zijn werk laten doen hé?
ben ik dan dinges kwijt? of wat gebeurt er dan?
gr amigo
Formateren ga je niet mogen doen of je bent alles kwijt, bij vista en windows 7 word er een windows map aangemaakt waar je alles kan weer vinden van foto's en bestanden deze map word old windows genoemd. Daarvoor heb je wel dvd van win vista of win 7 nodig. Dan is nog de vraag of je computer het aan kan om de windows 7 te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan