Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil beginnen met een propere XP.
Ik wil een verse XP installeren.
Als ik kijk naar de "C" zie ik ook "formateren" staan.
Mag ik daar op klikken en nadien de pc opstarten met de cd?
Beleefde groeten.
 
Ik ben nu begonnen met de installatie en juist als ging beginnen met de eigenlijke installatie kreeg ik het volgende bericht:

er is een fout opgetreden waardoor Setup niet kon doorgaa;
Eén van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geï,stalleerd.

De parameter is onjuist.

Klik op OK om het logboek van Setup te bekijken.
----------------------------------------------------
Dan het volgend berichtje:

Fout:
Installation Failed: E\1386\asms. Error Message: De parameter is onjuist.
*******
Onherstelbare fout:
Eén van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geï,stalleerd.

De parameter is onjuist.
-----------------------------------------------

Nu kan ik met de pc niets meer aanvangen; hij kan niet meer opstarten, daar ik een partie geformateerd heb.
Ik denk dat dit onherstelbaar is en die pc voor het grof vuil?
Gelukkig is het een oude pc.

Groetjes.
 
Probeer dit eens :
Foutbericht tijdens installatie van Windows XP: Het bestand 'Asms' op Windows XP Professional-cd-rom is nodig

En dan gaat het op dit stukje zodra je een dos prompt krijgt.

Cd-rom met Windows 98 Tweede editie



Plaats de cd-rom met Windows 98 Tweede editie in het cd-rom- of dvd-rom-station, typ de volgende regels bij de opdrachtprompt en druk na elke regel op ENTER. cd-rom is de stationsaanduiding van het cd-rom- of dvd-rom-station: c:
copy cd-rom:\win98\smartdrv.exe
copy cd-rom:\tools\oldmsdos\xcopy*.*
 
Probeer dit eens :
Foutbericht tijdens installatie van Windows XP: Het bestand 'Asms' op Windows XP Professional-cd-rom is nodig

En dan gaat het op dit stukje zodra je een dos prompt krijgt.

Cd-rom met Windows 98 Tweede editie



Plaats de cd-rom met Windows 98 Tweede editie in het cd-rom- of dvd-rom-station, typ de volgende regels bij de opdrachtprompt en druk na elke regel op ENTER. cd-rom is de stationsaanduiding van het cd-rom- of dvd-rom-station: c:
copy cd-rom:\win98\smartdrv.exe
copy cd-rom:\tools\oldmsdos\xcopy*.*

Goede morgen Pluis,
het gaat wel om Windows XP Pro.
Ik kan er nu niets meer mee doen, daar hij nu gewoonweg niet meer kan opstarten.
Is dit een fout aan de installatie cd misschien?
 
heb je geen opstartherstelschijf gemaakt terwijl xp er nog opstond?je kon ook je c schijf formateren via je cd-rom.vooraleer je xp kan installeren vraagt hij op welke partipatie deze dient gezet te worden.daarbij staat ook vermeld formateren,vernieuwen en samenvoegen.
ook je computer herstellen.steek je cd-rom erin laat hem opstarten en links onder staat er computer herstellen.
 
heb je geen opstartherstelschijf gemaakt terwijl xp er nog opstond?je kon ook je c schijf formateren via je cd-rom.vooraleer je xp kan installeren vraagt hij op welke partipatie deze dient gezet te worden.daarbij staat ook vermeld formateren,vernieuwen en samenvoegen.
ook je computer herstellen.steek je cd-rom erin laat hem opstarten en links onder staat er computer herstellen.
Ik heb mijn "c" schijf geformateerd met de cd.
In de bijlage kan je zien hoe ik het heb gedaan.
Toen hij ging beginnen met de eigenlijke installatie kreeg ik dan die foutmelding.
Nu weet ik niet of dit te wijten is aan die installatieschijf, of aan de pc.
 
Ik heb mijn "c" schijf geformateerd met de cd.
In de bijlage kan je zien hoe ik het heb gedaan.
Toen hij ging beginnen met de eigenlijke installatie kreeg ik dan die foutmelding.
Nu weet ik niet of dit te wijten is aan die installatieschijf, of aan de pc.
Sorry, ik weet niet hoe ik als bijlage een pdf kan doorsturen.
 
heb je soms een backup staan op een of andere partitiepatie of externe schijf?
die cd-rom is die gebrand of is die orgineel? kan zijn dat bij die gebrande cd-rom u hdd kapot is
 
Sorry, ik weet niet hoe ik als bijlage een pdf kan doorsturen.
als je een bericht neer zet en je wilt er een bijlage aan toe voegen ...
klik je op de button " uitgebreide editor "
je ziet dan het " paper-clipje " staan , wel klik daar op ...
je krijgt nu een ander venster te zien waar je in de mogelijkheid ben om naar je pdf te gaan ..
om deze hier toe te voegen als bijlage ..
succes ermee..
 
heb je soms een backup staan op een of andere partitiepatie of externe schijf?
die cd-rom is die gebrand of is die orgineel? kan zijn dat bij die gebrande cd-rom u hdd kapot is
Dit is een gebrande schijf maar met een productie code.
Ik heb nergens een back-up gemaakt, daar ik er niets van nodig had. Ik wilde gewoon beginnen met een propere XP.
 
als je een bericht neer zet en je wilt er een bijlage aan toe voegen
klik je op de button " uitgebreide editor "
je ziet dan het " paper-clipje " staan , wel klik daar op ...
je krijgt nu een ander venster te zien waar je in de mogelijkheid ben om naar je pdf te gaan ..
om deze hier toe te voegen als bijlage ..
succes ermee..
Bedankt, ik probeer het meteen.
 
Dit is een gebrande schijf maar met een productie code.
Ik heb nergens een back-up gemaakt, daar ik er niets van nodig had. Ik wilde gewoon beginnen met een propere XP.
vraag heb je deze zelf gebrand .....
zoja : heb je deze dan als een beeld bestand gebrand op een cd ( image to disk ) op een brand snelheid niet hoger dan 4x
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan