WLM 2009 valt om de 5 minuten uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet hoe dit kan, maar het kan blijkbaar.
Windows Live Messenger 2009 loopt weer te f#cken.
Valt om de 5 minuten uit, het is geen timer, maar zo komt het wel over.
Het nare is, er komt geen foutmelding of iets dergelijks.

Herinstalleren op iedere manier heeft geen effect.

Weet iemand me raad, alles in deze topic is al gedaan, en 'had' effect.

Robbert Bouw.
 
Plaats eens een HijackThis logje ter controle. Dan kan eens bezien worden of daar iets verdachts in te vinden is wat het probleem kan veroorzaken.


De enige oplossing wanneer ze weer kan typen is door de laptop opnieuw op te starten, en dan krijgt ze een paarse popup met een paarse plugin.. Dat gaat te snel om te kunnen lezen!

Die popups vind ik nogal verdacht. Als mijn vermoedens juist zijn, kan ik al denken waar het probleem moet gezocht worden.
 
Plaats eens een HijackThis logje ter controle. Dan kan eens bezien worden of daar iets verdachts in te vinden is wat het probleem kan veroorzaken.

Die popups vind ik nogal verdacht. Als mijn vermoedens juist zijn, kan ik al denken waar het probleem moet gezocht worden.

Dat klopt, gedaan maar ik vond niks. Hoe kan ik het beste dat Hijack logje hier posten?
Waar moet het problemen gezocht worden volgens jou? :D
 
Volgens mij staat er Messenger Plus geïnstalleerd. (popups)
Als dat zo moest zijn , nog niet verwijderen, maar voer dit al eens uit.

1. Download DDS naar je bureaublad van één van deze locaties.
DDS Bleeping Computer
DDS Bleeping Computer
[/b]


DDS is een diagnose tooltje dat gebruik maakt van scripts. Schakel daarom eerst je beveiliginssoftware uit vooraleer DDS te gebruiken.
Dubbelklik op DDS om het tooltje te starten.
Hierna zal DDS twee logfiles openen :
- DDS.txt
- Attach.txt

Er zal gevraagd worden om de logjes op te slaan. Wanneer de logjes niet worden opgeslagen worden ze niet automatisch bewaard. Sla de logjes ergens op een locatie van je harde schijf op waar je ze snel terugvind, of sla ze eventueel op het bureaublad op.

2. Download hier MalwareBytes AntiMalware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.


Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logbestanden" tab te klikken .

Hijackthis downloaden en installeren:
Surf naar http://free.antivirus.com/hijackthis/ en download de installer (2.0.4) naar het bureaublad.
Na het downloaden klik op het icoontje van de installer (HiJackThis.msi) , waardoor hijackThis op de computer zal geinstalleerd worden.
Na installatie zal het icoontje van hijackThis op het bureaublad geplaatst worden.

Hoe een scan uitvoeren met HiJackThis:
Ben je gebruiker van Windows XP klik dan op het icoontje van HJT waardoor het programma zal gestart worden.
Klik onderaan op Main menu en haal het vinkje weg bij Do not show this window when I start HijackThis.
Vervolgens verschijnt het menu.
Klik vervolgens op Do a system scan and save a logfile
Als HJT klaar is met de scan zal automatisch kladblok geopend worden met de inhoud van het logje.
Sla het logje op als type alle bestanden.
Het logje zal hiermee bewaard worden op je computer.
Voeg het logje als bijlage in je bericht, of selecteer gans de inhoud van het logje, en kopieer en plak deze in je bericht.

Ben je gebruiker van Windows Vista of windows7 , dient hijackThis uitgevoerd worden als administrator. Ga hiervoor naar de map C:\Trend Micro\Hijackthis of naar de locatie op je computer waar je HijackThis geïnstalleerd hebt en klik daar rechts op hijackthis.exe en kies voor uitvoeren als administrator.

Plaats in uw volgende reactie.
DDS log
Mbam Malwarebytes log
HijackThis log.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan