Status
Niet open voor verdere reacties.
Herinstallatie van windows7 64 bits op mijn maxtor HD mislukt. Krijg de code ox80070570, met bijschrift dat instalbestand beschadigd is. Ook de 32bitsversie geeft hetzelfde resultaat. De schijf heeft 2 partities en is NTFS geformatteerd. Wat zou dat kunnen zijn? Alvast dank voor het meedenken.
 
met het instal bestand bedoeld men hier dan wellicht het installatie bestand op de DVD of de usb stick ...hoe en met wat heb je deze dvd of usb stick aangemaakt ?
 
Ik heb een legale windows7 homeversie, origineel op dvd, 32 bits, waarbij ik de 64bitsversie cadeau heb gekregen. Gekocht bij computerland. Beide versies geven niet thuis. Eerder op dezelfde pc met toebehoren, geen problemen.
 
dus concreet wil jij een verse installatie gaan doen vanaf deze Windows 7 installatie gaan doen !
heb jij hier dan eerder een Windows 10 opgehad !

ik vraag je dit omdat ook ik hier systemen binnen heb gekregen waar eerder en legale Windows 7 heeft opgestaan doch dat de eigenaar er de Windows 10 heeft opgezet door de upgrade te doen ...achteraf wilt men echter de Windows 7 terug !
en men start dan op vanaf de installatie dvd Windows 7 maar men krijgt hier dan de foutmelding "dat het installatie bestand " beschadigd is !

men dient in dit geval er eerst voor te zorgen dat de HDD of de SSD géén indeling heeft ...
dit dient dus een niet toegewezen ruimte te zijn !
 
Omdat beide disks dezelfde fout geven zal het ergens een hardware probleem moeten zijn.

Lastig om zoiets te vinden, begin eens met het geheugen. Als er twee latjes in zitten haal je er 1 uit. Heb je daarna weer dezelfde melding, verwijder dan het andere latje.
 
daarom dat ik de vraag stelde of er eerder de Windows 10 aanwezig was !
ook ik heb dit hier al meerdere malen moeten vast stellen betreffende deze melding ...
de dvd of de usb stick werkte gewoon daar was niets mis mee !
pas toen de betreffende schijf als een niet toegewezen ruimte aangezien werd was het mogelijk om de installatie verder te laten gaan .
*het klinkt raar maar het is hier een feit daar ik dit zelf onder vonden heb op meerdere systemen die ik onder handen kreeg.
 
Gaat hoogst waarschijnlijk een fout op de harde schijf zijn. Als ik Maxtor lees, evenaar ik dit met problemen. De laatste uitgaven van die schijven waren zeer slecht (kwaliteit B-merk).
Dus even de schijf controleren op fouten eventueel en vervangen.
 
Ik ga mee in het betoog van Qtex.
Zelf een keer een raw format moeten doen.
Er zijn diagnose iso's (cd) die je schijf kunnen testen en/of een low level format doen.
Kijk hier eens.
Daar kun je de iso downloaden.
Branden op een CD en daarna booten van CD.
 
Zijn dat originele installatieschijfjes ?
code ox80070570 : Meestal krijg je die code te lezen bij kopies en bij het kopiëren een te hoge brandsnelheid gebruikt werd . Of bij een zelfgedownloade en niet goed op DVD schijfje gebrand . Ik lees namelijk als cadeau bijgekregen .
Controleer ook eens op krasjes of vingerafdrukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan