XP formateren en opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Waar zal ik op moeten letten als ik xp opnieuw installeer.
Heb al back-up gemaakt,cd van printer ligt klaar,maar hoe zit het met mijn draadloos netwerk(laptop)?Daar ken ik niets van.
mvg.

p.s. Prettige kerstdagen
 
Waar moet je allemaal op letten.

Om weer een volledig goed werkende pc te krijgen na een nieuwe install van de besturing, zal je alle drivers van alle hardware moeten hebben om na de installatie van de besturing te kunnen installeren. Als het al een hele oude pc is, kan dit soms lastig zijn, maar meestal is het geen probleem voor XP en dan de website van de leverancier bezoeken.
Meestal werd er een CD rom tijdens aankoop geleverd met alle drivers.

En natuurlijk alle belangrijke data die er nu opstaat en je wilt bewaren even backuppen, zodat deze teruggezet kan worden.
Ook zullen alle programma's die je gebruikt opnieuw moeten worden geinstalleerd. Dus hiervan moet je ook de legitieme versies in je bezit hebben.
 
Waar maak je best eerst een backup van:
C:\Documents and Settings\<AccountName>\
Mijn Documenten
Favorieten
Bureaublad

Welke email applicatie gebruik je? Afhankelijk daarvan de data bestanden backupen. Is verschillend voor elke applicatie...

Voorzie alle drivers van je PC? Is dit een merk PC (zoals HP). Zoja, merk/model. Zoek de drivers (stuurprogramma's) op voorhand op en download alles!
Geen merk PC:
- Merk/model moederbord
- Merk/model add-on kaarten (Grafische kaart, geluidskaart, netwerkkaart, ...)

Betreffende draadloos. Wanneer alle drivers correct geinstalleerd achteraf kan je terug een verbinding maken. Het enige dat je nodig hebt is de naam van je draadloos netwerk (zichtbaar in de lijst met Wirelless Access Points) EN je beveiligingssleutel. (WEP, WPA, WPA2,...?)
 
Hangt voornamelijk af van de ondersteuning van je moederbord. Maar adv de componenten te zien gaat die kans zeer klein zijn.
Betreffende de gegevens die ik nu al zie; afrader.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan