windows7 verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
ik heb mijn harde schijf in 2 gedeeld dus 2 partiepatie,s
op mijn eerste staat win7 ik zou deze graag verplaatsen naar de tweede gedeelte omdat ik dan vista op de eerste partiepatie wil zetten.zonder dat ik mijn win7 moet herinstalleren.nu is mijn vraag hoe je dat doet?
ik weet dat eerst vista als eerste moet staan daarnaast win7 omdat je anders win7 niet meer opgestart krijgt
 
Noodzakelijk is dit niet als Vista naast Windows 7 wilt installeren.
Welke besturing als eerste moet opstarten kun je aangeven in msconfig.

Ik zou daarom Windows 7 gewoon lekker laten staan
 
probleem is dat hij dus nu xp niet wilt installeren dus ik start op klik op een willigkeurige toets begint apdapter en stuurprogramma te installeren enzo daarna een blauw beeld met de zin veiligheidsredenen hebben we de verdere installatie stopgezet en iets van virussen harde controllers en controleer je schijf op fouten via chkdsk/f geprobeerd niets helpt werk met een asus k73sd
ik wil dat eerst met xp proberen daarna met vista ik denk dat deze wel zou gaan
 
Ik denk dat je een melding krijgt over sata controller. Je zal eerst deze drivers moeten installeren. Dit is meestal een floppy disk die tegenwoordig niet standaard meer bij een PC geleverd wordt.

Met een IDE schijf gepartioneert in twee partities is het simpel om XP naast Windows 7 te installeren.
Je moet meestal wel de bootloader aanpassen, maar dat is simpel met easyBCD te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan