ww werkt niet meer voor windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Veldhuis

Gast
ww werkt niet meer voor windows 8
Wat te doen?

bedankt alvast
 
indien je de optie aangereikt door Wivy niet wilt gebruiken ...!!



druk tijdens het opstarten de F8 toets in en windows8 zal opstarten met een alternatief opstartmenu ...
hier heb je meerdere mogelijkheden ...

Ashampoo_Snap_2013.09.04_09h38m02s_001_.png

echter kies je voor de opdrachtprompt ...
in de opdrachtprompt geef je de volgende regel in ... net user administrator /active:yes.
je kan je nu aanmelden met de verborgen hoofd administrator ...zonder dat je een w8woord dient in te geven ...
opmerking : let op wat je hier uitvoert op de pc , alles wat je onder deze administrator doet kan enkel via deze ook ongedaan gemaakt worden ..!!

als je opgestart bent met de verborgen admin dan doe je het volgende..

Het lokaal wachtwoordbeleid aanpassen ..zodat je géén melding meer krijgt dat deze verlopen is


het wachtwoordbeleid van je lokaal account moeten aanpassen ....
ga naar je configuratiescherm en klik op systeembeheer ..
dubbel klik op " Lokaal beveiligingsbeleid "
klik verder op " Accountbeleid."
je zou nu het " wachtwoordbeleid " vermeld moeten zien staan ( open deze )
je zie nu het " maximale wachtwoordduur " vermeld staan
( klik op deze regel en wijzig het getal naar 0 )
door dit getal in te stellen naar 0 geef je te kennen dat dit nooit verloopt...


*Ook kun je naar het account beleid gaan door secpol.msc in te geven in het uitvoer venster . (dit is de kortere weg !)

7384ec68ab-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h17m39s_002_.png

7386c72715-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h18m24s_003_.png

7389b82799-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h18m50s_004_.png

738d15524a-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h19m47s_005_.png

738f00bc65-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h20m16s_006_.png


**vergeet zeker niet te bevestigen met toepassen en ok

start nu terug een opdrachtpropmt op en geef de opdracht : net user administrator /active:no.
meld je af en meld je aan met je gewone account ..

OPmerking :
na deze opdracht zelf eens uitgevoerd te hebben kom ik tot besluit dat de opdrachtprompt best wel kan worden gestart ,maar dat de opdracht zelf niet kan uitgevoerd worden !
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2013.09.04_09h38m02s_001_.png
    Ashampoo_Snap_2013.09.04_09h38m02s_001_.png
    144.7 KB · Weergaven: 133
Laatst bewerkt:
Het zou een AZERTY / QWERTY probleem of CapsLock / Numlock probleem kunnen zijn.
Onderzoek dat zo: op het aanmeldscherm zie je links-onderaan een icoontje van een rolstoel. Klik daarop , dat geeft de Toegankelijkheidsopties. Kies daarvan de middelste (Schermtoetsenbord).
Nu kun je met de muis je wachtwoord opgeven en ZIE je precies welke tekens je typt.
Valt je iets bijzonders op?
 
Hey qtex,
Ik weet niet of dat het sinds Windows 8 veranderd is, maar normaal gezien dien je eerst het Windows wachtwoord in te geven, alvorens je het opdrachtprompt te zien krijgt. In het geval van een Windows wachtwoord probleem, zal bovenstaande procedure dus geen oplossing bieden vrees ik.
 
@ Anthony K

er bestaan 3 mogelijkheden om de opdrachtprompt op te starten ..
1 je drukt de F8 toets in om naar de opdrachtprompt te gaan ( dit is buiten windows om )
2 ..je start ook op vanaf de opstartcd ( herstel cd ) **daardoor start je ook buiten windows om de opdrachtprompt ..
3...tevens ook de meest bekende methode is via een cmd of via start > bureau accessoires rechtsklik op cmd en uitvoeren als "admin " ( ** helaas dient voor deze methode de windows dus opgestart te zijn !)
 
Laatst bewerkt:
A ok, dan is het veranderd sinds windows 8. Want bij bvb. W7 kan je het opdrachtprompt enkel bereiken NA het aanmelden bij Windows.
Om het super-admin account te activeren, dien je dan nog is aangemeld te zijn met een account met admin rechten.
 
Ik denk toch ook dat je moet aanloggen vooraleer je aan die opdracht prompt raakt, bij alle methodes. Zelfs voor je aan bovenstaand menu raakt in de Windows RE. Het zou voor een hacker anders maar al te gemakkelijk zijn om op je systeem te raken zonder authenticatie. Lijkt me hetzeflde voor Windows 8. Wanneer er geen wachtwoord aanwezig is op je account gaat dit natuurlijk allemaal wel.
 
wel gezien je opmerking betreffende "" Wanneer er geen wachtwoord aanwezig is op je account gaat dit natuurlijk allemaal wel. "" zou je wel eens gelijk kunnen hebben ...kan dit zelf niet nagaan gezien ik géén w8woord heb ingesteld ! ( kan dit natuurlijk wel eens doen ! )
dan heeft Anthony K dus gelijk ..
 
Windows 8 ken ik zo goed niet, maar ik kan je wel bevestigen dat je bij Windows 7 zowiezo eerst dient aan te melden bij je Windows login. Daarna krijg je pas het cmd te zien.

Een eenvoudigere tool om je ww te achterhalen is dmv OPHcrack (reeds gekend hier).
Maar ook hier ben ik niet zeker of dat deze tool reeds met W8 overweg kan...
 
ik heb zojuist de proef op de som genomen en eerst een w8woord ingesteld
daarna herstart vanaf de opstart cd ( herstel schijf )
dit ging dus ....d.w.z.
1..je start op vanaf de opstart cd ( herstelschijf ) en je dient op een toets te drukken ..
2..het windows8 logo verschijnt .en het laden begint ..
3..je krijgt dan een keuze menu waar je dus je toetsenbord indeling dient aan te geven .
4..daarna krijg je een menu te zien met de keuze " problemen oplossen " welke je ook aanklik.
5..weer krijg je een keuze menu te zien met 3 opties ( je kiest hier de laatste optie dus de nr3 en die verwijst u door naar " geavanceerde opties "
6..nu krijg je weer een keuze menu te zien en hier word de " opdrachtprompt " vermeld .....(selecteer deze dan ook )
7..nu gaf ik hier de opdrachtregel " net user administrator /active:yes. " in ( zonder de haakjes ) ***doch ik kreeg een melding !!
net user administrator /active:yes. is not reconized as an internal or external command operable program or batch file
dus de opdrachtprompt is best wel te gebruiken maar niet met deze opdrachtregel !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan