Xp blijft herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gastje

Gast
Hallo,

Groooot probleem !

De computer van mijn broer komt tot je het logo van xp ziet en je ziet balkjes bewegen en dan slaat de computer weer af en herstart hij terug.
Omdat ik dit al eerder voorgehad heb dacht ik een oplossing te hebben, met de CD vn XP.

ik stak hem in de computer, liet ie zen ding doen en drukte dan op R voor in de herstelconsole te komen en daar begint het rare al, ik moet telkens kiezen tussen

1. H:\I386
2. H:\MiniNT

ik weet dus al niet welk te nemen en soms slaat de computer op dit moment ook al af en herstart hij.

BOOTCFG /SCAN

Dan komt er op:

Fout: Kan de schijven niet controleren op installaties van windows.
Deze fout word mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandssysteem dat controle door Bootcfg verhindert. Gebruik CHKDSK als u schijffouten wilt opsporen.

Dus dan tip ik CHKDSK in en krijg ik dit:

Het serienummer van het volume is 4256-88f9

Het volume lijkt in orde te zijn en is niet gecontroleerd
Gebruik /p om het volume toch te controleren

7296192 kb totale schijfruimte
3773204 kb beschikbaar

4096 bytes per cluster
1824048 clusters in totaal op schijf.
943301 beschikbare clusters op schijf.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik ook heb als hij opstart is dat ik kan kiezen tussen Windows normaal starten, Laatste juiste configuratie en de 3 soorten veilige modus, bij iedere keuze herstart de pc gewoon.
Wat mij ook opvalt is dat de computer hard moet blazen en periodes heeft dat hij NOG harder moet blazen dat het zelfs niet mogelijk is iets te zeggen tegen iemand die naast je zit.

Op de computer staan belangrijke documenten en foto's die van waarde zijn, deze MAG ik gewoon absluut niet verliezen .

Help me aub
Ik zit nu vlak naast de computer met men andere computer, ik kan meteen doen wat jullie me zeggen.

Grtz,

Gert
 
Ik moet hier precies ook op nie veel hulp rekenen hé !!

Ondertussen wilt mijn laptop met vista ook al niet meer opstarten. Voordeel is dat er op vista opstartherstel bestaat, dit mislukte enkele malen, nadat ik hem kwartier gerust liet werkte opstartherstel wel en kon ik erop werken. ik zat gewoon op msn en netlog en plots viel de laptop uit. Ik ga straks proberen systeemherstel te doen naar een maand geleden. Zou het kunnen dat deze problemen veroorzaakt worden door iemand van buitenaf? Het is wel erg hé 2 computers op 2 dagen ?
 
Ik moet hier precies ook op nie veel hulp rekenen hé !!

Ondertussen wilt mijn laptop met vista ook al niet meer opstarten. Voordeel is dat er op vista opstartherstel bestaat, dit mislukte enkele malen, nadat ik hem kwartier gerust liet werkte opstartherstel wel en kon ik erop werken. ik zat gewoon op msn en netlog en plots viel de laptop uit. Ik ga straks proberen systeemherstel te doen naar een maand geleden. Zou het kunnen dat deze problemen veroorzaakt worden door iemand van buitenaf? Het is wel erg hé 2 computers op 2 dagen ?

Eventjes geduld oefenen:de experts zijn aan het werken in de dag,he!
Ik kan je spijtig genoeg ni verder helpen:anders deed ik het dadelijk.

SIMBA
 
ja da snap ik maar de problemen zouden zo snel mogelijk moeten opgelost worden (dat wil iedereen natuurlijk mja). Ik heb geen zin van de computers binnen te doen en er lang op te moeten wachten + nog eens veel betalen ook e . :D
 
ja da snap ik maar de problemen zouden zo snel mogelijk moeten opgelost worden (dat wil iedereen natuurlijk mja). Ik heb geen zin van de computers binnen te doen en er lang op te moeten wachten + nog eens veel betalen ook e . :D

Ja dat begrijp ik wel :zou ik ook niet leuk vinden,maar zoals je in de nieuwe berichten kan lezen is Ivan er eventjes uit wegen overzet naar Dommel en de andere experten zijn op hun job:misschien vanavond meer succes;)
Heb je de case van je broer al eens opengehad en eens gezien of er ni teveel stof inzit:eek:mdat ge zegt dat die zo hard blaast?

SIMBA
 
Ja dat begrijp ik wel :zou ik ook niet leuk vinden,maar zoals je in de nieuwe berichten kan lezen is Ivan er eventjes uit wegen overzet naar Dommel en de andere experten zijn op hun job:misschien vanavond meer succes;)
Heb je de case van je broer al eens opengehad en eens gezien of er ni teveel stof inzit:eek:mdat ge zegt dat die zo hard blaast?

SIMBA

ja daar zit inderdaad wel wat stof in...

wat is de beste manier om dit stof eruit te halen?

Zou dit het opstarten verhinderen?

hebben beide probleme dan iets me mekaar te maken? laptop en pc?
 
ja daar zit inderdaad wel wat stof in...

wat is de beste manier om dit stof eruit te halen?

Zou dit het opstarten verhinderen?

hebben beide probleme dan iets me mekaar te maken? laptop en pc?

Van laptop ken ik echter niks sorry,maar hetgene ik en tbwdolfke hier vrij veel doen(elk jaar dus) is bak even openen en stofzuigen heel voorzichtig:kan misschien zijn door al da stof da die te warm word en daarom afslaat uit eigenbeveiliging,he.

SIMBA
 
Inderdaad simba, Ik spuit mijn pc om de 2 maanden eens uit met een klein compressorke,zo eentje om een luchtbed ofzo op te blazen.
Dit helpt al veel.

Als je de kast open hebt,start hem dan eens.Draait je koeler van de processor?
Draait de koeler van je voeding?

Check dit eens even.

Wat je laptop betreft: heb je draadloos internet erop? Zo ja,is deze beveiligd.

Heb je de laptop goed gescand op virussen,malware,....
Of wordt de laptop ook niet te warm?
Is vista legaal erop?

Veel vragen maar daar komen we wel een eind verder mee om je voort te helpen
 
Wat die vaste pc betreft:

Met de case open draait ie al soepeler (minder lawaai)
alle koelers draaien (voeding, cpu koeler en nog een derde koeler, draaien allemaal).
met stofzuiger was gevaarlijk denkik voor statische elektriciteit?

laptop:

Word geregeld gescand (ik ga nie zeggen maandelijks ofzo mja)
Er is draadloos internet op dat beveiligd is (al járen hebben we draadloos).
vista is legaal.
Dat te warm worden :S kan dat zich zo ineens voordoen ?
De laatste maanden zit ik wel veel op men bed of in de zetel met de laptop, zou het kunnen dat de koelers langs onder dan geen lucht krijgen ofzo ?
 
probeer je pc eens op te starten met een hirens-bootcd of een knoppix of een ERD-commander en probeer dan je bestanden op een andere plaats te zetten (USB-stick of zo)
 
Je kan veel problemen herstellen door uw pc op te starten in veilige modes, bij het opstarten drukt u dan op F8. daarna kiest u veiligemodes met netwerk mogelijkheden.
Daarna kan u volgende doen :
Doe de cd-rom van Windows XP in uw drive en doe hetvolgende:
Start > Uitvoeren > sfc /scannow ( let op spatie achter sfc ) > OK of ENTER.​
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele .
 
Voor een zeer snelle hulp kan u misschien langs gaan bij een computerwinkel, prijs tussen 100 & 150€.
Hier helpen enkel vrijwilligers, welke ook moeten gaan werken om hun computers te betalen. Sorry dat wij ni steeds 24uur iedereen kunnen voort helpen.:smilie_pinoc:(lachen)
 
probeer je pc eens op te starten met een hirens-bootcd of een knoppix of een ERD-commander en probeer dan je bestanden op een andere plaats te zetten (USB-stick of zo)

kan je me even uitleggen wat dat juist is ?
 
Voor een zeer snelle hulp kan u misschien langs gaan bij een computerwinkel, prijs tussen 100 & 150€.
Hier helpen enkel vrijwilligers, welke ook moeten gaan werken om hun computers te betalen. Sorry dat wij ni steeds 24uur iedereen kunnen voort helpen.:smilie_pinoc:(lachen)

Dat jullie er niet 24/24 zijn dat snap ik wel :D

van waar haal je die prijsschatting ?
ik wil de bestanden die erop staan wel nog houden.
 
Dit vond ik;

De oplossing is vaak simpel. (In de 4 gevallen die ik heb meegemaakt).
Hang de HD in een andere PC. Start deze PC. Als de HD herkend wordt, wordt deze automatisch toegevoegd en start na starten van XP een diskcheck van de ingehangen HD. Als deze weer leesbaar is terugplaatsen en de PC start weer. Geen idee uiteraard of dit voor iedereen werkt, maar zoals getypt, het heeft hier al bij 4 PC's met dergelijke klachten voor de oplossing gezorgd. Het lijkt er op dat de HD's van deze systemen "de weg kwijt waren".;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan